Alla inlägg under april 2009

Av Anders - 30 april 2009 09:15

Har jag gått in med men ändå har jag fått ihop strax över 300 kronor. Nu undrar säkert många. Vad pratar killen om. Jo för lite drygt ett år sedan blev jag medlem hos paf.com. Då fick jag hundra kronor att spela för. Nu är dessa uppe i 300. Iof ska det nämnas att jag var uppe i 500 ett tag innan det gick ner till 100 igen. Men nu alltså tillbaka till 300.


Ska spela ihop en förmögenhet där och sen plocka ut allt. Eller förmögenhet och förmögenhet. Igentligen mest kul att spela om riktiga pengar som inte är mina :P. Fast de är ju mina, men eftersom jag inte lagt in en krona så känns det inte som mina :P


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 29 april 2009 14:22

Jobbar hela helgen med början imorgon. Så passar på att njuta utav denna ledig dag. Känner att jag igentligen skulle vilja festa men vafan gör man inte för att överleva. Man är en duktig arbetsmyra. En utbytbar pjäs i detta stora maskineri. Så det är väl bäst att man sköter sig ;)


Annars hade jag en dröm inatt. Vet igentligen inte vad den handla om mer än att folk tjata på mig att jag skulle vakna även fast jag var vaken. Sen vakna jag på riktigt :P


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 28 april 2009 15:16

Det är ungefär vad man kan tjäna in på att köra 10 km/h för fort. Ja ni hörde rätt! Eftersom vägverket har propaganda mot att åka för fort så kan jag propagera för det. Då jag tycker att deras propagande är lite löjlig. De säger att åker man 90 km/h på en 80-väg så tjänar man 48 sekunder per mil. Men man ökar chansen att dö med 70%. Det där med att öka chansen att dö om man råkar ut för en olycka kan jag väl köpa. Men ibland är varje sekund viktig när man sitter i bilen. Så för att bevisa det har jag räknat ut hur mycket man skulle tjäna in i pengar genom att köra för fort


Säg att man har 10 mil till och från jobbet. Då tjänar man in 8 minuter per dag att åka 10 km/h för fort. Säg då att man jobbar 5 dagar i veckan i 45 veckor. Så blir det 30 timmar på ett år vilket motsvara ca 4 arbetsdagar. Säg att man tjänar ca 1000 kronor per dag. Då blir det ca 2800 efterskatt på de fyra dagarna. Oki tänker ni men den ökade bensin förbrukningen. Jag har i princip ingen, eller iaf väldigt liten. Så vi säger 0.02 i ökad förbrukning. Det blir 1 liter i veckan extra. Så säger vi att bensinen kostar 15 kronor litern. Så får vi 675 kr på 45 veckor. Dra av detfrån 2800 kronor så får vi ca 2100.


Det vill säga att man kan tjäna 2100 kronor genom att åka 10 km för fort i ett år på 80 väg. Om man nu inte åker fast för det. Då har man förlorat de rätt fort. Men risken att åka dit för fortkörning är minimal!


Vill tillägga att jag inte är ute efter att få folk att köra fort. Bara att dissa vägverkets propaganda ;)


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 24 april 2009 09:54

Åker ner till småland idag och kommer inte tillbaka förrän på söndag. Ska bli en go tripp, skönt att komma bort ett tag även om det är till sydligare breddgrader.


Råkade nog göra bort mig på jobbet idag. Öppnade käften och så kom det ut ord som man borde hållt tillbaka, fast vet inte om de hörde vad jag sa :P


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 21 april 2009 21:49

Idag rensa jag ur garderoben, vad händer då. Jo jag hittar ett uppladningsbart batteri där inne. Inte för jag vet hur den har tagit sig in där. Jag har inte lagt den där? Fick för mig förut att det fattades ett batteri men jag tänkte inte mer på det utan mer bara något jag fick för mig. Men se här var det.


Säger ju att saker och ting kommer fram förr eller senare ingen ide att stressa upp sig. Nu väntar jag bara på att handskarna jag tappa bort för ca en månad sedan ska titta fram. Eller ännu bättre handskarna jag glömde på en buss för 10 år sedan skulle vilja titta fram. Det var så sköna handskar. Tror jag aldrig någonsin kommer att få se/känna ett par så sköna handskar igen...


Mot framtiden och framåt :)



Av Anders - 21 april 2009 10:37

Fyfan vad barnslig jag är. Har suttit och skrivit något om öl till folks status på Facebook. Börjar bli drygt att se vad alla gör hela jävla tiden. Bryr mig inte om att de dricker kaffe till frukost eller ska på bio varenda jävla kväll! Å nej jag har inte hittat så jag kan ta bort så jag slipper se folks status. Om någon vet var man kan ställa in det så snälla berätta! Sen får man också gärna ta bort alla dessa tester också!


Till er som inte skrev vad ni gjorde men som fick en kommentar en då så råka ni bara komma ivägen fö en för dagen mycket barnslig proffesor  :DDD


Jo jag förstår också att de som läser det inte kommer att fatta att jag gör narr utav deras status men lite utav själva poängen :DDD


DAGENS I-LANDSPROBLEM ;)


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 20 april 2009 10:24

Hela den här veckan har jag planerat i minsta detalj. Eller jag vet iaf vad jag ska göra alla dagar (Sen om det blir så är ju en annan sak) förutom idag. Å gissa om jag är uttråkad. Någon som vill göra något med mig. Kan tänka mig att ställa upp på nästan allt ;)


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 19 april 2009 16:32

Gick på marknaden idag igen. Var dit igår, hitta inget så tänkte tar mig en vända idag igen. Hör å häpna! Jag hitta inget idag igen. Vem hade kunnat anat det ;)


Men fick iaf komma ut en vända å få lite syre i kroppen. Borde ta å städa min balkong och göra ren mina utemöbler så att jag kan få syre på balkongen. Slipper jag gå, då kan man ju få kondition :P


Dagens visdoms ord:


"Allt som media säger är inte sant, förutom att alla i Finland är inavel för det har jag sett på TV" /Anders Nohrstetdt


Kram mina cyniska vänner ;)

Ovido - Quiz & Flashcards