Alla inlägg under oktober 2006

Av Anders - 31 oktober 2006 09:56

Var bara tvungen att skriva denna fantastisk passande text skapad av Sammy Chan"Oh the weather outside is frightful, But the fire is so delightful,And since we've no place to go,Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!It doesn't show signs of Pauseping,And I've bought some corn for popping,The lights are turned way down low,Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!When we finally kiss goodnight,How I'll hate going out in the storm!But if you'll really hold me tight,All the way home I'll be warm.The fire is slowly dying,And, my dear, we're still good-bying,But as long as you love me so,Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!"

Av Anders - 31 oktober 2006 09:43

Äntligen!!! SNÖÖÖÖÖ!!! Man blir glaer å allt! Ska åka pulka, göra snöänglar, usch så mycket som måste hinnas med!Igår bidde jag lite förkylder som tur har jag inte fått nån feber så då är de lugna puckar! Förutom de gjorde jag nog inte allt för mychet igår.Idag skulle jag försöka med min 24 timmars kur vilket går ut på att ligga i sängen hemma å vara sur på allt å alla för jag blir ALDIRG SJUK! men nu kom snön vem kan vara sur då :)Idag är det 31 oktober:Halloween firas denna dag, och ska ej blandas ihop med alla helgons dag, (allhelgonadagen) Hata Halloween, mer dystrare tillställning får man fan leta efter om ni ska klä ut er klä ut er till nått glatt!I Kina firar landets zenbuddhister?, Bodhidarmas? födelsedag. Han var grundaren av denna riktning inom buddismen.1926 dör Harry Houdini, utbrytarkung. Dog av sprucken blindtarm.Nej frukost väntar så jag säger väl bara, SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!

Av Anders - 30 oktober 2006 09:16

Ja då vare måndag igen 5 dagar kvar till helgen åter är här :/ sånt är livet. När ja vaknade imorse trodde jag de fortfarande var sommartid, fan va skönt att ha en timme extra.Jag tycker man borde vrida klockan tillbaka en timme 24 gånger per år. Nu säger säkert vissa pessimister att då får man ju jobba när de är natt...men här i sverige är de så ljust dygnet runt under sommaren så där kan vi ta nattskiftet :DDD ...Ni ser problem, jag ser lösningar :)Idag ska ja väl inte göra allt för mycket. Äta tare lite lugnt ladda inför de oerhört svåra eldprovet imörö då jag har ett seminarium, usch vad jobbigt...NÄÄÄÄ de är de inte kommer gå lätt som en plätt!Å något är skumt på skolans server, klarar inte av å ä ö längre, fattar inte varför! Får nog skicka ett klagomål, men hemsida ser ju ut som en jävla kenisisk film :PVad har hänt detta datum tidigare år1611 - dör kung Karl IX och efterträds på den svenska tronen av sin son, som tar sig titeln Gustav II Adolf.1976 - ligger Stevie Wonders album "[Songs in the Key of Life]?" överst på den amerikanska LP-listan1998 - 63 ungdomar omkommer och 200 skadas vid en brand i en festlokal vid Backaplan på Hisingen i Göteborg, (jag tycker vi skänker alla drabbade en tanke idag)Idag fyller Glenn Hysen 47 år och Sven Melander 59 år. Vi säger Grattis till dem!Matte/data-nördar firar jul den 30 oktober då 30 oktalt är 24 decimalt, 30 okt=24 dec

Av Anders - 29 oktober 2006 11:37

Ja då var man tillbaka! Nya delar till datorn! :) Igår var de fest på locus hade roligare när vi var på moongate å åt å dansade. Tyvärr bidde jag trötter när de börja bli lite drag på locus! Internationella borde lära sig att fester börjar inte kl natt!!!Innan festen var jag på födelsedagskalas, (Luna som hon heter fyllde 1 år) å småbarnsförädlrar å deras föräldrar, alltså barnets farmödrar osv är nog bland de konstigaste släktet som finns.fyra saker hakade ja mig upp på1. Ungen kunde göra va som helst å de var roligt! Hade hon prövat knark hade de säkert skratta, men inte fan skrattar de åt äldre som dregglar på samma vis!!!2. Alla paketen skulle öppnas samtidgt, varför fatta jag inte3. Luna ville leka med sina bollar å inte öppna paketen men lik väl förbannat skulle mormor eller farmor eller va hon nu var tvinga henne att öppna dessa jävla paket. Om hon har roligt me bollarna LÅT HON LEKA! NI KAN ÖPPNA PAKETEN Å GE DEM TILL HENNE SEN, INTE PRÄCIS SÅ ATT HON BRYR SIG I ÖPPNADE!!!4. Ett annat par var där med en unge på 5 veckor (Ariel heter hon, Jo jag håller med namnen blir bara konstigare å konstigare). När paret lämnar över paket till Lunas mamma så säger de "De här är från Ariel". ARIEL ÄR 5 VECKOR! HON VET INTE VAD HANDLA ÄR! HENNES LIV GÅR UT PÅ ATT ÄTA, SOVA OCH SKITA!!! SÄG ISTÄLLET ATT DE ÄR FRÅN OSS!!!sådär där var dagens klagomål! nu till idag fast förr:1954 - Det första svenska TV-programmet En skål för televisionen sändsÅ idag säger vi grattis till Babben Larsson som fyller 50 år!nej snart dags att handla lite mat å sen äta!

