Alla inlägg den 24 april 2007

Av Anders - 24 april 2007 16:39

Äntligen hemma från föreläsningen. Tog längre tid än jag trodde! Men jaja nu är jag hemma så nu kan alla som vill ringa till mig å säga hur mycket ni vill att jag ska komma till er. För de vill ni väl? Jag vill inte vara ensam snälla ring mig! RING RING RING!!!


Nähä då sitter jag ensam i mitt mörker. Snyfft... ;)


Tata 

Av Anders - 24 april 2007 08:44

Tror jag ska på min första föreläsning på 4 veckor...usch usch usch. Kunde ledigheten fortsätta. Jag har iof varit upptagen med annat den senaste tiden men så skönt att slippa The school.  Idag är jag nog hemma kring 16 tiden man kan hoppas på tidager. Jag känner mig riktigt hoppfull. Fast man får inte hoppa över något heller. Jaja är väl lika bra att hoppa i skorna då :P


Proffesorns Flashback


+ 1184 f.Kr - Grekerna intar Troja med hjälp av hästen (enl traditionen).


+ 1877 - Det rysk-turkiska kriget 1877-78 bryter ut, då Ryssland förklarar krig mot det osmanska riket.


+ 1880 - Vegaexpeditionen återvänder till Stockholm, efter att Adolf Erik Nordenskiöld med fartyget Vega var den första som seglat genom Nordostpassagen.


+ 1916 - Påskupproret startar på Irland.


+ 1926 - Föds Thorbjörn Fälldin, svensk centerpartistisk politiker, partiledare 1971-1985, statsminister 1976-1978 och 1979-1982.



+ 1950 - Jordanien ockuperar Västbanken.


+ 1961 - Regalskeppet Vasa bärgas.


+ 1968 - Mauritius blir medlem i Förenta nationerna.


+ 1975 - Den västtyska ambassaden i Stockholm sprängs av en grupp ur den västtyska terroristorganisationen Röda armé-fraktionen, efter ett gisslandrama.


+ 1982 - Föds Kelly Clarkson, amerikansk sångerska, vann American Idol 2002.


+ 1990 - Rymdteleskopet Hubble skjuts upp i omloppsbana runt jorden.


+ 2005 - Joseph Ratzinger kröns till påve och antar namnet Benedictus XVI.


+ 2007 - Proffesorn har föreläsning


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards