Alla inlägg den 10 januari 2007

Av Anders - 10 januari 2007 21:04

Jag trodde klockan var mycket mer än va den var! Bara nio. Trodde den var midnatt! men icke sa nicke! eller sa nicke verkligen de, tänk om de var johan! Vem vet vem vet!Får väl titta på lite serier eller nå sånt så att jag inte går å lägger mig nu. Usch! Nu tycker jag inte om tiden :P på tal om tid har jag ett litet citat från mig"Tid är de enda vi har, De gäller bara att prioritera den"Tata

Av Anders - 10 januari 2007 12:56

"Alla drömmer vi nån gång om att vara någon annan,Men de är sällan vi drömmer om att vara den just vi är,Men eftersom alla drömmer om att vara någon annanBorde ju någon annan drömma om att vara precis som just den vi ärVilket gör de väldigt korkat att drömma att vara någon annanDå den man är måste vara en bra person eftersom nån drömmer om att vara sån."

Av Anders - 10 januari 2007 10:35

Jag framkalla digitala kort men de har inte kommit ännu. Jag udnrar var de håller hus. Kanske hos en mus som tuggar på snus. Vad vet jag!Ska ut å promenera idag igen de var skönt!Proffesorns Flashback+ 1776 - Thomas Paine publicerar boken Common Sense.+ 1778 - Dör Carl von Linné+ 1806 - Holländska garnisonen i Kapstaden kapitulerar inför britterna.+ 1810 - Napoleon I lyckas få sitt äktenskap med Josephine upplöst.+ 1851 - Johan August Gripenstedt tillträder som svensk finansminister.+ 1863 - Första sträckningen av London Underground öppnar för trafik mellan Paddington och Farringdon Street.+ 1904 - Återvänder Otto Nordenskiölds sydpolsexpedition till Stockholm.+ 1908 - Invigs New Yorks Tunnelbana.+ 1922 - Sitter det för första gången kvinnor i den svenska riksdagen.+ 1922 - Arthur Griffith väljs till president i Irländska fristaten.+ 1924 - Arbetslösa från Stockholm anländer till Sundsvall för att ersätta de strejkande renhållningsarbetarna och mottas med demonstrationer.+ 1928 - Sovjetunionen utvisar Leo Trotskij.+ 1929 - Tintin debuterar som seriefigur i albumet Tintin i Sovjet av Hergé.+ 1933 - Röda korset startar en kampanj för att hjälpa svältande svenska barn.+ 1953 - Harpsunds säteri testamenteras till svenska staten som fritids- och representationsbostad för statsministern.+ 1962 - Lavin på Nevado Huascarán i Peru kräver ca 4 000 dödsoffer.+ 1969 - Sverige erkänner Nordvietnam. Detta väcker irritation i USA och övriga nordiska länder är inte beredda att följa Sverige.+ 1982 - Minst 250 personer fryser ihjäl i rekordkyla i USA.+ 1987 - Sträng kyla i Sverige, - 52 grader uppmäts i Nattavaara.+ 2000 - AOL (America Online) tillkännager att de köper Time Warner; världens dittills största bolagsfusion.+ 2004 - Alexandra Fossmo mördas i Knutby. Mordet leder fram till den uppmärksammade Knutbyrättegången.+ 2007 - Proffesorn tar en promenad ;)Tata

Ovido - Quiz & Flashcards