Alla inlägg under november 2007

Av Anders - 30 november 2007 12:20

Nu är frågan om jag ska festa idag igen, vetefan riktigt om jag orkar det eller vill det med. Är ju grosse grosse fest imörö å den måste man ju bara vara pigg på. Är så jävla trötter idag bara, var folk som sa att de trodde jag var 40 år, Fyfan vad glad jag blev, är första gången någon tror att jag är äldre än vad jag är. Annars tror folk att jag är yngre...


P.g.a min trötthet så blir ingen Flashback idag som det ser ut nu men jag kan tala om att jag har namnsdag idag. Säg Grattis då!!!


Tjingeling 

Av Anders - 29 november 2007 09:09

Snart blir jag ledig igen ett tag framöver så jävla skönt det ska bli... Å idag ska jag åka pulka på jobbet jihiiii. Fart i backen :) Jovisst har jag ett jobbigt jobb :P


Proffesorns Flashback 


+ 1229 - Knut Långe besegrar Erik läspe och halte i slaget vid Olustra.


+ 1877 - Thomas Edison visar upp fonografen.


+ 1887 - USA får rättigheter till Pearl Harbor.


+ 1899 - FC Barcelona bildas.


+ 1929 - Richard Byrd flyger över Sydpolen.


+ 1944 - Kommunistiska partisaner under ledning av Enver Hoxha slår tillbaka tyskarna, och Albanien blir självständigt.


+ 1945 - Republiken Jugoslavien bildad. Dagen firad som nationaldag till 1990-talet.


+ 1947 - FN:s generalförsamling röstar för delning av Palestina.


+ 1948 - Israel begär medlemskap i FN.


+ 1958 - Föds Orup, eg. Thomas Eriksson, svensk artist.


+ 1967 - Australien skjuter upp sin första satellit, Wresat. Den väger 49 kg och ska mäta solstrålning.


+ 1969 - TV-programmet Tipsextra startar.


+ 1971 - De första kvinnorna gör entré i den schweiziska Nationalrådet


+ 1974 - Terroristen Ulrike Meinhof döms till åtta års fängelse för fritagning.


+ 1975 - Bill Gates och Paul Allen ger sitt nya företag namnet Microsoft


+ 1978 - Riksdagen uttalar att kollektivanslutning till ett politiskt parti strider mot grundlagens åsiktsfrihet.


+ 1986 - Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i slalom i Sestriere med två hundradelar före Jonas Nilsson.


+ 1997 - Sverige vinner sin sjätte Davis Cup-titel i tennis.


+ 2007 - Proffesorn är snart ledig igen :) 


Tjingeling 

Av Anders - 28 november 2007 18:29

Här kommer hela låten med den gullig tjejen, kan inte släppa hur vacker hennes röst är å hur bra den passar till den låten å hur söt hon är...mycket på samma gång nu :P

Av Anders - 28 november 2007 17:00

Så söt å så jävla vackert hon sjunger

Av Anders - 28 november 2007 09:16

Sitter på jobbet å väntar på ett möte som börjar kl 10 å håller på till 12...tralalala vad ska man göra. Nej jag jobbar inte just nu. Slutade halv nio men vad ska jag ta vägen på 1½ timme. Då blir man här. Det kunde dock vad värre, kunde varit översvämning i dalälven, inte för att jag tycker det är illa men det är värre än det jag gör nu.


Bara så du vet Carro har Malte namsdag idag :) 


Proffesorns Flashback


+ Idag är det Albaniens nationaldag

+ Idag är det Mauretaniens nationaldag


+ 1443 - Albansk krigsledare och nationalhjälte Skanderberg utropade ett oberoende albanskt furstendöme Arberien.


+ 1520 - Fernão de Magalhães når Stilla havet.


+ 1895 - Första biltävlingen i USA.


+ 1908 - En kolgruveexplosion i Marianna, Pennsylvania kräver 154 dödsoffer.


+ 1929 - Första flygningen över sydpolen.


+ 1935 - Första elektriska tåget körde sträckan Krylbo - Bollnäs.


+ 1940 - Den första TV-sändningen på försök i Sverige.


+ 1942 - Norska judar deporteras till Polen.


+ 1958 - Tchad blir en autonom republik inom Franska samväldet.


+ 1958 - Kongo blir självständigt.


+ 1967 - FN:s generalförsamling beslutar ännu en gång att neka Kina medlemskap.


+ 1975 - Östtimor blir självständigt från Portugal.


+ 1983 - Då rymdfärjan Columbia lyfter blir tysken Ulf Merbold den förste icke-amerikan att följa med en rymdfärja ut i rymden.


+ 1995 - 25-åriga Annika Sörenstam fick priset för årets bästa svenska sportprestation.


+ 2002 - Den 200 miljonte turisten besöker Eiffeltornet.


+ 2007 - Proffesorn har tråkigt på jobbet, fast han inte jobbar


Tjingeling

Av Anders - 27 november 2007 12:03

Bara att ta sin bil tillbaka till arbetet då. Vad ska man säga, kunde inte livet bestå utav en enda stor fest...Just ja den kommer ju till helgen :DDD


Idag skulle jag hämta ett paket, men det var borta, vad roligt. Vilken osis för mig att jag inte vet vad jag skulle få, då kan jag ju inte sakna det :P 


Haha Livet är en fest håll med om det folk å fä...


Proffesorns Flashback 


+ 1701 - Föds Anders Celsius, fysiker, uppfinnare av den 100-gradiga temperaturskalan


+  1895 - Alfred Nobel inrättar nobelpriset, d.v.s undertecknar sitt testamente ang. nobelpriset.


