Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Anders - 3 januari 2008 12:27

Vad hände med år 2007. För ett par dagar sen försvann det bort. Vad gör vi nu. Kommer vi att överleva detta år. Varför finns inte tomten? Eller gör han det? När fyller jag år? Det vet jag ju, eller gör jag? Kan ingen svara på alla mina frågor som jag egentligen inte har...


Frågorna är många i livet men hur många utav alla ens frågor får vi svar på? Det är bara ett fåtal. Så vi skulle kunna sluta ställa frågor helt och hållet. Eftersom den procent vi får svar på är obetydlig i det stora hela! Å eftersom det är det stora hela som är det viktiga (ja det är det eller vi antar det iaf annars faller hela resonemanget) så måste vi få svar på många fler frågor för att kunna veta vad det store hela är. Men eftersom vi inte får det så vet vi inte vad det stora hela är å då kan det stora hela inte vara lika viktigt som jag från början trodde. Vilket leder till att de få svaren vi får på de frågor vi ställer är tillräckligt för oss.


Logiken är slående


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards