Alla inlägg under december 2009

Av Anders - 29 december 2009 21:05

Om två dagar är det nyår. Och då har även teatern premiär. Det löper på rätt bra måste jag säga. Lite finslip kvar så ska det sitta allting. Man gör inte mycket annat just nu än att leva på den där teatern. Känns lite jobbigt att veta att man har två hel dagar kvar innan man får lite vila. Förhoppningsvis vill säga.


Men allt jobb som varit kommer varit värt besväret på torsdag. Eller igentligen vetefan det. För det är så mycket jobb för så få timmar. Men kul ska det iaf bli då...


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 26 december 2009 09:59

Nu börjar slutspurten innan premiären på nyårsafton. Kommer vara på teatern varenda dag fram tills dess. Idag var det något om en kista. Har inte så stor koll, vet vad kistan ska vara till, dock inte vad vi ska göra idag med den. Men det löser sig när jag väl är där...


Vet inte om det blir bra eller dålig denna fars. Men jag håller iaf på att jobba på min karaktär så att den ska bli roligare. Får se om det lyckas.


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 21 december 2009 11:09

Fy bubblan var skönt. Dock är det sammanlagt 36 timmar jag ska jobba på dessa två pass. Men jag blir ledig från julaftonsmorgon till 4 januari, utan att ta ut en semesterdag. Man kan bara tacka, bocka å buga för den personen som fixat detta åt mig :)


Har även gått å förälskat mig i Sister Hazel senaste album iof har jag väl förälskat mig i alla deras album men vafan!


Hittade också en dvd-box med alla avsnitt utav "Cheers" (Skål) på en svensk sida. Tror den gick på 2000 spänn för 11 säsonger eller något sådant. Men då är det importerad. Så man måste ha en dvd-spelare som klarar region 1. Vilket jag har. Cheers har bara kommit i region 2 verision till säsong 7 om inte jag minns fel. Men strunt samma. Funderar iaf på att införskaffa mig denna vackra box. Å när jag ändå håller på ska jag väl skaffa Fraiser också :)


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 18 december 2009 16:58

Det lutar åt att det kommer bli fest i helgen även om jag inte ville det från början. Tänkte ju vara festfri fram till nyår. Men verkar gå åt helvete. Mitt partyhumör börja redan igår. Vet inte om jag klarar av imorgon utan att festa runt lite...Beror ju lite på hur duktig jag är på att övertala folk att festa :)


Men annars har jag nu spelat in ett nytt avsnitt utav min spritskola nu väntar jag bara på att den ska klippas


Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 14 december 2009 13:10

Har jobbat hela helgen och fick reda på att det visst var lucia igår. Jag och dagar, känner att jag inte har koll på mycket. Får väl se om man upptäcker att det är ett nytt år sen :P


Nu lite musik från Sister Hazels senaste album



Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 9 december 2009 11:39

Ska iväg på lönesamtal om någon timme. Vetetusan vad man ska säga som skiljer sig från förra året. Allt känns ju likadant som då. Att jag är värd bra mycket högre löns osv osv.


Men efter det blire iväg till bolaget å inhandla lite smådrycker utav olika slag. Sen hem å baka en kladdkaka. För att tillslut dricka lite innan folk kommer över och dricker med mig. Hur många de blir får man väl se


Lite musica nu



Mot framtiden och framåt :)

Av Anders - 3 december 2009 10:18

Måste säga att årets julkalender är riktigt bra. Bästa sen kaspar i nudådalen (eller vad den hette) eller pelle svanslös. Vilken av dem som nu var senast är jag ju inte säker på.


Blir så glad att de sjunger i varje avsnitt. Sen att Eva rydberg är med och spelar ond gör ju inte saken sämre. Inte för att hon kan spela ond, men lite utav själva poängen.


Ska snart se avsnitt tre på SVT Play! Lite svt propaganda nu :)



Mot framtiden och framåt :)

Ovido - Quiz & Flashcards