Alla inlägg den 8 april 2007

Av Anders - 8 april 2007 15:17

Har lite tid kvar innan jag ska åka norrut så jag tänkte leka lite igen, samma lek som förra gången jag lekte i min blogg Regler 1. Sätt din musikspelare på shuffle.2. Tryck bara på nästa låt mellan varje fråga.3. Använd låttiteln som svar på frågan även om det inte stämmer in nån stans.---------------------------------------------How are you feeling today?Nena - LechtturmProffesorns Kommentar: Jag känner mig som en fyr, stor, stel och blinkar hela tiden. Ja lite flörtig idag känner jag mig nog allt ;)How do your friends see you?E Nomine - MitternachtProffesorns Kommentar: Va snälla vänner jag har!!! Bara för att jag är lite cynisk av mig behöver väl inte jag vara kolsvart som midnatten? ;)Will you get married?McFly - Dont stop me nowProffesorns Kommentar: Neeeej! snälla nån lyssna inte, Stoppa mig, stoppa mig jag vill inte gifta mig!!!What is your best friend's theme song?Alizee - J'en ai marreProffesorns Kommentar:Den engelska verisionen heter "im fed up", Förlåt jag ska bättra mig så ni slipper vara trött på mig ;) What is the story of your life?Me first and the gimme gimmes - WillProffesorns Kommentar:Jupp jag har alltid fått min vilja igenom! What was high school like?Meat Loaf feat Marion Raven - It's all coming back meProffesorns Kommentar:Nej nej måste ni påminna mig hur de var, fy usch å nej nej nej, dags att börja förneka igen :P How can you get ahead in life?Radioaktiva räker - IgårdagimorgonProffesorns Kommentar: Ja ha nu måste jag börja leva igår, idag och imorgon samtidigt, usch vad jobbigt men har låten sagt de så! What is the best thing about your friends?U2 - Sunday Bloody SundayProffesorns Kommentar: De är att de festar så hårt på lördagarna att man vaknar upp blodig på söndag :P What is tonight going to be like?Girls aloud - Sound of the undergroundProffesorns Kommentar: Ska ju ut å festa ikväll så blir nog mycket musik, troligtvis techno. Fan vad låtarna vet saker om mig :PWhat is in store for the remainder of this weekend?Kosheen - CatchProffesorns Kommentar: Ska visst få mig fångst denna helg, kanske lite kvinnfolk jihiiii ;) What song describes you?Jimmy Eat The World - Robot FactoryProffesorns Kommentar: Ja men de gäller ju för fan alla! Alla är vi ju som maskiner som jobbar å sliter medan andra tjänar pengar på oss! To describe your grandparents?Pogues - Danny BoyProffesorns Kommentar: Ja de var snälla som små barnHow is your life going?Maroon 5 - Harder to breathProffesorns Kommentar:Med alla dessa avgaser som alla företag och bilar släpper ut kan ni klandra mig för att jag får svårt att andas!!! What song will they play at your funeral?Köttgrottorna - Mot avgrundenProffesorns Kommentar: Kan man ju förstå då har ni ju inte mycket att leva för längre! How does the world see you?Carola - FrämlingProffesorns Kommentar: Nu är världen så där elak åt mig igen!!! Bara för att jag lever som ni andra vill leva behöver väl inte ni se mig som en främling!!! Will you have a happy life?Pheonix 2003 - DreamerProffesorns Kommentar: Jupp iaf i mina drömmar, sen hur jag annars mår gör väl inte så mycket jag drömmer ju att jag är glad :) What do your friends really think of you?Didier Frisco - Popcorn KingProffesorns Kommentar: Har ju alltid sagt att ni ser mig som kung på dansgolvet :P Eller menar ni att jag är kung över popcornen, bättre än inget iaf ;)Do people secretly lust after you?Keith Urban - Days Go ByProffesorns Kommentar:Ja men de vill inte erkänna det, vad tråkigt, utan de låter bara dagarna gå...How can I make myself happy?Venga Boys - We're Going to ibizaProffesorns Kommentar: Bara ta mina vänner och åka till Ibiza å festa loss :)What should you do with your life?Mel C - On the horizonProffesorns Kommentar:De är bara att titta mot horisonten å låta tiden ha sin gång, för de kan bara framtiden avgöra :DDDWill you ever have children? Me first and the gimme gimmes - RunawayProffesorns Kommentar: HAHAHAHAHA...Skulle inte tro det jag springer bara ifrån sånna problem :P, puh nu kan världen vara lugn, mina gener kommer ej att spridas :DDD---------------------------------------------Tata

Av Anders - 8 april 2007 10:56

Ikväll blire fest, de hade jag inte räknat med, Vandrarhemsn0llan hör av sig å undrar om inte jag kunde komma upp redan idag å gå ut å festa, självklart ställer man upp. Är ju inte proffesor för inget!Har uppdaterat min mobil på lite ringsingnaler...Har skaffat "Fånga duvan" eller "stop the pigeon" som den egentligen heter, hahaha den är jätterolig...Eller Thomas Järvheden - Pattar Pattar...ja man kan ju undra va den handlar om :PProffesorns Flashback+ 217 - Romerske kejsaren Caracalla blir mördad och efterträdd av Macrinus.+ 1814 - Napoleonstatyn på Segerkolonnen på Place Vendôme i Paris tas ner.+ 1904 - Storbritannien och Frankrike undertecknar avtalet Entente Cordiale.+ 1916 - beslutar norska stortinget att kvinnor skall kunna utnämnas till statsråd.+ 1918 - beskjuter "Tjocka Berta", en tysk kanon med en räckvidd på 128 km, Paris.+ 1919 - blir Geneve i Schweiz säte för Nationernas Förbund, som är under bildande.+ 1938 - är automatiseringen av Stockholms telefonnät helt genomförd.+ 1938 - Föds Kofi Annan, ghandisk FN-generalsekreterare.+ 1941 - löses den 1 500 000:e radiolicensen i Sverige. Det gör Sverige till det radiotätaste landet i världen+ 1949 - får Uppsala universitet sin första kvinnliga professor, Gerd Enequist i geografi.+ 1967 - vinner Sandie Shaw Eurovisionschlagerfestivalen i Wien med "Puppet On A String".+ 1968- Filmen Badarna regisserad av Yngve Gamlin har premiär i Stockholm.+ 1973 - avlider konstnären Pablo Picasso.+ 1981 - Spännarhyttans masugn utanför Norberg läggs ned.+ 1988 - TV-programmet Fräcka fredag, med Malena Ivarsson, har premiär.+ 1989 - tar sig den svenska popduon Roxette upp på den amerikanska Billboardlistans förstaplats med låten "The Look". Det är tredje gången en svensk grupp eller soloartist lyckats med den bedriften. år 1974 var det Björn Skifs med "Hooked On A Feeling" och år 1977 ABBA med "Dancing Queen".+ 1990 - Brand bryter ut på färjan Scandinavian Star och 170 människor omkommer.+ 1990 - Andrew Lloyd Webbers musikal Aspects of Love har premiär på Broadhurst Theatre på Broadway.+ 1994 - Kurt Cobain hittas död i sitt hus i Seattle (han avled 5 april).+ 2005 - Påven Johannes Paulus II begravs i Peterskyrkan i Vatikanstaten.+ 2005 - Föds Leah Isadora, norsk prinsessa.+ 2007 - Proffesorn besöker ( och Festar i) BollnäsTata

Ovido - Quiz & Flashcards