Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Anders - 17 februari 2008 08:57

Jaha då har det gått ännu en schlagerdeltävling å utan en enda schlagerlåt den enda som var närheten av schlager var Velvets låt. Dock var deltävling två grymt mycket bättre än första. Om man undartar, Chebaben och Razborkan. Sen måste vi ju också säga att hon som tar emot artisterna efter de sjungit gör en jättebra insats. Oj oj oj! Det krävs nog flera års utbildning för att klara hennes jobb :P


Som vanligt så ska jag skriva mina åsikter om låtarna eller det behöver inte ens vara något om låten kan vara något om person, framträdand. Jag skiter igentligen i vilket jag ska tycka precis lika dåligt som Patrik Ekwall på TV4 gör :P . Nej vänta så dåligt kan jag inte bli :P


1. Sanna Nielsen - Empty Room: En vacker låt med en vacker person och ett vackert framträdande. Det är allt som behöver sägas till denna låt. Rätt låt vidare! :)


2. Rongedal - Just A Minute: Tänk er att ni ställer två bröder som sjunger som Mika. Ställ dem i två röda kostymer som de har fått från kraftwerk. Kan det bli fel då. Jo det kan det nog men inte denna gång. Lite kuriosa var att när jag såg den framträda, så sa jag. "De är lite gay". Precis då gör det ett litet hopp/skutt för att byta plattform. Å det där hoppet/skuttet drog ju inte ner gaynivån om man säger så. Låten var dock rätt bra å rätt gla. Rätt låt vidare igen! :)


3. Ola - Love in stereo: Ja musiken kom då ut i stereoformat. Men det var en popdänga som kommer spelas i radio en del. Gick till andra chansen men där lär det väl stanna. Tror inte den har så mycket att komma med där. Vet ju för fan knappt vem den där jävla Ola är. Vilket visst gör mig till outbildad. Jag följer inte sånna där Fame/Idol å vad allt heter.


4. Johnson & Häggkvist - One Love: Största skrällen ikväll var att inte gick vidare till final utan bara till andra chansen. Låten i sig var lite för förutsägbar. Ingen riktigt fart som man kunnat hoppats på. Men vafan den tar sig till Final tillslut ändå oavsett om vi vill det eller ej.


5. Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza: Jag tycker vi istället ska sjunga, Chebabpizza Milosovica. Ja nu är det väl någon tråkig stackare som säger, "nä så kan man inte säga", "han kan man inte skämta om" "Vet du vad han har gjort". JA DET VET JAG, hans namn är ju inte ens rätt i min variant. Skaffa er humor!!! Sen hur denna låt kunde komma femma fattar jag inte. Jag fattar inte ens att denna fick vara med. Men jag förstår ju inte heller hur Amy Daimond kunde gå till Final. Jag kanske ska sluta ifrågasätta hur en del röstar. Nej! inte idag iaf :P


6. Lasse Lindh - Du behöver aldrig mera vara rädd: Jag vet inte, efter att ha hört dig sjunga denna låt så blir jag fan rädd. Vad gör du där. Det är inte ett kindergard där du ska natta 20 dreglande små klumpar (barn menar jag om ni inte fattar det, IDIOTER!). Jag tror jag somnade till denna låt. Så visst den kanske var bra eller nej. Tänk er att han sjunger den på en koncer. Alla somnar sen är det bara att sno folks pengar, smycken osv. Bra idee Lasse :P


7. Alexander Schöld - Den första Svalan: Jag kan säga att jag inte har ett minne hur denna låt gick. Blev tvungen att kolla upp den på youtube så jag kan skriva något om den här. VILKET BETYG FÖR EN LÅT!!! :P . Påminde om Jimmy Jansson den där killen. Dock hade han ett ansiktsutryck som var likt Jim Carey. Vilket borde resulterat i fler röster. Men nu var det nog bara jag som tänkte på det som tur var. Eftersom denna låt inte hade något i finalen att göra. Men den var ju klart bättre än Milosivican och Razborkan.


8. The Nicole - Razborkan: Minns inte heller så mycket av denna låten mer än att jag minns att den sög. "But Why State The Obvious"! Jo för att det är jävligt roligt att klanka ner på låtar. Framförallt låtar som inte ens borde få vara med i tävlingen. Kunde väl för fan plockat dit Nicke & Nilla istället för henne. Dock minns jag att hon hade ett roligt danssteg. Hihi! så hon får en 1:a i betyg just för steget. Sen vilken skala det är får väl ni bestämma själva, 10,100. Vad vet jag ;)


Nu får vi vänta en vecka till på att få höra nästa bidrag och två veckor innan damen som jag visade för något inlägg sen kommer att vara med :DDD Å jag har ju inte redan bestämt vilken låt som är bäst utan att har hört den :P


Kram mina cyniska vänner ;)

Ovido - Quiz & Flashcards