Alla inlägg den 14 januari 2007

Av Anders - 14 januari 2007 19:29

"Människor som är roliga vet oftast om att de är roliga å behöver inte få höra att de är de men endå är de vi som är roliga som får höra att vi är de!Tänk va glad en person skulle bli som kanske inte är lika rolig få höra att han var rolig"Tåls att tänkas påTata

Av Anders - 14 januari 2007 17:25

Igår var jag på locus å festa. De var apkul! Var där fram till kl 4 på morgonen :D. Folk blev fulla, jag blev som vanligt lagom berusad! Im That Good ;)Idag var ja ute å gick med martina i ca 2 timmar. Var på Cafe längst nere på kupolen å fika. Jag tog en kaffe å en semla (redan tänkte jag men jaja). Tyvärr måste jag säga till min besvikelse att de smaka bara socker om den. Grädden var de socker i och mandelmassan var de socker i. Kunde lika gärna köpt ett sockerbitar å suttit å tuggat på. Men kaffet var gott men tyvärr fick man inge påtår, också lite dåligt! Hemma hos mig får jag hur många påtåar jag vill. Heter de påtåar.Sen begavs de av till Willys där jag köpte mig lite mjölk. Mamma mu var är du muuu ;)Proffesorns Flashback+ 1509 - Ett unionsmöte hålls mellan Sverige och Danmark i Helsingborg.+ 1814 - Fred sluts mellan Sverige och Danmark i Kiel. Sverige får Norge från Danmark, i utbyte mot svenska Pommern. Norrmännen vägrar acceptera fredsbestämmelserna.+ 1891 - Allmänna Idrottsklubben (AIK) bildas i Stockholm, första ordförande blir Isidor Behréns.+ 1907 - Jordskalv i Kingston Jamaica med ca 1 000 dödsoffer.+ 1925 - Regeringen beslutar att nödslakt av mul- och klövsjukesmittade djur inte längre skall ske i Skåne. Kostnaderna är för höga.+ 1925 - Barnens brevlåda börjar sändas i svensk radio.+ 1926 - I Stockholm undertecknas en konvention angående fredligt avgörande av tvister mellan Sverige och Danmark.+ 1928 - Göteborgs konserthus brinner ner till grunden. (De bara brinner å brinner i göteborg)+ 1963 - Ingmar Bergman utnämns till chef för Dramaten i Stockholm efter Karl Ragnar Gierow. (Ständigt denna överskattade Bergman)+ 1978 - Svensk premiär för TV-serien Mupparna.+ 1982 - Volvos koncernchef Pehr G. Gyllenhammar nomineras till Folkpartiets styrelse.+ 1986 - Förre justitieministern Ove Rainer utses till vd för AB Svensk Bilprovning.+ 1988 - Den första hjärttransplantationen med en svensk donator genomförs vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.+ 1993 - Sju svenskar finns bland de 54 som dör när den polska färjan "Jan Heweliusz" slår runt på Östersjön.+ 1996 - Vinner Sverige finalen i handbollens World Cup efter att ha slagit Ryssland med 23-21.+ 1998 - Kommunala förtroendemän i Motala döms till fängelse för att i åratal ha missbrukat offentliga medel.+ 2004 - Anna Lindh-rättegången startar+ 2005 - TV-kanalen TV400 har premiär.+ 2007 - Proffesorn fikar på kupolenTata

Ovido - Quiz & Flashcards