Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Anders - 24 januari 2007 09:45

Här om dagen diskutera jag och min bror varför minnesluckor inträffar när man festat. (Jag har haft den turen att klara mig undan från sånna minnesluckor)Vad vi kom fram till var att de måste vara "Men In Black" som är ute å flashar med den där saken som gör att de kan radera minne. Å de måste betyda att utomjordingar är på uteställen väldigt mycket!Så jag varnar er allesammans akta er för utomjordingarna när ni festar!!! Eller akta er för "Men In Black" de är skulden till minnesluckorna :DTata

Av Anders - 24 januari 2007 09:23

Då förra hette sent måste rubriken på detta inlägg bli tidigt :PVad händer å fötter idag tänker ni nu. Ja för de första väntar jag in ett argt samtal från gammeln0llan ;). Då jag igår höll värsta talet om hur kass han var för att jag inte fick bli inbjuden på pizza i måndags å att jag minsann ville bli inbjuden på mat igår. Nu orka inte jag gå dit utan tog mig till min lilla sockerkaka istället.Hon hade feber eller nått för hon bidde kärvänlig och tog kort från alla möjliga vinklar, nej inge snusk var det jag dansa bara för henne :)Annars vet jag inte vad som händer idag kanske ska ta en promenix.Proffesorns Flashback+ 1652 - Gränna får stadsrättigheter.+ 1781 - En ny svensk religionsfrihetslag, det s.k "Toleransediktet" utfärdas. Katoliker och andra icke-lutherska kristna som har kommit till Sverige får fritt utöva sin religion. Svenskar straffas dock fortfarande om de konverterar till någon annan religion.+ 1808 - Johan Tobias Sergels staty av Gustav III avtäcks på Gustavs 62:a födelsedag.+ 1925 - Statsminister Hjalmar Branting avgår av hälskoskäl som statsminister och efterträds av Rickard Sandler.+ 1954 - I sitt radioprogram "Karusellen" anordnar Lennart Hyland "Frufridagen" - en dag då alla fruar får vara lediga. De förstår ja att han vill då han får fler lyssnare innan var de ju bara män som lyssna ;)+ 1965 - Dör Winston Churchill, brittisk premiärminister, nobelpristagare.+ 1969 - Svenska regeringen beslutar att avskaffa säkerhetspolisens kritiserade åsiktsregister. (Tror vi ja)+ 1983 - Polisen ingriper när Greenpeace försöker stoppa lastningen av utbränt kärnbränsle vid Ringhals kärnkraftverk. (va ska greenpeace göra med bränslet, hälla ut de i vattnet?)+ 1989 - Avrättas den amerikanska seriemördaren Ted Bundy i elektriska stolen.+ 1994 - Socialdemokraterna, Moderaterna, Folkpartiet och Kristdemokraterna enas om ett nytt pensionssystem som skall ersätta ATP från år 2000. I det nya systemet skall man själv placera en del kapital i fonder, vilket gör pensionssystemet mer riskabelt än tidigare. (jävla högerpolitik)+ 1995 - Den svenska forskningssatelliten Astrid sänds upp från en rysk raketbas.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards