Alla inlägg den 25 januari 2007

Av Anders - 25 januari 2007 13:58

Jag å martina var ute på en liten lång promenad. Pratade om allt från väder till vind eller va de heter! Å jag skällde ut henne för att hon ljuger i sin blogg ;). Nädå inte riktigt! Tog en vända för bi willys!Jag köpte lite mat som jag tillagade idag. De var mumma. Jag har blitt värsta gormekocken! eller nja kanske inte men har lagat seriös mat nu i säkert en vecka! De ska de bli ändring på snart!!!Ja de var väl allt för denna gång. Ni kan ju skriva någon kommentar så att jag vet att ni läsare finns, känns dumt att skriva saker som ingen läser!Kanske ska börja skriva på olika språk, jag är ju extremt duktig på utländska ;)Tata

Av Anders - 25 januari 2007 10:35

Ha den där rubriken rimma fint :D. Som de står ska jag snart ut å gå me martina! sen blire säkert lunch å till sist hem till MH jag ska jobbe imörö!Proffesorns Flashback+ 1556 - Svenskarna slår tillbaka det ryska anfallet mot Viborg.+ 1907 - Första socialdemokratiska kvinnokonferensen i Stockholm kräver kvinnlig rösträtt.+ 1910 - Används elektricitet som bedövning? vi en amputering? av en mans tår på ett sjukhus i Connecticut.+ 1916 - Lars Hanson gör succé i titelrollen när Strindbergs "Gustaf III" har premiär på Intima teatern.+ 1920 - Den nybildade föreningen Rädda Barnen anordnar "linnesöndag" till förmån för Wiens frysande och sjuka barn.+ 1922 - Sveriges riksdag antar en grundlagsändring som gör det möjligt att anordna konsultativa folkomröstningar.+ 1924 - De första olympiska vinterspelen öppnar i Chamonix, Frankrike.+ 1925 - Matteuskyrkan i Stockholm återinvigs efter en genomgripande restaurering.+ 1946 - Baltutlämningen genomförs. 167 balter (främst letter) som 1944 flytt till Sverige i tysk uniform skall utlämnas till Sovjetunionen, men endast 146 sänds iväg. De 2.700 tyskar, som flytt till Sverige utlämnas också, men detta säger man ingenting om. Däremot blir det kraftiga protester mot utlämnandet av balterna.+ 1947 - Dör Al Capone+ 1957 - Poliovaccineringen startar i Sverige.+ 1957 - Skogsmulle skapas för första gången.+ 1971 - Idi Amin tar makten i Uganda genom att störta president Milton Obote.+ 1981 - Alicia Keys föds+ 1986 - Ingemar Stenmark vinner den alpina världscuptävlingen i slalom i St Anton.+ 1987 - 20-årige Stefan Edberg vinner öppna australiska tennismästerskapen.+ 1988 - Förundersökningen mot Bofors för mutbrott läggs ned i brist på bevis.+ 1989 - Investeringsbanken uppgår i PK-banken.+ 1990 - "Valpskatten" på handel med värdepapper, som infördes i Sverige 1987, avskaffas då en stor del av handeln flyttat utomlands. Skatten har fått sitt namn efter att många av de unga börsklipparna kallas "finansvalpar". (Kan vi införa igen säger jag)+ 2007 - Proffesorn åker till MHTata!

Ovido - Quiz & Flashcards