Alla inlägg under januari 2008

Av Anders - 16 januari 2008 17:23

Ja då var det dags igen för en grym låt. Tänk om alla andra kunde lyssna på det jag lyssna på. Fyfan vad denna världen skulle vara bra då. När vi ändå är i farten kan inte alla tycka precis som mig å tycka om att bara ta en åsikt som man igentligen inte har bara för att kunna hålla en disskussion. Fy vad trevlig värld det skulle vara.


Å när vi nu är i farten så kan vi väl ändå ta bort alla moderater eller ja inte människorna bara få bort den åsikten som de har. Ja ta kristdemokraterna också då. Gärna alla högervridna nu när jag tänker efter. Sen kan vi väl ta bort stockholm, göteborg och malmö. Italien behöver vi heller inte, inte frankrike heller, nordkore slopar vi också. Kina får vara kvar de har ju en mur å murar vill vi ju riva. Usa kan få vara kvar men vi ändrar hela deras världsyn.


Afrika tar vi bort, inte för att det är något fel på afrika men med tanke på hur mycket vi utnyttjar folk där nere så finns det inget annat sätt än ta bort det. Sen behöver vi inte norge för då får vi deras olja. Danmark kan få vara kvar så att vi kan vinna med 3-0 i fotboll. Det var nog allt som jag kan komma på just nu.


Men låten då. Det är Neverstore - So much of not enough


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 15 januari 2008 10:59

Idag ska vi tala om ICA fusket. För alla minns vi väl köttet som bästeföredatumet hade gått ut på. Först å främst tror ni verkligen att ica var den enda kedjan som gjorde så här! SKULLE INTE TRO DET!!!


Nu till det viktiga. Som jag ser det finns det två konsekvenser utav att de blev påkomna.


1. De kommer att höja priserna (om de inte redan gjort det). Ja undrar varför priserna ha kunnat haft den nivån som den haft. Å ni som tyckte att det var äckligt att maten var gammal. Gnäll då för fan inte på att de höjer priserna!! Själv kommer ICA att säga att prishöjningarna beror på att de har ökade omkostnader. Vilket iof är sant men inte de omkostnader som de pratar om utan att det inte kan återanvända köttet. (Igen gäller inte bara ICA). Själv är jag villig att betala lite högre för färskt kött. Inte för att jag dog utav det andra.


2. Priserna kommer att ligga på samma nivå men istället så skickas det gamla köttet till något u-land (eller annat land där de inte bryr sig lika mycket). Där det då kan sälja det fin fina gamla köttet till någon fattig stackare som bara vill överleva dagen. Å därmed kan ICA å de andra butikerna här hålla samma priser som det gjort tidigare. Så tacka de stackars fattiga satar som köper vårt gamla kött så att vi kan äta färskt till ett någorlunda vettigt pris så att vi inte behöver ge vika på våra andra lyxvaror (eftersom vi då inte har råd att köpa lika mycket utav det) som vi inte behöver. TACK!!!!!


Kram på er mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 14 januari 2008 19:24

Jaha då har man tjänat in en dag då eftersom jag trodde att det var tisdag fram tills nu. Då jag insåg att det var måndag. Jag borde därmed gått en dag plus. Så därmed är jag också en dag yngre än vad jag var innan. Å därmed kommer jag dö en dag yngre än vad jag hade förväntat mig.

Å då borde det betyda att det jag gör imorgon har jag redan varit med om idag. Men kommer jag göra samma sak imorgon då???


Igentligen fattar jag inte att vi lägger så stor vikt vid dagar/månader och framförallt vilket år det är. Vi gör ju i princip samma sak dag in å dag ut. Det skiljer sig inte mycket åt. Vi villa samma sak dag in å dag ut. Visst de skiljer sig lite beroende på vilken del utav livet man kommit in i men sen så håller det sig på det viset ett bra tag framöver å till sist livet ut. Så varför inte istället skita i vilken jävla dag det är å framför allt år. Å gör samma sak livet ut om ni nu tycker det är så förbaskat roligt era dumbomar. Fast ni tror ju att ni inte gör samma sak. Herregud vakna upp, POLKAGRISVIN!  


Ja det säger jag då. Att glömma vad det var för dag/månad/år har stora konsekvenser...

  

Nu mina cyniska vänner ska jag lämna ett bidrag här med en låt från 1998 (det står så i videon iaf :P ) Det är Barenaked Ladies - Its all been done. Tyckte den passa tills dagens dilemma


Kram mina cyniska vänner 

Av Anders - 13 januari 2008 08:05

Det är sönda morgon å jag känner för att toka loss totalt idag men det kommer väl inte att gå av stapeln. I stort sett alla som jag känner ska ju plugga inför någon tenta eller dyligt. Neeej säger jag, varför ska ni göra det. Idioter är ni hela bunten för att ni ska plugga! Lek med mig istället :DDD


Ni vet ju att ni ändå inte kommer att få ett jobb tack vare er utbildning. Det är ju kontakterna som avgör. Sen när ni väl kommer ut i arbetslivet så får ni börja om ändå. Så varför utbilda sig. Den enda anledningen till det är så att staten kan ha ännu bättre koll på oss och styra oss ännu mer än vad de redan gör. Eftersom när ni är klara så kommer ni i princip bara kunna passa för ett jobb. Kul kul! Eller hur! Och det verkar ju logiskt med tanke på att de finns de som räknat ut att man ska byta jobb var 7 år.


VA! ska jag då utbilda mig var 7 år också??? Det går inte ihop. Nej det skolan är till för att utbilda oss till duktiga konsumenter och att göra som man blir tillsagd och framförallt bli duktiga arbetsmyror. Tänka fritt och kritiskt som skolan står för att den ska lära ut. Det finns absolut inte. "Tänk fritt men gör som jag säger". Det är vad skolan lär ut!!!


Kram på er mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 11 januari 2008 09:46

Fortsätter min musikpropaganda här. Den här låten är en utav de få låtar där jag både blir arg,glad,ledsen,frustrerad


Glad för att den så oerhört bra och sann

Ledsen/arg/frustrerad för att den alldeles för sann



Av Anders - 10 januari 2008 18:50

Läs lisa magnussons blogg Här.


Brukar inte tycka om de som bloggar i aftonbladet, expressen å dyligt men detta var fan grymt sagt! Äntligen någon som fattar något fast jag skulle gå ett steg längre och gnälla ordentligt på låtarna... Men det är ju bara jag ;)


Undrar när hon ska länka till min blogg :P


Kram mina cyniska vänner ;)



Av Anders - 10 januari 2008 18:05

Här en grym låt med Lighthouse Family som jag inte har hört på ett tag. Det är inte orginalvideon. Men tyckte ljudet var bättre på denna...



Av Anders - 10 januari 2008 17:59

Jag har semester!!! JAAAAA!!! FYFAN VAD SKÖÖÖNT! Undra vad man ska göra nu då...hmm vad står först på min lista. Jo vänta jag vet, ska bara hitta det nu


...

...

...

.....

........

............


Där var det ja. Jag ska först göra, lyssna noga nu. INGENTING!!! Där fick ni allt ni som har fått slappa så länge nu är det min tur å jag ska skratta er rätt i ansiktet när ni sliter som djur hahahahaha :P


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards