Alla inlägg under februari 2007

Av Anders - 28 februari 2007 08:42

Jupp ikväll är det dammidagsmöte jag tror fan att jag inte kommer ha en ledig stund denna vecka, eller jo de kommer ja men känns som att jag har tusen olika saker som jag ska fixa plus att jag borde städa hemma...puh, Men de ska fixa sig ska ni se :)Ska te kåren och fixa gästleg åt PeHå och hans bror tror han hette Michael eller nått sånt (kanske var Stefan, för alla verkar heta stefan här) så då borde han bli CeHå :P. Eller så kallar jag dem för bröderna PeHå ;)Proffsorns Flashback+ 1710 - Slaget vid Helsingborg, den senaste gången svenska och danska arméer möts på svensk mark.+ 1784 - John Wesley grundar Metodistkyrkan.+ 1854 - Amerikanska republikanska partiet bildas.+ 1912 - Föds Prins Bertil :) Kommer ni ihåg min fågel Bertil han dog för lite dryg en månad sen :)+ 1924 - Amerikanska trupper landstiger i Honduras för att skydda amerikanska medborgare och intressen i samband med valoroligheter.+ 1935 - Nylon upptäcks av Wallace Carothers.+ 1973 - Föds Eric Lindros, kanadensisk ishockeyspelare. Mannen som har fler hjärnskakningar än han är gammal.+ 2003 - Václav Klaus blir Tjeckiens president.+ 2007 - Proffesorn ordnar Gästleg åt bröderna PeHåIdag 1986 blev Olof Palme mördad! De var en stor ledare som lämnade oss för 31 år sen. Jag länkar till Olof Palmes minnefond där kan ni välja att ge en gåva eller bara läsa lite om fonden.http://www.palmefonden.seKram

Av Anders - 27 februari 2007 18:55

Japp har varit i falun sen kl 10 eller åkte 09:30 så har varit där i nio timmar! Å blir så trött på hur naiva min kursare är. Pratade med en annan om detta som läst i Falun hon sa att hennes kursare var likadana, å jag som bara trodde det var i min kurs men är nog något med sånna som pluggar i Falun.Som tur kom jag iväg på mitt spexmöte ÄNTLIGEN börjar träningen dra igång! de är knappt 1½ månad till premiären å först nu illa illa! Proffesorn tar sig ikragen å lär sig sina repliker på en kvart ;)Allt för mig för nu. Lite serier blir det att titta på nu!Tata

Av Anders - 27 februari 2007 09:08

Ja jag räknar väl med att vara i falun till minst kl 18 kanske fram emot kl 20 å då är jag i falun i 10 timmar. Jag kommer vara något hypad när jag kommer hem jajaSåg att Charlotte Kalla kom femma idag i skid-vm å de är ju bra fast i VM är de ju bara medaljer som gäller. Eller är de bara jag som tänker så.Vad gäller när Liftwaffe grundades så har jag tyvärr inte hittat det ännu men jag fortsätter att leta :)Proffesorns Flashback+ 1477 - Jakob Ulfsson får tillåtelse av påven att grunda Uppsala universitet+ 1617 - Freden i Stolbova då Sverige erhöll Ingermanland och Kexholms län.+ 1974 - Antar Riksdagen en ny regeringsform som tar ifrån kungen all formell makt och denna nya regeringsform trädde i kraft den 1 januari 1975.+ 1981 - Domnarvets fyra masugnar läggs ned av SSAB.+ 1986 - Ingemar Stenmark vinner storslalomtävlingen i alpina världscupen i norska Hemsedal.+ 1994 - Sveriges ishockeylandslag tar olympiskt guld vid olympiska vinterspelen 1994 i Lillehammer.+ 2005 - 77:e Oscarsgalan hålls i Kodak theatre i California.+ 2006 - De analoga TV-sändningarna från Norrköpingssändaren släcks ner för gått, vilket berör invånare i Östergötland och delar av Sörmland. Se digital-TV.Tata

Av Anders - 26 februari 2007 21:23

Ja vad gör man imörö är det falun igen inget jag ser fram emot jättemycket men de kommer gå vägen! Om jag ändå hade lite cyniska människor i min kurs så att man inte irriterar sig på det!För alla i kursen är verkligen totalt naiva när de gäller verkligheten!Jaja What to do What to do!Tata

Av Anders - 26 februari 2007 13:50

Jupp idag är det dags för min berömda 24 timmars kur efter det får jag inte vara sjuk längre inte för att jag är sjuk nu eftersom jag blir aldrig sjuk!Idag är jag bara lite snorig, lite slemmig i halsen å lite småtrött men de är allt så inget att hänga läpp för! skulle kunna ta mig iväg på en jogging runda om jag ville, men nu är de lite för kallt ute och sen så joggar jag inte i vanliga fall heller :PSka bara ta de lugnt dricka te, knapra piller, äta å annat trevligt så som att gå runt och skälla på mig, skälla på andra som säger att de okaj att jag är sjuk, skälla på folk som tycker synd om mig. Helt enkelt mycket skällande! Sen imörö vaknar jag pigg å gla som en kexchoklad.Proffesorns Flashback+ 1577 - Dör Erik XIV. Svensk konung 1560-1568+ 1658 - slöts freden i Roskilde varigenom Skåne, Blekinge, Bohuslän och Halland blev svenskt.+ 1719 - Karl XII begravs.+ 1797 - Bank of England kommer med den första pundsedeln.+ 1815 - Napoleon Bonaparte flyr från Elba.+ 1935 - Luftwaffe bildas.+ 1935 - Radar visas för första gången.+ 1951 - USA: ett författningstillägg som gör att en president bara kan väljas om en gång träder i kraft.+ 1952 - Storbritannien tillkännager att landet har en atombomb.+ 1983 - Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i storslalom i Gällivare.+ 1991 - Gulfkriget: Kuwait befrias av amerikanska styrkor och kriget avslutas inom de närmaste dagarna.+ 1991 - Tim Berners-Lee introducerar webbläsaren.+ 1993 - En explosion i garaget under World Trade Center i New York City sliter upp ett 30 meter stort hål genom fyra våningar av betong. Sex personer dödas och tusentals skadas.+ 2006 - Sverige tar OS-guld i ishockey efter final mot Finland i Turin, Italien. (Själv minns jag Hockey-VM 2003 Sverige-Finland 6-5...en trevlig match varför kan vi inte minnas den ;) )+ 2007 - Proffesorn startar sin berömda 24 timmars kurIdag fyller Hockeyspelaren Per-Johan "Pebben" Axelsson 32 år GRATTIS!Tata

Av Anders - 25 februari 2007 17:45

Ja då har man sovit sådär 2-3 timmar. Var väl inte tänkt att bli så länge men är man inte helt kryer så är man inte. What to do, What to do!Men kunde ju varit värre, kunde varit som inatt. Idag tror jag att jämnar ut sig i slutendan. Så då måste de komma nått jävla positivt om någon dag :)Tata

Av Anders - 25 februari 2007 12:02

De var min natt de! Hade nog sjukt hög feber! Frös som jag aldrig gjort tidigare! Hade kläder på mig två täcken å ändå så frös jag. Knapra alvedon utan dess like inatt. Sov dåligt ändå. Men nu mår jag bra. Lite snorig men förkylning gör mig inget sånt överlever jag :)Nu ska jag gå till kupolen å inhandla vissa saker. Proffesorns Flashback+ 1836 - får amerikanen Samuel Colt patent på sin revolver Colt 45.+ 1848 - leder franska februarirevolutionens oroligheter till en lag som garanterar alla medborgare ”rätten till arbete”.+ 1902 - grundar amerikanen Hubert Cecil Booth företaget Vacuum Cleaner Co Ltd, som skall tillverka dammsugare.+ 1909 - visas filmbilder i färg för första gången offentligt i Brighton, Storbritannien.+ 1925 - har Hjalmar Bergmans pjäs ”Swedenhielms” premiär på Dramaten i Stockholm.+ 1932 - får en österrikare sitt efterlängtade tyska medborgarskap. Han heter Adolf Hitler.+ 1947 - De allierade segrarmakterna i andra världskriget förklarar formellt Preussen upplöst.+ 1948 - tar kommunisterna makten i Tjeckoslovakien genom den så kallade Pragkuppen.+ 1953 - uttalar sig general Charles de Gaulle mot det planerade europeiska försvarsförbundet.+ 1954 - Överstelöjtnant Gamal Abdel Nasser blir Egyptens premiärminister+ 1956 - avslutas det sovjetiska kommunistpartiets tjugonde kongress. Det mest uppseendeväckande inslaget har varit Nikita Chrustjevs tal där han kritiserade Stalin.+ 1959 - inbjuds den sovjetiske regeringschefen Nikita Chrustjev till de skandinaviska länderna. I Sverige kritiseras beslutet av högern och folkpartiet.+ 1972 - har ”Nybyggarna”, den andra delen av Jan Troells filmatisering av Wilhelm Mobergs utvandrarepos, premiär.+ 1974 - sänks momsen med tre procentenheter för att öka konsumtionen och stimulera sysselsättningen.+ 1986 - får skivan ”We Are The World” fyra Grammys. Sången som inkluderar mer än 40 storstjärnor får utmärkelse för ”bästa låt”, ”årets skiva”, ”bästa popframförande” och ”bästa korta video”.+ 1990 - vinner oppositionen sensationellt valet i Nicaragua. UNO, som är en allians av elva partier varav de flesta är konservativa, får 55,4 procent av rösterna mot bara 40,4 procent för sandinisterna. Violetta Chamorro blir landets nya president.+ 1991 - går Warszawapakten slutligen i graven. Utrikesministrarna för de sex återstående medlemsländerna (Bulgarien, Polen, Tjeckoslovakien, Rumänien, Ungern och Sovjetunionen) beslutar vid ett möte i Budapest att upplösa organisationen den 31 mars. Warszawapakten grundades 1955 av öststaterna som ett motvikt till den västliga försvarsalliansen NATO som upprättades 1949.+ 2007 - Proffesorn besöker kupolenIdag fyller Tomas Ledin 55 år. GRATTIS!Tata

Av Anders - 24 februari 2007 20:15

Ja de var rätt trevligt! Jag tog en öl och lite chilinötter! Var väl inte så mycket folk där men jag hade trevligt så länge jag var där. Å där fick jag reda på att martina inte åker hem som alla andra. De bidde jag gla av att höra! Men märkte att jag inte var allt för kry man brukar inte bli snurrig av en öl men jaja sånt är livet. Får jag sova inatt så vaknar jag kry imörö! De är jag säker på :)Nu melodifestivalen. Jag gissar på att Sanna Nielsen går vidare. Sen vet jag inte! :)Tata

Ovido - Quiz & Flashcards