Alla inlägg den 12 januari 2007

Av Anders - 12 januari 2007 13:57

Här följer en dikt som min kära Jocelyn (Josefin) har skrivit."Jag sådde några blommor en för varje vänjag tror att dom var fyra, men särskilt minns jag endet blev höst och vinter och blommorna de dogmen på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och logsen kom regnet med moln stora grånästa gång jag fann dem så var de bara tvåsen kom solen med allt den harplötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvardu härdades i solsken, du drunknade i regnmen en sak ska du veta du är en riktig vän"Jag vet inte om den specifikt var riktat till mig men jag hoppas så iaf.Jag saknar att festa med dig! Saknar hela dig! Tänker på dig ska du veta!Kram!

Av Anders - 12 januari 2007 09:48

En mycket bra fråga. Jag vill festa men tror ingen annan vill festa! Som vanligt slutar de me bara mig! Man tror man hittar folk som vill festa men de klarar bara av ett par månader sen ger de upp!Ska nog iaf väg till systemet å inahandla alkohol. Behöver lite bärs.Proffesorns Flashback+ 1528 - Gustav Vasa kröns till svensk kung i Uppsala domkyrka.+ 1628 - Riksdagens hemliga utskott ger Gustav II Adolf fullmakt att med alla medel ingripa i trettioåriga kriget.+ 1726 - Konventikelplakatet, som förbjuder religiösa sammankomster utanför kyrkans gudstjänster, utfärdas för hela Sverige.+ 1932 - Hattie W. Carraway, blir första kvinnan att väljas in i USA:s senat.+ 1957 - Kvitt eller dubbelt har premiär i svensk TV.+ 1966 - Nordiska rådets litteraturpris på 50.000 danska kronor tilldelas vid ett möte i Reykjavik den svenske författaren Gunnar Ekelöf.+ 1973 - Norska TV-serien Fleksnes fataliteter med Rolv Wesenlund hade svensk premiär.+ 1979 - Ett 18-årigt vårdbiträde i Malmö erkänner sig ha dödat 17 åldringar genom att hälla rengöringsmedel i saft.+ 1986 - Franklin R. Chang-Diaz blir den förste latinamerikanen i rymden då han följer med på rymdfärjan Columbias sjunde uppdrag.+ 1989 - Den Estniska ön Ösel undertecknar vänortsavtal med Gotland, vilket är det första avtal Estland tecknar med något europeiskt land.+ 1990 - Ingela Thalén efterträder Sven Hulterström som socialminister.+ 1997 - Finansminister Erik Åsbrink oroar sig för att datakaos ska utbryta år 2000 och kräver därför att en gemensam handlingsplan för den offentliga sektorn och näringslivet upprättas.+ 2007 Systembolaget får besök utav ProffesornIdag fyller Vansbrosonen Gunde Svan 45 år. GRATTIS!

Ovido - Quiz & Flashcards