Alla inlägg den 26 januari 2007

Av Anders - 26 januari 2007 17:44

Jag hitta en skadad fågel idag...jag tog kort på den, för den var jättefin! men iaf jag vågade inte ha ihjäl den så jag bad min far göra det men när han kom ut var den redan död...innan de hade jag haft den i handen å när jag försökte sätta ner den igen så klängde den sig fast vid mig usch vad hemskt varför kunde jag inte bara hållt i den tills den somnat in :( Efteråt döpte jag honom till Bertil efter Prins Bertil då han sitter som en prins i min hand på de kortet ni kan se här nedanför (Bilden är tagen med min mobil därav kvaliten)Bertil Somna in strax innan kl 12 idag. Han var modig till sista andetaget. Skriv gärna någon fin kommentar till Bertil :)R.I.PBertil200X XX XX - 2007 01 26

Av Anders - 26 januari 2007 16:40

Idag har jag åkt 20 mil! 15 på jobbet å fem upp hit till borlänge! Lite trött på att köra bil nu må jag säga!Fick lönen igår, hade jobbatr mer i december än vad jag trodde från början. Vilket ledde till en större lön denna månad :DNu tänkte jag bara luta mig tillbaka å glo på dumburken.Men först!Proffesorns Flashback+ Idag är de Austrailiens och Indiens Nationaldag+ 1569 - Erik XIV avsätts formellt och Johan III bekräftas som svensk kung.+ 1705 - Ett svenskt anfall mot S:t Petersburg genomförs.+ 1790 - Operan Cosi van tutte av Mozart, har urpremiär i Wien.+ 1841 - Hongkong blir en brittisk besittning (sedermera kronkoloni).+ 1924 - Föreningen svenska tonsättares internationella musikbyrå (STIM) är klar att börja sin verksamhet.+ 1925 - Skandinaviska luftfartsförbundet konstitueras i Stockholm.+ 1939 - Nationaliststyrkor intar Barcelona i spanska inbördeskriget.+ 1940 - Statens informationsstyrelse inrättas med uppgift att bl.a övervaka svenska böcker, press, radio och film.+ 1940 - Gifter sig Ronald Reagan och Jane Wyman+ 1947 - Prins Gustaf Adolf omkommer vid en flygolycka på Kastrup+ 1958 - Föds Ellen DeGeneres, amerikansk skådespelare och komiker.+ 1961 - Föds Wayne Gretzky, kanadensisk ishockeyspelare.+ 1977 - Föds Nicholaus Arson (egentligen Niklas Almqvist), svensk gitarrist, The Hives.+ 1979 - Strålskyddsinstitutet slår larm om att den cancerframkallande gasen radon kan finnas i tusentals hus.+ 2003 - Gudrun Schyman avgår som partiledare för Vänsterpartiet, sedan hennes skattefiffel avslöjats.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards