Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Anders - 9 januari 2007 19:59

Var så sugen på nått att tugga på så jag tvinga mig själv till affären. Väl där inhandlades andra saker som de visade sig att jag behövde. Som mjölk, fil potatisskalare. Hade en men den har jag nog supi bort!Ja sen ville jag säga att jag hade rätt på Tessans fråga! Ja var den enda. Som vanligt är jag lite bättre än alla andra men de är ju för "Im That Good"Tata

Av Anders - 9 januari 2007 16:55

Var ute å promenerat idag i 1½ timme...skönt, gick till skolan en sväng å skulle skicka in lite jobbansökningar men örk inte. Så då tog jag mig en liten sväng å sen gick jag förbi vid stefan. jag tänkte när ja nu varit ute så länge är ja värd en kopp te hemma hos honom. Å de fick jag. Men då ringer Mani å säger åt honom att gå upp till skolan så jag fick inge te. Grrr...Jaja hem kom jag ska dricka te hemma nu iaf. Jag har trott att de varit onsdag ida ooops.Kom på att jag har glömt att skrapa mina trisslotter som jag köpte igår. Måste jag göra nu!Tata

Av Anders - 9 januari 2007 10:24

Sov underbart inatt. Å igår kom jag på min andra sjuka dröm! De handlade om min chefs fru som fött barn. Jag drömde att dagen efter hon födde första barnet, födde hon ett till å de var inte tvillingar eller nå sånt. Vetefan hur de går till. Men drömmar kan vara tokigaSka gå ut på en promenix efter lunch tänkte jag.Sen de där att hata kyla förstår jag inte riktigt varför de är ju skönt men jag vill ju att snön ska komma först :DProffesorns Flashback+ 1431 - Rättegången mot Jeanne d'Arc inleds i Rouen, sätet för de engelska ockupationsstyrkorna.+ 1439 - Finskt bondeuppror krossat. (Visste väl att finnar inte kunde slås :P )+ 1644 - Svenskarna besegrar danskarna i Slaget vid Kolding. (Självklart gjorde vi de vi är ju bäst:D )+ 1861 - Mississippi blir andra delstat att lämna USA; förebådar Amerikanska inbördeskriget.+ 1900 - Lorensbergs cirkus i Göteborg brinner ner.+ 1910 - Sveriges första långfilm, Värmlänningarna?, har premiär.+ 1912 - USA invaderar Honduras.+ 1921 - Utgivningen av Strindbergs samlade skrifter redigerade av John Landquist föreligger i 55 band.+ 1924 - Frisinnade folkpartiet bildas, knutet till Frisinnade Landsföreningen.+ 1951 - Förenta nationernas högkvarter i New York invigs.+ 1954 - Första elektroniska matematikmaskinen visas upp.+ 1969 - Högerpartiet byter namn till Moderata samlingspartiet. (Usch säger ja bara när jag ser ordet Mo****t)+ 1975 - Universiteten i Uppsala och Linköping startar för första gången 20-poängskurser i ämnet könsroller.+ 1983 - Pågatågen som är nya lokaltåg i Skåne införs.+ 1998 - Socialdemokraterna och de borgerliga når efter fyra år enighet om ett nytt pensionssystem där pensionstagarna själva får placera 2,5% i valfria fonder. För människor födda 1938 och senare skall ålderspensionen beräknas på grundval av hela livsinkomsten, men det skall finnas en garantipension för dem som har det sämst ställt.+ 2002 - Enronskandalen tar sin början.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards