Alla inlägg under mars 2007

Av Anders - 31 mars 2007 14:22

Skrev en ordlek/dikt/tanke här om dagen Å här får ni möjlighet att läsa den :) De är nog mest en ordlek :DDD------------------------------GångbartUndrar hur gångbart det är att vara barBlir andra rädda för en som är barSå rädda att de med rask gång går därifrånEller tar dem en gångbana för att bara komma bortUndrar varför vi vill gå bort från en som är barDen kanske bara ville synas för en gångs skullTänk om denna som är bar försvann på en gångEller tänk om den tog en annan gång och gick till en barUndra hur snopna alla i baren skulle varaFast om ölen flöda skulle de nog kunna bli bart hela barenFör då skulle alla i baren vara med på det baraDå skulle de bli en annan jargongUndrar vad som händer dåSkulle det bara sprida sig till andra barerEller skulle de stanna kvar i denna barDe bara kanske inte vill gå någon annanstansDå behöver vi inte undra längre vad de bara tog vägenDe skulle då finnas där, där de en gång fannsOch om de en gång fanns där, skulle de bara inte finnas längreDå skulle det inte vara gångbart att vara bar------------------------------Tata

Av Anders - 31 mars 2007 10:27

Då vare lördag tog min bil på en tur nu på morgonen. Den fick lite soppa. Var lite hungrig "my little love bug". Var till emmaus, skulle leta efter billiga vita byxor som man åtminstone kunde klippa ner så de bidde korta i benen men icke. Men däremot hitta jag en läderjacka för 250 kr så den köpte Proffesorn. Nu är jag upp i 4 läderjackor undra vad jag ska med alla till men jaja :).Hitta även en läderrock å Proffesorn höll på att bli eld å lågor, har letat efter en sån som inte är allt för dyr jättelänge men den var för liten. Attans!Proffesorns Flashback+ 1727 - Dör Isaac Newton, engelsk matematiker och fysiker.+ 1829 - Pius VIII tillträder som påve i den romersk-katolska kyrkan.+ 1889 - Eiffeltornet invigs på världsutställningen.+ 1909 - Serbien accepterar österrikisk kontroll över Bosnien-Hercegovina.+ 1928 - Stockholms stadsbibliotek invigs.+ 1937 - Nationalisterna/falangisterna inleder ett anfall mot Baskien+ 1983 - Jordbävning i Colombia, minst 300 döda.+ 2004 - Sverige besegrade England i en träningslandskamp i fotboll med 1-0. Zlatan Ibrahimović är matchens enda målskytt.+ 2006 Pink släppte sitt fjärde album, "I'm not dead"+ 2007 - Proffesorn köper en läderjacka för 250 krTata

Av Anders - 30 mars 2007 20:15

Köpte ostbågar med chilismak...å de må jag säga var nog bland det äckligaste jag någonsin smaka. För att piffa till dem pröva jag dem med drottningsylt. Då blev den god men var lite för jobbigt att dippa i drottningslyten ville ju inte fastna nå bra på ostbågarna...Idag köpte jag mig en kalle anka. Har inte läst en sån på jättelänge så nu är de snart dags :)Tata

Av Anders - 30 mars 2007 18:04

Nu till carros tanke om tidsuppfattning. hon frågadeinnan man hade klockan kunde man säga att man hade dålig tidsuppfattning då?Svaret på denna är:Vi bör inte glömma att innan klockan var uppfunnen hade man redan uppfunnit tiden. Solur och genom att kolla på solen och se när fåglar flyttar å så vidare. Så frågan borde istället bli "innan tiden var uppfunnen/påkommen"? Och det är en bra fråga? För det första man bör ställa sig kan människan ha levt utan att veta om tiden, kan någon varelse leva utan att veta om tiden? Vi utgår ifrån att de kan den.Då blir svaret som följer:Eftersom personen inte vet om tiden kan den heller inte ha någon tidsuppfattning och därmed har ju denna person en väldigt dålig tidsuppfattning eftersom den inte har någon alls. Så svaret bli ja alla hade en dålig tidsuppfattning innan klockan/tiden var uppfunnen/påkommen. Däremot om man kunde säga det är en annan sak. Eftersom tiden ännu inte var påkommen å ingen visste att de hade dålig tidsuppfattning så kunde man inte säga det. Så de kunde komma försent utan att någon brydde sig fan vad skönt :)Tata

Av Anders - 29 mars 2007 16:39

Jag upptäckte en rolig sak. Jag har haft ett par gympadojor som är extremt sletna ungefär ett år gamla kanske lite äldre med inte mycket. Iaf så tittade jag på kort från 2004. Då ser jag på ett kort där jag har samma skor på mig. Hmmm tänkte jag då! Kanske skorna är lite äldre än 1 år snarare 3-4 år gamla. Så kan de gå, sicken tur att jag han köpa nya skor innan jag upptäckte åldern på min gamla dojor.Martinas kommentar till detta var i stil med:"Mannen utan tidsuppfattning" (fri tolkning utav mig ;))Å jo det stämmer jag har noll i tidsuppfattning. Mitt minne är inte heller bra, ringde min sockerkaka fråga om hon ville hänga med mig. Visade sig att hon var i eskilstuna å hon hade sagt detta till mig i söndags. Å då kom jag ju på att de hade hon ja!Så bra minne har jag :PTills nästa gång om jag inte glömmer bort att jag har en blogg ;)Tata

Av Anders - 29 mars 2007 11:53

Ska snart gå till skolan å snoka runt efter lite jobbelijobb! Dags att ta en omgång med sånt igen har legat på latsidan ett tag nu. Men jag lovar inte att jag kommer att göra detta idag. Den som lever får se helt enkelt. Eller helt enkelt den som ser får leva.Proffesorns Flashback+ 1638 - Svenskar etablerar kolonin Nya Sverige (New Sweden) i nuvarande Delaware, USA.+ 1792 - Dör Gustav III, svensk kung från 1771.+ 1871 - Konserthuset Royal Albert Hall i London invigs.+ 1968 - Föds Lucy Lawless, nyzeeländsk skådespelare. Xena Warrior Princess aaaaaaaaah :)+ 1968 - Tingstadstunneln under Göta älv i Göteborg invigs.+ 1990 - Sex polischefer åtalas för otillåten avlyssning av kurder och palestinier.+ 1993 - Den 65:e oscarsgalan hålls i Dorothy Chandler Pavilion i Kalifornien, USA.+ 2007 - Proffesorn försöker vara duttigTata

Av Anders - 28 mars 2007 14:38

De borde väl heta så när man skär sig med en brökniv...för man kan väl inte skära sig med en sån utan bara såga lite i en. Iaf så börja de blöda ordentligt men nu mår vi bra :). De är fotboll ikväll. Ska bli kul snart drar den riktiga säsongen igån å vi kan glömma sketna hockeybockeyn som bara handlar om att punga ut så mycket peningar som möjligt i slutspelet! man bryr ju sig inte om hur de går förrän i match fyra i varje slutspelsomgång.Brages säsong drar nog snart igång också. Ser fram emot den. De har tappat deras bästa spelare från föregående säsongen men verkar som att vissa nya och gamla spelare har imponerat på försäsongen. Sen får man ha i minne att de spelar i division skit (sveriges fjärde division). De har gjort bra ifrån sig utifrån den division de spelar i.Fotboll ikväll hörde att den skulle visas på kåren. Men jag vet inte om jag går dit. Bäst att jag sitter hemma å ser på den. Kan gå rätt hett till när jag är i farten :PProffesorns Flashback+ 193 - Efter 87 dagar som kejsare, mördades Pertinax, en romersk kejsare efter att han påpekat för armén att det inte fanns några pengar för att betala ut någon bonus till soldaterna. Han ersattes av Julianus.+ 1656 - Lider svenska trupper ett stort nederlag i slaget vid Warka i Polen.+ 1908 - Cigarr- och tobakshandlareföreningen i Stockholm, Malmö, Göteborg och Norrköping har inlett ett fälttåg mot den sortens butiker som i själva verket är maskerade bordeller. Föreningen har släppt ut en liten skylt med orden "Medlem av Cigarr- och tobakshandlareföreningen"" vilken satts upp i alla "hederliga" butiker. Man tror sig därmed ha brännmärkt de andra affärerna. Omkring 400 skyltar är uppsatta i Stockholm. Innan skylten sätts upp gör man en noggrann undersökning av butikens karaktär. Föreningen har tillsatt en kommision som tagit del av polisens sedlighetsundersökningar.+ 1930 - Konstantinopel och Angora får officiellt namnen Istanbul respektive Ankara.+ 1939 - Francisco Franco erövrar Madrid, och segrar därmed i det spanska inbördeskriget.+ 1941 - Italienska flottan blir slagen vid Kap Matapan.+ 1979 - Kärnkraftsolyckan (härdsmälta i reaktorn) i kärnkraftverket Three Mile Island utanför Harrisburg, Pennsylvania, USA.+ 1982 - David Crosby arresteras och fälls för innehav av narkotika, för att olagligt ha burit gevär och för att ha kört bil påverkad av kokain. På frågan varför han varit beväpnad svarade den förvirrade Crosby bara "John Lennon".+ 2007 - Sverige spelar Em-Kval i fotboll. Möter Nordirland på deras hemmaplan!Tata

Av Anders - 27 mars 2007 21:13

Ja då var man hemma efter att ha varit i Falun sen 10...usch elva timmar i falun. Man kan bli galen för mindre :PMen jaja nu är jag go å gla som en kexchoklad med b blåbärsylt på :)Tata

Ovido - Quiz & Flashcards