Alla inlägg under november 2006

Av Anders - 30 november 2006 11:53

Igårkväll gick ja till min lilla sockerkaka tyvärr bidde jag vrålhungrig å blev tvungen att gå rätt tidigt...jaja sånt är livet. Hon balla ur å sjöng bonde söker fru eller hur den nu gick, studsa runt i sängen som en 3 åring...jag ville vara med men våga inte för då skulle hon säkert ha slutat! Å så använde hon vulgära ord igår, skäms på dig ;) Å inte ville hon kramas! Fast egentligen ville hon nog de hon våga bara inte ;)Igår kollade jag på en svensk miniserie "Graven", å min fråga är: Är poliser så paranoida som de är i filmer? Där var en person ute mitt på dan i skogen hör nå rassel i träden, va gör polisen då? Jo de alla normala människor skulle göra! Drar vapnet!!!Min tanke är: Orienterare, Svampplockare, Bärplockare, nån som tar en promenad i skogen...Men när man är polis tänker man å hjälp! EN MÖRDARE!!!Idag är de mutmidda! MAT MAT MAT!!! annars händer å fötter nog inte så mycket idag förutom att de är fest ikväll, de var visst fest på locus också, var lite roliga människor som skulle vara där synd att inte jag kan vara där. Alltid vill man vara på två ställen samtidigt. Borde klona mig själv! :)Proffesorn Flashback+ 1718 - Karl XII blir skjuten vid Haldens fästning.+ 1956 - Floyd Patterson blir, världens dittills yngste världsmästare i boxning.+ 1966 - Barbados blir självständigt. Denna dag är även deras nationaldag+ 1996 - Reaktor 1 i Tjernobyl stängs för gott.Idag har även jag namsdag så jag tycker alla borde säga "GRATTIS!!" kom ihåg att jag bara vill ha två utropstecken ;)

Av Anders - 29 november 2006 14:18

Idag har jag sprungit runt å letat efter människor till höger å till vänster! Hittade alla till slut...puh.Ska bara ta de lugnt resterande utav dagen, Imörö är de mutmiddag, ska bli gott med lite mat å go dryck å lite fest! Dock vill jag att min Bty ska vara där!Förresten Gabbi n0llan har varit "HÅRMODELL" detta måste vi alla påpeka, å jag vet en som har en bild på henne som hårmodell! jag ska få tag i den :DDD .Den ska spridas!!! :DNu till Proffesorns Flashback:+ Idag är de Albaniens nationaldag+ 1877 - Thomas Edison visar upp fonografen.+ 1945 - Republiken Jugoslavien bildas.+ 1969 - TV-programmet Tipsextra startar.+ 1975 - Bill Gates och Paul Allen ger sitt nya företag namnet Microsoft+ 1997 - Sverige vinner sin sjätte Davis Cup-titel i tennis.Tata!

Av Anders - 28 november 2006 22:09

Idag åkte jag till sälen. Resan började kl 10 efter ungefär 3 stop var jag framme då var kl ca 13. Där uppe träffade jag Betty, hon visa mig sin arbetsplats, lagade mat, de blev mackisar och köttbullar. Sen fick vi för oss att baka lussebullar och lyssna på julmusik. Nu började klockan närma sig 19 dags att bege sig hemmåt, med en påse bullar i handen for jag mot sydligare breddgrader igen. Tror jag glömde bullarna i bilen nu jaja.På hemresan bidde det bara ett stopp. Strax innan 22:00 var jag hemma. ska få träffa BTY på söndag också men då blire här i borlänge.De var min dag! Hur var din?Orkar inte ta Proffesorns Flashback idag, hoppas ni förlåter mig.Tata

Av Anders - 27 november 2006 21:44

Gjorde klart hemtentan som ska vara inne 8 december...den tog mig 4-5 timmar om den blev bra vetefan men hoppas att jag klarar godkänt. Anders kan vara oerhört effektiv när han väl bestämmer sig.Var på möte i Falun, kort var mötet men rätt roligt!Nu har jag bestämt mig att åka till BTY imörö även fast jag får åka själv. Blir lite tråkigt ska ta med mig rätt mycket musik!De var allt jag ville säga, Tata!

Av Anders - 27 november 2006 11:09

Igår var jag bakelibakis, var utä i skogen å gick med stefan alias gammeln0llan, visa sig vara lite blött ute i skogarna, jaja sånt är livet! Sen gick jag å mötte upp PH, å gick å hämta min väska som jag visst hade glömt hos honom.Idag tänkte jag jobba med ena hemtentan, har två stycken, Tänkte göra klart den ena idag, borde hinna. Ska vara uppe i falun 17:30, på nått ställe där jag inte varit men ska nog hitta dit, i detta överklass centrum Falun.Imörö tänkte jag åka till Betty i sälen eller som vi smarta människor säger till BTY, får se hur de blir med det, är de nån som vill åka med till sälen då åker jag garanterat, annars är de lite mer osäkert!Proffesorns Flashback+ 1701 - Föddes Anders Celsius, svensk astronom, berömd för celsius temperaturskala.+ 1895 - Alfred Nobel inrättar nobelpriset+ 1949 - Första filmen om Åsa-Nisse har biopremiär i Vetlanda.+ 1967 - Volvo presenterar kombiversionen av 144.Idag fyller Roland Nilsson (Förredetta fotbollspelare och numera tränare för GAIS) 43 år. GRATTIS!Tata!