Av Anders - 27 oktober 2006 12:38

Idag är det internationella nalledagen. Detta bör vi fira. Å vilken jävla tur att det är internationella nalledagen för annars skulle det inte ha varit värt att kliva upp idag. 1. Upptäcker att jag har virus på datorn, ska installer om allt2. Efter jag har startat om datorn upptäcker jag att den inte startar, antingen har moderkortet dött eller processorn3. Min dator är alldeles för gammal (4 år) för att bara kunna köpa enbart nytt moderkort eller processor.4. Anders gick raskt till kupan å beställde en nya burk, nytt minne, nytt moderkort. I moderkortet var de inbyggt ljud å grafikkort. 5. Detta gick på 3400 kr, inte allt för dyrt.6. Då räkna ut att jag har 680 kr kvar utav mina csn och löningspengar denna månad efter ja har betalt detta å alla mina räkningar, Trevligt Trevligt!Som tur är det internationella nalledagen idag, de som håller mig över vattnet. De är Theodore Roosevelt som fått denna dag uppkallad efter sig då han är född denna dag 1858. Nu undrar ni hur? Han har gett namn åt Teddybjörnen!Idag är det också St Vincent och Grenadinerna nationaldag- 1714: Inleder Karl XII sin fjorton dagar långa ritt från Turkiet genom Europa till Stralsund - 1939: Föds John Cleese, medlem i Monthy Python gänget- 1991: Turkmenistan blir självständigt. Då var det dags att säga "Roger ut"

Av Anders - 26 oktober 2006 21:56

Läste på aftonbladet vad man ska göra om hunden sprungit bort eller om nån elaking stulit människans bästa vän. De var fem tips, tre stycken utmärkte sig, skriver dem här. Läs å skratta, Ingen skulle komma på att göra de här!!!------------------------------- Ring polisen och anmäl att hunden försvunnit. (Skulle inte ja göra)- Sätt upp affischer med bild och beskrivning på din hund. (Inte denna heller)- Åk runt och leta efter hunden. (inte en chans)------------------------------

Av Anders - 26 oktober 2006 14:56

Idag har jag varit så duktig att jag gjort grupparbete. Anders tyckte en sak de andra tyckte något helt motsatt. Alltid ska jag gå mot mängden!Men vi löste våra meningsaktigheter å satte ihop värsta praktrapporten! eller så bra var den väl inte men den kunde ha blitt de om nån annan än jag hade skrivit den!Imörö skulle jag ha jobbat men jag behövde inte ringde chefen å sa. Lite tråkigt ville jobba imörö, fast samtidigt är de rätt skönt att vara ledig.Idag är det den 26 oktober. Idag är de Österikes nationaldag inte helt illa. För 51 år sen blir de åter självständiga å förklarar sig neutrala.Idag för 101 år sen skrevs papperna under som gjorde norge fritt från Sverige, inget vi direkt är glada över, norge är fortfarande vårt säger jag!Ja då är de väl dags för lite Gilmore girls, min svaga punkt när de gäller dramaserier. Annars undviker jag sånna!Kom ihåg: "Consuetudinis magna vis est" - "Vanans makt är stor"

Av Anders - 25 oktober 2006 19:25

Först vill jag bara ändra en sak jag sa igår på bloggen...de Ska vara mandarin inte samarin! varför jag skrev samarin vet jag inte...kanske tänkte på det just då! Bra påpekat utav dig! som påpeka det!Idag har jag jobbat! Fick köra en splitter ny Reanault Megane. Den hade alkolås å Anders klarade testet! Men fan va länge man var tvungen att blåsa! Efter jobbet var de bara att pallra sig upp te Borlänge för anders har skola också, fast så lätt som de är att plugga på högskola så skulle man kunna haft två jobb på sidan om! :DIdag är de Kazakstans nationaldag å för exakt tre år sen valdes Fredrik Reinfeld till Mo********as partiledare. Hans parti nämns inte med sitt riktiga namn i min blogg!!!Anders säger hej för ikväll å gå försiktigt!

Ovido - Quiz & Flashcards