Alla inlägg den 22 januari 2007

Av Anders - 22 januari 2007 15:21

Sådär då ligger de kort upp från tentafesten på min hemsida!Valet utav pic of the kårkväll var lätt denna gång för den som var klart de bästa kortet kan jag inte använda eftersom de kanske inte uppskattas utav den personen som var på kortet. Låt oss säga så här de såg ut som personen på kortet höll på att sketa på sig, ja de är humor!Istället valde jag ett kort som jag kallar för "Snygging" ;).

Av Anders - 22 januari 2007 14:36

Ja de var fest igår å de var roligt! Idag blire att åka till falun. Fy vad jag inte tycker om falun! Ska dit imörö också då min nya kurs börjar...blääää!Snart kommer bilder från gårdagen ut på min hemsida å även pic of the kårkväll här i bloggen men förstProffesorns Flashback+ 1905 - Blodiga söndagen i S:t Petersburg, tsarpolisen skjuter ihjäl människor på väg till Vinterpalatset under ledning av fader Gapon? med en petition? till tsaren. Händelsen utlöser revolutionen år 1905.+ 1912 - August Strindberg uppvaktas på sin 63-årsdag av 10.000 personer i ett fackeltåg utanför hans bostad. Han får ett alternativt Nobelpris efter en insamling.+ 1924 - Labour tar för första gången regeringsmakten i Storbritannien med James Ramsey McDonald som premiärminister.+ 1932 - Ledaren Birger Furugård talar inför 6.000 människor på Hötorget i Stockholm vid de svenska nazisternas första offentliga möte.+ 1939 - Klövs en uranatom för första gången. Fissionen ägde rum på Columbiauniversitetet? i New York.+ 1942 - 450 barn från det krigsdrabbade Finland tas emot i svenska hem. Under året kommer totalt 25.000 barn.+ 1949 - Intar Maos trupper Peking, vilket betyder slutet på den långa marschen.+ 1980 - Electrolux köper Grängeskoncernen.+ 1984 - Apple Macintosh introduceras av Apple Computer.Tata

Ovido - Quiz & Flashcards