Alla inlägg den 6 januari 2007

Av Anders - 6 januari 2007 21:36

Idag gick plumpen åt helvete. 57 poäng så dåligt har de aldrig gått! Stefan vann å får säga grattis till honom! Jag vet inte vad som gick fel men nått gick fel så mycket vet ja!Jaja nu blire lite film/serie sen natta kudden!Tata å höres imörö

Av Anders - 6 januari 2007 17:57

+ Idag är de Trettondag Jul+ Juldagen firas enligt den julianska kalendern (i till exempel Ryssland).+ 1364 - En vapenvila mellan Sverige och Danmark från november 1363 löper ut.+ 1412 - Föds Jeanne d'Arc, fransk frihetskämpe.+ 1453 - Österrike blir ärkehertigdöme.+ 1612 - Axel Oxenstierna utnämns till rikskansler, en post som han kommer att inneha i 42 år.+ 1658 - Svenskarna lyckas häva den litauiska blockaden av Riga, som pågått sedan oktober 1657.+ 1907 - Maria Montessori öppnar sin första skola och sitt första daghem i Rom.+ 1916 - Antar det brittiska parlamentet en lag om allmän värnplikt+ 1919 - Dör Theodore Roosevelt, USA:s 25: president. Han fick ta emot Nobels Fredpris 1906 för att han hade fungerat som medlare i de rysk-japanska kriget. Sen har han också gett namn åt Teddybjörnen då han kallades "Teddy".+ 1926 - Grundas det tyska flygbolaget Lufthansa.+ 1929 - Utropas konungariket Jugoslavien.+ 1932 - Mahatma Gandhi och en del av hans anhängare arresteras i Indien av britterna.+ 1940 - På trettondagen arbetar hundratusen personer i 400 företag i Sverige och skänker inkomsten till Finlandshjälpen.+ 1940 - Sveriges första skidlift invigs i Åre.+ 1947 - Öppnas de fyra ockupationszonerna i Tyskland för insyn.+ 1950 - Erkänner Storbritannien, Folkrepubliken Kina.+ 1952 - Kan seriefiguren Snobben (Peanuts) ses för första gången i amerikanska tidningar över hela USA.+ 1965 - Hindi blir Indiens ledande officiella språk.+ 1970 - Fem personer omkommer och fem skadas då ett spanskt charterflygplan störtar strax efter starten från Arlanda.+ 1977 - Charta 77 undertecknas i Tjeckoslovakien. Charta 77 var en politisk gruppering i Tjeckoslovakien som förespråkade reformer i opposition mot Gustav Husaks kommunistiska regim under hela 1980-talet. Namnet kom av en deklaration från 1977 som blev rörelsens utgångspunkt. En av förgrundsfigurerna var Vaclav Havel.+ 1982 - Boris Becker besegrar Stefan Edberg i Mastersturneringen för juniorer i Birmingham.+ 1983 - Fiskekrig mellan Storbritannien och Danmark.+ 1985 - Vulkanen Beerenberg på Jan Mayen inleder sitt senaste utbrott.+ 1996 - En hundraårig byggnad vid Kungstorget i Göteborg, som bl.a inrymmer Atelierteatern, härjas av en våldsam brand.+ 2004 - Mijailo Mijailovic erkänner mordet på utrikesminister Anna Lindh.Idag fyller Rowan Atkinson (mer känd som Mr Bean) 51 år. GRATTIS!

Av Anders - 6 januari 2007 16:30

Ingen flashback ännu men jag tror ja kommer att orka ta de senare ikvällSen till kommentaren i mitt förra inlägg, jag undrar också hur jag kunde bli utslängd? fatta inte heller? sen så är de inte första gången jag festar på locus :PHär kommer nu "Pic Of Nyår" jag kallar den för kärlek. Vad som försigårs där får ni lista ut själv ;)

Av Anders - 6 januari 2007 11:29

Igår blev jag utslängd från bolle! De är humor me tanke på att jag var bara lite berusad när jag gick ut! HAr varit grymt full å inte blivit utslängd tidigare. Å en som var med mig var så extremt extremt mycket fullare. Carro mår inge bra idag ;)Å nu är min hemsida uppe igen :DDDFlashbacken skippas nog idag. Får se om den kanske kan komma ikväll :DTata

Ovido - Quiz & Flashcards