Av Anders - 26 november 2006 11:24

Igår var jag ut de var skitroligt, fast jag gick hem tidigt, vet inte varför jag gjorde det, borde ha stannat me tanke på hur roligt jag hade! Jaja thats life. De tog evigheter att gå hem denna gång, sånt är livet ibland.Snart tänkte jag försöka kolla med kontaktmannen vad som händer å fötter på moongate idag. Å präcis i detta nu hörde han av sig snacka om tajming. Vi ska ut å gå en vända om en liten stund :DTänkte ringa till min lilla sockerkaka, de är vår grej att vi hänger med varandra när vi är bakis :D Fast hon är hemma hos mor å far så blir inge hängande utan jag ringer senare idag.Proffesorns Flashback+ Idag är det Mongoliets nationaldag+ 1778 - Kapten James Cook blir den första europé som besöker ön Maui på Hawaii.+ 1942 - Filmen Casablanca har premiär i USA.+ 1950 – I Koreakriget invaderar kinesiska trupper Korea.Idag fyller Bengt Magnusson 56 år, egentligen vill jag inte säga grattis för han är rätt kass som nyhetsankare eller präcis som de flesta på tv 4 jävligt kass men han är säkert en snäll människa så jag säger de ändå. GRATTIS!Tata

Av Anders - 25 november 2006 13:25

Igår gjorde jag lite allt möjligt, gav bort en julklapp till gagnef, gick till PH å glömde min väska där, nu har han åkt hem över helgen ooops. Gick till stefan å var där en stund å prata seriöst, ja Proffesorn kan sånt också!Idag är de fest, ska till jennie på förfest, sen blire S2. Mycket mer än så händer å fötter inte idag!Såg på gilmore här om dagen, var ett bra avsnitt igen, puh vilken tur. Mitt mål nu är att få Sofia att ha kort kort, hon har lovat att ha de om jag ordnar sol å 35 grader å de ska jag göra!!!Proffesorns Flashback+ De är Bosnien och Hercegovinas nationaldag.+ De är Surinams nationaldag+ 1620 - Gifte sig Gustav II Adolf med Maria Eleonora+ 1867 - Uppfinnaren Alfred Nobel får patent för dynamiten?.+ 1922 - får Benito Mussolini diktatoriska maktbefogenheter för ett år framåt. Det är början av fascismens erövring av den italienska staten.+ 1960 - beslutar regeringen att införa förbud mot försäljning av thinner? till ungdomar under 18 år.+ 1984 - Vinner det moderata Coloradopartiets [Julio Sanguinetti]? det första fria presidentvalet i Uruguay, efter 11 års militärregim.Nu säger proffesornTata!

Av Anders - 24 november 2006 10:48

Igårkväll hände inte allt för mycket har jag för mig! Idag händer nog inte heller så jävla mycket! Ska väl söka lite jobb kanske.Imörör blir det att gå till hela huset gungar! har aldrig varit där tidigare, jennie ska schläpa med mig dit!Sen vill jag passa på att göra reklam för kompisarnas kapell en ny grupp med riktigt bra låtar!http://www.myspace.com/kompisarnaskapellDär är länken, lyssna på snuttar på fyra utav deras låtar. Den som heter Dala Stark är klart bäst! Handlar om en öl som brygdes i ett Bryggeri som låg i MORGÅRDSHAMMAR! RISINGSBO hette bryggeriet. Lyssna man blir så stolt :DDDProffesorns Flashback+Idag är det Kongo-Kinshasha nationaldag+ 1859 - Charles Darwins bok Om arternas uppkomst publiceras.+ 1944 - Tokyo bombas för första gången av amerikanskt flyg.+ 1966 - presenteras det första exemplaret av stridsflygplanet Viggen.+ 1985 - härjas Stockholms nöjespark Gröna Lund av en våldsam brand. Lustiga huset, Skattkammaren, Grottbanan och en restaurang totalförstörs. Förlusten värderas till cirka tio miljoner kronor. Branden har uppstått på grund av elfel. (Vad säger man dessa 08-or)Idag skulle Karl XI fyllt 351 år om han levt idag :P För er som inte vet var han kung i sverige mellan 1660-1697

Ovido - Quiz & Flashcards