Alla inlägg den 13 januari 2007

Av Anders - 13 januari 2007 17:02

Var å skulle se åland simma...men de skulle dröja jättelänge sådär en timme! å de orka jag å stefan inte vänta. Däremot såg jag henne! Förlåt Julia. Men jag ville festa!Hoppas de gick bra!Nu är de dags att dra sig mot anstalten!Tata

Av Anders - 13 januari 2007 14:52

Ikväll blire fest å nu när jag skriver detta sitter jag med en öl i ena handen. Im That Good, å ni säger att jag inte kan göra två saker samtidigt ;)Ska å titta på åland simma, för att orka tjoa å tjimma lär man fylla upp me kolhydrater å de har jag hört att öl innehåller ;)Proffesorns Flashback+ Idag är de Tjugonda Knut (då dansa julen ut, dags att ta ner julpyntet, får bli en annan dag i dag ska jag festa)+ 1435 - Sveriges första riksdag hålls i Arboga.+ 1544 - Västerås arvförening" inför arvkungadömet i Sverige. Kronan skall nu ärvas av kungens äldste son. Prins Erik blir kronarvinge, medan de övriga kungliga sönerna tilldelas ärftliga hertigdömen.+ 1544 - Sverige förklaras nu också officiellt vara ett evangeliskt (protestantiskt) rike. Själamässor, helgondyrkan och vallfärder förbjuds. Krucifixen tas ner från kyrkväggarna och motståndare till nyordningen anklagas som kättare.+ 1631 - Genom fördraget i Bärwalde erhåller Sverige 400.000 riksdaler årligen av Frankrike, mot att Sverige ställer upp med 36.000 man i Tyskland.+ 1915 - Gotlandsbåtarnas turer läggs om till dagtid på grund av risken för minor.+ 1921 - Bondeförbundet och Jordbrukarnas Riksförbund går samman till Bondeförbundet och etablerar sig som riksdagsparti.+ 1928 - Konserthuset i Göteborg, en byggnad helt i trä från 1904, brinner ned. (de verkar brinna ofta i göteborg, osäker stad eller?)+ 1935 - I en folkomröstning i Saar vill en majoritet på drygt 90 % av de röstande förenas med Tyskland.+ 1945 - Raoul Wallenberg arresteras av sovjetryska trupper i Budapest+ 1956 - 20 personer, 12 av dem skolungdomar, dödas när ett skenande malmtåg kolliderar med en rälsbuss vid Ställdalen i Dalarna. + 1970 - Den sista tvåkammarriksdagen öppnas.+ 1982 - Ett flygplan kraschar mot en bro i Washington, D.C 78 personer omkommer.+ 1991 - TV-huset i Vilnius besätts av sovjetiska trupper.+ 2003 - Göteborgskommitténs rapport om EU-kravallerna 2001 ligger klar. Polisen kritiseras hårt.+ 2007 - Stort jubel utbrister på anstalten (Locus) då Proffesorn är där å festar!Tata

Ovido - Quiz & Flashcards