Alla inlägg under december 2006

Av Anders - 30 december 2006 13:12

Nu fungerar webmailen men däremot är min användare på skolan fortfarande nere vilket gör att min sida är nere!Hoppas ni har förståelse med detta! Jag hoppas att den ska vara uppe snart men de blir väl först på tisdag, me tanke på att de är helg å allt!Besök gärna www.morgardshammar.tk å säg till om den är igång!Tata

Av Anders - 30 december 2006 10:11

Igår fungera inte fronter...brydde mig inte allt för mycket idag fungerar inte skolmailen...bryr mig! De är ju den jag använder, vägrar använda hotmail. Man hör ju bara på namnet hur oseriöst de låter!Tata

Av Anders - 29 december 2006 16:41

Efter en hård arbetsvecka med hela tre dagars arbete så är det äntligen freitag. Idag fick jag arbeta över, inte mig emot. Tjänar ca 300 kr per varje övertidstimme :D . De skulle man ha som vanlig timlön :DIgår var det menlösas barnens dag eller var det värnlösas blandar alltid ihop de där :PNyår närmar sig å anders får bara konstiga fyllemeddelanden på sin mobil å inga inbjudningar. Undra va han ska göra på nyår. Bjud in mig! :)Om ni oroar er så kan jag berätta att Proffesorns Flashback dyker upp efter nyår igen!Tata

Av Anders - 26 december 2006 12:15

Usch då vare dags för släktmiddag om nån timme! inget jag egentligen ser fram emot men va tusan. Ska bli roligt att träffa några. Andra människor kan jag vara utan. Vilken tur att ingen i min släkt läser detta. Skulle bli stenad då :PNu vet jag nog vad jag ska göra på nyår! Om jag inte får nå bättre erbjudande vill säga :D PIK PIK till alla där ute :PTata

Av Anders - 25 december 2006 15:20

Är en kort vända här in da blge...Måste komma undan all julhets in da MH...eller hos mor å far på gamla dar. Kanske ska ut ikväll på bolle. Vi får se om jag örk!Ska jobba hela nästa vecka, de blir iof bara onsda, torsda, freda...Orkar ingen Flashback idag...får se om de blir nån mer detta år...Kommer väl att skriva en bästa som hänt detta året i slutet utav detta år. Eller om de blir början utav nästa. Den som lever får se.Tata

Av Anders - 22 december 2006 09:57

Idag ska jag bara packa. Sen blire att åka hem till sydligare breddgrader. Till Mitt kära Morgårdshammar! Ska hämta min bror vid tåget kl 13 tror jag. Här om dagen var det en person som tyckte att de var roligt att jag la upp bilder på min sida. Blev lite chockad att få höra det i vanliga fall gnäller alltid nån på nån utav bilderna å nästa gång gnäller de på att de inte är med på någon bild alls. Så vad jag ville säga var, Tack Martina för de snälla orden!Proffesorns Flashback+ 1849 - Fjodor Dostojevskij utsätts för en skenavrättning.+ 1882 - Första elektriska julgransbelysningen skapas av Thomas Edison+ 1939 - 125 personer omkommer i tågolycka i Magdeburg, Tyskland.+ 1956 - Första gorillan som föds i fångenskap på zoo i Columbus, Ohio.+ 1970 - Utrotningslägret Treblinkas SS kommendant Franz Stangl döms till livstids fängelse.+ 1971 - FN utser Kurt Waldheim till ny generalsekreterare. Det visade sig senare att Waldheim varit en aktiv nazistofficer i Jugoslavien under Andra världskriget.+ 1976 - Östtyskland totalförbjuder artisten Nina Hagens musik.+ 1980 - Kriget mellan Irak och Iran inleds+ 1988 - Sydafrika garanterar självständighet för Sydvästafrika, senare Namibia.+ 1989 - Efter veckor med blodiga demonstrationer tar Ion Illiescu över som president i Rumänien, och avslutar därmed kommunisten Nicolae Ceausescus diktatur.2006 - Proffesor Åker hem över jul!

Av Anders - 21 december 2006 11:58

en dikt som jag skrev. Förvirrad blev jag av den!"Ingenting är ingenting som inte existeraringenting som existera måste då vara någontingNågonting som är ingenting är de som inte finnsIngenting kan inte vara ingentingdå ingenting finns"Sen tänkte jag bara ta ett citat utav Nalle Puh som jag tyckte passa så här i juletider (egentligen ska vi tänka på de året om)"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket"

Av Anders - 21 december 2006 10:33

Skulle ha åkt till MH idag men eftersom min bror kommer imörö så gör jag sällskap med honom från borlänge! Sånt är livet jag lever. Planerar en sak blir en helt annan!Igår skjutsa jag min lilla sockerka till Carro, Cynthia eftersom hon skulle hämta något eller lämna minns inte. Väl där så var Proffesorn som vanligt nyfiken å kolla lite i deras bokhylla. Fast de fick jag inte för min sockerkaka. Va har man bokhyllor till för om inte att kolla på sakerna som står där. Blev väl tillsagd 2-3 gånger att jag inte skulle snoka! Igen bokhylla! Man har inga grejer där som folk inte får se! Min lilla sockerkaka var sjuk därför ville hon ha skjuts dit, hon var lite ylder å hade feber å sug ut som en liten michelingumma i alla sina kläder :PIdag fortsatte jag å leka taxichaffis när jag skjutsade åland till stationen! Alla åker hem men inte jag.Proffesorns Flashback+ Min bror Thomas har namsdag idag Grattis!+ Vintersolståndet inträffar runt det här datumet. Vi går mot ljusare tider nu+ 1898 - Marie och Pierre Curie upptäcker radium.+ 1901 - röstar kvinnor för första gången i kommunalval i Norge.+ 1912 - Sverige förklarar sig som neutral stat vid händelse av krig.+ 1913 - Första korsordet publiceras.+ 1948 - Republiken Irland förklarar sig självständigt+ 1968 - Apollo 8 sänds upp.+ 1991 - Oberoende staters samvälde skapas efter Sovjetunionens upplösning.+ 2003 - Ett kraftigt snöoväder drabbar stora delar av SverigeIdag Fyller föredetta lagkaptenen för de svenska hanbollslandslaget Stefan Lövgren 36 år GRATTIS!Tata

Ovido - Quiz & Flashcards