+ 1940 - Föds Bruce Lee 


+ 1942 - Frankrike sänker sin flotta utanför Toulon för att undvika att den faller i tyskarnas händer.


+ 1949 - Första filmen om Åsa-Nisse har biopremiär i Vetlanda.


+ 1963 - Föds Roland Nilsson, Svensk fotbollspelare 


+ 1967 - Volvo presenterar kombiversionen av 144.


+ 1973 - Senaten i USA väljer Gerald Ford som vicepresident.


+ 1983 - 181 personer (varav 23 svenska) omkommer i en flygplanskrasch i Madrid.


+ 1984 - Föds Sanna Nielsen, svensk sångerska.


+ 1985 - Gifter sig filmregissören Steven Spielberg med skådespelerskan Amy Irving


+ 1985 - Halleys komet passerar jorden.


+ 1990 - Englands konservativa parti väljer John Major som efterträdare till Margaret Thatcher som premiärminister.


+ 2004 - Dör Gunder Hägg, svensk friidrottare, mottagare av Svenska Dagbladets guldmedalj 1942.


+ 2007 - Proffesorn skulle hämta ett paket som han inte visste vad det var men som inte fanns :P


Tjingeling 

Av Anders - 26 november 2007 16:44

Bara två pass kvar sen ska jag festa utav bara faaan...Ska förstöra varenda liten cell i kroppen. Gjorde mina sista heldagsturer i helgen, så jävla skönt det är. Slippa känna att hela helgen försvinner...


Tänkte även skriva min önskelista till julen så ni vet vad ni ska ge mig


1. Skaffa humor åt folk

2. Se till att folk förstår ironi

3. Se till att folk slutar vara så jävla naiva

4. Se till att folk blir cyniska

5. En kram

6. Se till att folk slutar ta mig på allvar

7. Bjuda mig på middag

8. Få folk att lyssna på vad jag menar å inte vad jag säger

9. Sprit

10. Spetta loss skåne

11. Ta bort Malmö, göteborg och stockholm från kartan

12. Återskapa 2003 (bra år det var :) )

13. Samma som önskning 11 fast denna gång Falun

14. En kram till

15. Minikylskåp

16. Se till att de slutar spela hip hop på dansgolv

17. Starta upp risingsbo bryggeri igen

18. Ett högavlönat jobb där man behöver arbeta lite

19. En snöboll

20. Ett femte hjul

21. Ett pepparkakshus

22. Ett hus med pepparkakor i

23. Ett svensk samhälle utan moderater och kristdemokrater

24. Måste säga önskning 13 igen så ni inte glömmer den

25. Ett par riktigt sköna handskar

26. Att folk blir barnsliga

27. En ren kupolen

28. En ren på kupolen

29. En ny pulka

30. En polkagris

31. En gris som dansar polka

32. Att folk får sunt förnuft

33. Göra så att jag kan dissa folk bra igen

34. En rolig julafton

35. En rolig juldag

36. En rolig annandag

37. En annan dag som är rolig

38. En staty föreställande mig

39. Ni har väl inte glömt 11 och 13 för de är viktiga :)

40. Få folk att sluta stalka mig 

41. En till önskning

42. En egen pub


Kom ihåg att detta är saker som jag vill ha på julafton inte förr och inte senare :D


Proffesorns Flashback


+ 1751 - Adolf Fredrik kröns till Sveriges kung, i Storkyrkan i Stockholm.

+ 1778 - Kapten James Cook blir den första europé som besöker ön Maui på Hawaii.


+ 1832 - Den första spårvagnslinjen i New York invigs, sträckan Prince Street - 14:e gatan.


+ 1867 - Mrs Lily Maxwell från Manchester röstar i det engelska parlamentsvalet. Hon har hamnat i röstlängden av misstag och får eskorteras av vakter som skyddar henne från att lynchas av motståndare till kvinnlig rösträtt.


+ 1942 - Filmen Casablanca har premiär i USA.


+ 1945 - Föds Björn von Sydow, svensk socialdemokratisk politiker, försvarsminister 1997-2002, riksdagens talman 2002-.


+ 1950 – I Koreakriget invaderar kinesiska trupper Korea.


+ 1981 - Föds Natasha Bedingfield, brittisk sångerska.


+ 2007 - Proffesorn skriver sin önskelista


Tjingeling

Av Anders - 22 november 2007 10:09

Idag går jag 9 timmar, imorgon 5 timmar, lördag 11 timmar, söndag 11 timmar, tisdag 17 timmar och nästa torsdag 9 timmar...sen ska jag fan festa utav bara faaaaan!!! jag ska supa bort alla hjärnceller jag har eller nått liknande iaf :P


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Libanons nationaldag 


+ 1497 - rundar Vasco da Gamas expedition Godahoppsudden vid Afrikas sydspets och har därmed raka spåret sjövägen till Indien.


+ 1930 - Anslöt sig postmännens fackförbund till LO


+ 1945 - utkommer Astrid Lindgrens sedermera världsberömda bok om Pippi Långstrump.


+ 1955 - Sovjetunionen genomför sin första vätebombsprovsprängning i Kazachstan.


+ 1956 - Imre Nagy fängslas och bortförs av sovjetiska trupper.


+ 1963 - USA:s president John F. Kennedy skjuts till döds när han färdas i en öppen bilkolonn längs Dealey Plaza i Dallas, Texas, USA.


+ 1975 - blir Juan Carlos kung i Spanien efter Francos död.


+ 2005 - Angela Merkel blir Tysklands första kvinnliga förbundskansler.


+ 2005 - System of a downs album Hypnotize släpps


+ 2007 - Proffesorn börjar jobba som en gnu igen!!!


Tjingeling 

Ovido - Quiz & Flashcards