Alla inlägg under januari 2007

Av Anders - 2 januari 2007 09:27

Igår orkade jag inte göra något blev en lugn dag. Idag börjar folk komma tillbaka to da blg Jihii. PH har tappat bort sin nyckel så han får fråga tunabyggen om en ny. HAHA. Man ska inte vara så fullKom på en dikt som jag skrev för aplänge sen, jag kom på den imorse när jag halvsov"I stunder har jag försökt få dig att leI stunder har jag försökt få dig att seI stunder har jag försökt få dig att va glaI stunder har jag försökt få dig att må braI alla dessa stunder har jag försökt få dig att förståMen dagen då jag dör, jag glöms av dig ändå"Tanken med den är att oavsett vad man än gör å hur man försöker påverka folk så dan efter man dör tynar minnet utav en bort och tillslut finns man inte längreProffesorns Flashback+ 1762 - Svenskarna besegrar preussarna i slaget vid Neu Kahlen.+ 1925 - Postgirot startar sin verksamhet med omkring 700 kontoinnehavare.+ 1928 - Arbetsgivarna lockoutar 17.000 i pappersmassaindustrin. Konflikten vidgas senare med 13.000 arbetare vid pappersbruken.+ 1942 - Manila intas av japanska trupper.+ 1950 - I junior-SM i boxning segrar 17-årige Ingemar Johansson i tungvikt.+ 1956 - skriver AIK:s Kurre Hamrin kontrakt med den italienska fotbollsklubben Juventus. Övergångssumman sägs vara "otroliga" 150.000 kr.+ 1974 - Elransonering införs i Sverige p.g.a oljekrisen.+ 1988 - Tillämpas den nya lagen om hjärndöd för första gången då en ryttarinna kastas av sin häst och förklaras död fast hjärtat slår.+ 1995 - Det första homosexuella "äktenskapet" äger rum då två män ingår partnerskap i Östersunds rådhus.+ 2003 - Stockholms biskop Caroline Krook döms till 16.000 kronor i böter för att hon vägrat lämna ut brev som enligt hovrätten är offentlig handling.Tata

Av Anders - 1 januari 2007 11:19

Här kommer ett citat från gårdagen, kommer säkert fler senare , vet att de sades rätt mycket konstigt!Men första citat kommer från när jag ska bjuda Maria på jägernsapsProffesorn - Vill du ha jägersnapsMaria - Är det hembräntProffesorn - Nej de är lagligt, jag har gjort de självFör er som inte vet vad Jägersnaps är så är det koncentrat som man fyller upp med vodka och sen låter stå ett tag. Fast roligt sagt av mig var det.Ska försöka komma på de andra dumma grejerna som sades till dessTata

Av Anders - 1 januari 2007 10:43

Året började med att jag var bakis :P.Vad jag minns utav 2006 var att min vän Johanna var tillbaka i borlänge, Trevligt! och att hon sen ett halvår senare flyttade till England igen! Tråkigt! Jag fick kontakt med Lisa min gamla klasskamrat, trevligt!- I år har svenska hockeylandslaget haft den äran att få ta OS-Guld när jag tittar på dem på TV. De var stort för dem att få ha mig som åskådare!- Dalaspexet har fått äran att få bekanskap med mig och karaktären Ol-Hans- De nya turistettorna har fått lära känna mig- Peace and love fick ett kungligt besök när jag var där under två dagar.- Jag blev ännu snyggare, även fast jag inte trodde att de gick!- Fick en inbjudan till tyskland! Ska ta tag i den nångång, förhoppningsvis 2007.- Hitta mig en ny supapolare, Fast orginalet kommer alltid vara McLaurin- Brage hade äran att få se mig på vallen de flesta matcher de spelade!- Idol slutade! Får inte starta 2007!- Linda Bengtzing skrev låten "Han Är Min" om mig ;)- Expressen blev bra...NÄÄÄÄÄ Skoja bara!- Folk började inse vilken stor dansare jag är ;)- Internet fick äran att se ljuset utav Proffesorns blogg.- Jag blev 25- Nollningen var bra även om n0llorna var usla och även fast att Maasarna & JF höll till för sig själva varje fest. Hmmm undrar om maasarna & JF fattar den piken ;)- Människor börjar inse min storhet vad gäller dikter, tankar och tankeställare, bättre sent än aldrig...nästa Tage Danielsson kanske ;)Ja de är väl de roliga som hänt, har säkert hänt massa roligt som jag bara inte riktigt kommer ihåg.De tråkiga detta år är att Turisttvåorna helt gått under jorden man vet inte vad som hänt med dem! Jaja sånt är livet. Egoister som stannar så länge de själva har nån nytta av det, nu blir säkert en hel hög arg på mig, hmmm är van vid det!Tata

Av Anders - 1 januari 2007 10:21

Idag är de 2007, kändes som att 2006 var igår :P! Jag var på fest hemma hos mig först där vi käka lite. Sen gick vi iväg på en annan fest, där de blev lekar å anra roliga grejer. Tyvärr tappade jag festa suget efter midnatt...gick hem vet inte när tror jag var hemma kl 2-3 nångång sen vid fyra ringer folk till mig, trevligt ;)Själv märkte jag nu på morgonen att jag hade sms:at rätt mycket igår å de var inga nyårshälsningar utan egentligen värdelösa saker.Tog kort från kvällen får se när jag lägger ut dem och om jag gör det, de var inte så många jag tog.Idag ska jag sitta inne hela dagen hade jag tänkt...fast får se om jag inte tar mig en promenix :)I nästa inlägg tänker jag skriva om allt roligt å tråkigt som hänt förra året eller iaf allt roligt.Men nu till en gammal hederlig sakProffesorns Flashback :D+ Nyårsdagen firas av de av världens länder som använder den gregorianska kalendern+ Haitis nationaldag+ Kubas nationaldag+ Sudans nationaldag+ 404 - De sista gladiatorspelen hålls i Rom.+ 1529 - Gustav Vasa fastställer att 1 januari skall vara svensk nyårsdag.+ 1804 - Haiti blir självständigt.+ 1879 - Normaltiden införs i Sverige eller med ett annat ord vintertid+ 1911 - Eslöv blir stad.+ 1912 - Republiken Kina grundas.+ 1934 - Alcatraz blir federalt fängelse i USA.+ 1942 - Bollnäs och Kumla blir städer.+ 1947 - Källskatt införs i Sverige.+ 1947 - Personnummer införs i Sverige.+ 1955 - I Sverige införs lag om allmän, obligatorisk sjukförsäkring.+ 1969 - I Sverige ersätts omsättningsskatten (oms) av mervärdesskatt (moms).+ 1977 - I Sverige träder medbestämmandelagen (MBL) i kraft.+ 1995 - Sverige, Finland och Österrike blir medlemmar i EU, Europeiska unionen.+ 2002 - Euro blir lagligt betalningsmedel i EU.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards