Alla inlägg under februari 2008

Av Anders - 23 februari 2008 10:03

Läste precis om Assar & J-Lo i aftonbladet. Detta är inte någon skidåkare och en popsångerska utan två Lodjur på skansens djurpark.


Läs om det här jag orkar inte förklara allt. Kort så är det så att två nya lodjur ska in. Å de har finare stamtavlor än de nuvarande. Å då kan de inte ha kvar assar å j-lo eftersom de skulle ha ihjäl de nya. Visst för att jag visste att J-Lo var en bitch men inte så bitchig :P


Men visst är det trevligt hur vi värderar varelser. Igentligen varför ska vi inte värdera djur på det viset när vi värderar människor på det viset. Å det är många som har försökt utplåna "lägre" stående varelser. Hitler, Pol Pot, Stalin, alla jävla korståget. Exemplen kan göras många.


Idag har vi ju den synen att känner du rätt människor så kan du få de jobb du vill ha. Vilket betyder att de är mer värda än andra. Så varför inte även ha den synen på djuren.


Förstår inte varför aftonbladet går in å tar upp detta ämne eftersom de är så jävla ofta går ut å förtrycker vissa grupper å sånt å anser de mer värda.


Hela jävla nöjesdelen i aftonbladet säger ju vilka som är bättre än andra. Vi kan väl avliva de sämre där så kanske aftonbladet slutar förtrycka dem med. Nej då hittar väl de något annat. Å vad ska jag då läsa och få känna mig som en lite bättre människa.


Nej jag vet vi kan väl avliva hela jävla djurvärlden och ersätta dem med djur med stamtavlor bara. Får vi se hur mycket inavel vi får. För det vill vi ju ha!!!


Nej förresten då kommer jägarna in å klagar på att det finns för få djur så att de inte får skjuta några. Så den går ju inte heller. Jag tycker vi spränger hela jorden istället då slipper vi detta problem! IDIOTER!!!


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 22 februari 2008 15:39

Igår var jag på en föreläsning) Det var två medelålders damer (tanter för oss vanligt folk) som pratade om ett ämne vilket vi inte går in på vad, örk inte. Å visst jag tyckte väl att mycket det sa var bra men inte allt. Å hade det inte varit för en del omständigheter så hade jag ifrågasatt ganska mycket. Även sådant som jag tyckte stämde. Man måste ifrågasätta saker inte bara ta in allt. Jag ifrågasatte det men inte öppet.


Men till poängen. Där satt de andra, vilket större delen är inte behöver oroa sig för att bli av med inkomst (vilket jag kände var min akilleshäl) och höll käften. De satt där som några jävla nickedockor som styrdes utav de två damerna precis som de ville. När väl en fråga kom så var det mer en bekräftande fråga på saker de redan sagt. Å då jävlar blev damerna inte nådigt sturska. Stod där som att de ägde sanningen till hela världen. Jag förstår om de blir glada om andra tycker som dem. Det är inte det. Men att bara ha en hel hög med inodktrinerade ja-sägare omkring sig kan ju för fan inte vara hälsosamt. 


Om det är ja-sägare de vill ha. Varför inte satsa på att bli diktator i nordkorea istället. Fast jag gissar på att befolkkningen där vågar ifrågasätta diktatorn mer än vad de som var på föreläsningen gjorde de där tanterna.


Nej, dags att vakna till liv människor, bara för att en person säger något betyder det inte att det är rätt. Det betyder iof inte heller att det är fel. Men kom med motförslag. Ditt förslag kanske inte håller men det gör att man ser mer kritiskt på det första förslaget. ÖPPNA ÖGON Å ÖRON! TÄNK SJÄLVA FÖR FAN!!!


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 22 februari 2008 09:14

Idag ska jag städa med stort T. Men lär väl dröja någon timma innan jag tar tag i dagens dilemman.


Hitta en låt på youtube som jag tycker passar er alla par som håller ihop även fast ni inte borde. Å ni är många bar så ni vet. Alldeles för måååååånga. Är ni bara dumma i hövvö som inte fattar det eller är ni så fega att ni inte vågar göra något åt saken. Låten är grymt mycket bättre på svenska men den hitta jag inte. Så den engelska får duga då.


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 21 februari 2008 09:39

Idag har jag full upp. Ska åka till jobbet om en timme ungefär. Innan det ska jag ta ut lite pengar. Det behöver ni inte veta men får det ändå. Efter 3 timmar på jobbet ska jag bege mig upp till falun på nästa möte. Å sen begär det hemåt för en trevlig kväll i lägenheten med mig själv...


Hita en låt som passar hur min dag är idag :P 


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 20 februari 2008 08:27

Nu är det dags för årets företagsdagar på HDa ska väl dit å snoka runt lite vet inte om man kan hitta nått företag som kanske vill hjälpa en i sitt framtida arbetsliv. Fast det tror jag väl inte :P


Å sen behöver jag mer pennor å annat smått å gott som man kan få där :DDD


Tyckte även att denna låt som kommer nu passar in till dagens agenda. Kanske inte den bästa låten. Men detta var även min n0llelåt som vi turister gick runt å spela dygnet runt i två veckor... så gnäll för fan inte:P


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 19 februari 2008 20:32

Nu är proffesorn ute på den internationellt kända sidan lunarstorm. Nej då jag menar självklart youtube. Detta är första delen i hans berömda spritskola.


Titta å njut å ta del utav hans kunskaper. Å ja jag tycker om att skriva i tredje person :P



Av Anders - 19 februari 2008 10:30

Kan det bli mer gay å mer Mika kopia. Jaja lyssna iaf. För nu är melodifestivalsfebern i full galopp...

Av Anders - 18 februari 2008 11:15

Ja då var det måndag. Inte mycket att berätta. Befinner mig inte i borlänge. Utan i det vackra MH. Tänkte ett tag att på onsdag är det propellern men sånt är inget för mig. Men nu kanske det blir något för mig ändå. Har omprövat vissa beslut. Så vad säger man i jag kommer troligtvis vara där. Thats life ;)


Nu blev alla ni fanatiker och stalkers glada. Jag däremot är på mitt vanliga uppåt humör. Undrar när det går utför om det går fort utför hmmm...Det skiter jag i nu. Morgondagens problem. Ass we say in da inga-lish


Kram mina cynsika vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards