Alla inlägg den 7 januari 2007

Av Anders - 7 januari 2007 22:22

Stefan vann på 103 poäng. 9 poäng ifrån de jag gissade på. Inte så illa gissat av mig ändå. Själv fick jag 90 poäng. Hade jag fått hem sista omgången hade jag vunnit jaja sånt är livet!Tata

Av Anders - 7 januari 2007 16:28

Ikväll blire plump på moongate. Jag hoppas att de går bättre än igår! Kan ju inte gå mycket sämre än va de gjorde igår! Usch! nu tänker inte ni mer på det!Vinnaren kommer att få 112 poäng! Om mitt tips stämmer ser vi senare ikväll eller inatt!Tata

Av Anders - 7 januari 2007 10:55

Inatt drömde jag två konstiga drömmar tyvärr kommer jag bara ihåg en utav dem. Jag drömde att nån var ute å klippte gräset fast de var flera decimeter snö på backen. Nu har de fan varit varmt för länge!!!Fast Freud skulle nog ha sagt att detta beror på att jag vill döda min far å "ha" min mor. Han är snuskig den där Freud! Men något i denna stil skulle han nog ha tänkt. Gräset är min far å för att jag ska få min mor måste jag komma åt Jorden som är min mor och då måste jag använda gräsklipparen. Men snön är mitt undermedvetna som hindrar mig från att komma åt gräset (döda min far) eftersom jag blivit indoktrinerad att jag inte får göra det.Nått sånt skulle de kunnat ha låtit :P, Ok kanske lite överdrivet men ändå. Han måste ha haft en konstig uppväxt den där Freud! Han var iaf inte riktigt frisk! Å så många lyssnar på hans teorier!VAKNA UPP FÖR FAAAAN!!!Proffesorns Flashback+ Idag är det Kambodjas Nationaldag+ Koptisk-ortodoxa kyrkan firar jul. Sedan 2001 allmän helgdag i Egypten.+49 f.Kr - Romerska senaten beslutar att Caesar, som slagit läger vid floden Rubicon, måste lämna befälet över sin armé.+ 1558 - Frankrike tar Calais, Englands sista besittning på den europeiska kontinenten.+ 1608 - Eldsvåda förtär den engelska kolonin Jamestown.+ 1626 - Svenskarna under Gustav II Adolf segrar mot polackerna i slaget vid Wallhof i Kurland.+ 1656 - Fördraget i Wehlau sluts mellan Sverige och kurfursten av Brandenburg, varvid detta land får suveränitet över Ostpreussen. Karl X Gustav får ge upp planerna på att erövra hela polska kusten.+ 1709 - Karl XII låter storma staden Veprik med stora svenska förluster som följd.+ 1714 - första patentet på en skrivmaskin utfärdas i England.+ 1810 - Den nye svenske tronföljaren Karl August anländer till Sverige vid Svinesund.+ 1865 - Alingsås Tidning utkommer med sitt första nummer, under namnet Alingsås Weckoblad.+ 1925 - Thielska galleriet på Djurgården i Stockholm öppnas för allmänheten.+ 1926 - Med anledning av de svåra isförhållandena vid Norrlandskusten beslutar regeringen sända "Isbrytaren II", för att assistera nödställda fartyg. (hmm jag vill ha is idag ;) )+ 1927 - Det första internationella telefonsamtalet genomförs mellan New York City och London.+ 1927 - Harlem Globetrotters spelar sin första match.+ 1929 - Tarzan blir seriefigur.+ 1934 - Blixt Gordon blir seriefigur.+ 1942 - Ransonering av textil införs i Sverige.+ 1945 - Ransonering av salt införs i Sverige.+ 1953 - President Harry S Truman tillkännager att USA utvecklat vätebomben.+ 1971 - Kvinnlig rösträtt införs i Schweiz. (Bättre sent än aldrig)+ 1975 - Höjer Opec priset på råolja med 10%+ 1990 - Stängs det lutande tornet i Pisa för turister.+ 1991 - Pernilla Wiberg vinner sin första världscup-seger i slalom i Österrike.+ 1993 - Gudrun Schyman efterträder Lars Werner som partiledare för Vänsterpartiet. (Henne tyckte vi inte om säger jag som Vänster vriden)+ 2001 - Bildas den svenska grenen av rörelsen Attac.Idag fyller DJ Ötzi, eg. Gerry Friedle 30 år och Joachim Pim Pim Johansson 24 år. GRATTIS!Tata

Ovido - Quiz & Flashcards