Alla inlägg den 22 april 2007

Av Anders - 22 april 2007 23:31

Kollade på TV4 nyheterna idag å vafan har hänt med deras studio ser ju ut som någon värsta rymdstation. Jag kände att jag höll på få ett epilepsianfall utav de hela men jag kanske bara är känslig vad vet jag. Men de skrek ju nå inåt i helvete utav alla färger här å där. Var iof mest rött i olika slag tyckte jag men jobbigt var det.


Sen till han som skötte vädret. Märks att TV4 inte präcis har nått seriöst nyhetsprogram utan försöker locka unga tvtittare som är ute efter snabb information. Iof kan man väl se det som seriöst då de är deras målgrupp men skärpning han som var där idag på vädret var inte bra. Hela han skrek fel fel fel. Igen jag kanske är känslig vad vet jag. Vad jag vet däremot är att han hade iaf bråttom igenom vädret (dåligt med tid kanske? eller nervös? eller så pratar han bara så?). För han pratade på värre än tjattrig pappegoja. Jag räknade till att han andades 6 gånger under hela väderprognosen å då var det även 5 dygnsprognos om jag inte minns fel.


Kontentan av detta är att TV4 blir bara mer å mer oseriöst eller oseriöst är väl fel ord, de märks att de slåss mot de andra reklamtv kanalerna. Men frågan om de vinner tittare genom såndant där Nyhetsprogram? De tror iaf inte jag.


Usch nu la jag in massa politik på ett seriöst sätt i min lilla hörna. De ska egentligen inte ske ju. Jaja inte heller jag är perfekt även om jag önskar så ;)


Tata 

Av Anders - 22 april 2007 16:43

En lista snodd från Elin.


1. Vad är klockan? 16:44


2. Ditt namn som det står på födelseattesten: Anders Olov Lindberg


3. Smeknam: Proffesorn (annars är Mr. GoodLooking, Guda Gåvan, Sex Bomb rätt vanliga smeknamn ;) )


4. Piercings: Nope


5. Ögon färg: Blå

6. Födelseplats: Falun


7. Favoritmat: Husmanskost


8. Någonsin varit i Kalifornien? Nope


9. Någonsin tapetserat något med toalettpapper? Nej, skulle jag ha gjort det?


10. Älskat någon så mycket att du börjat gråta? Nope


11. Varit med i en bilolycka? Jupp men satt i baksätet


12. Krutonger eller Bacon Bitar? Bacon...Mer kött från djur som har dött ;)


14. Favorit restaurang: Ingen


15. Favorit blomma: Min planta som inte kan dö :DDD


16. Favorit sport att titta på: Fotboll (IK Brage)


17. Favorit drink: Proffesorn eller Alger. Även Munvatten är rätt god (alla drinkar som jag har gjort :P , finns nog säkert någon som gjort de före mig men inte vad jag vet iaf)


18. Favorit glass: Mera glass, mera glas jag vill ha mera glass i stora lass


19. Disney eller Warner Bros: Disney


20. Favorit snabbmats restaurang: Sibylla


21. Vilken färg har din sovrumstapet? Konstig


22. Hur många gånger kuggade du på teoriprovet? Int en enda


23. Före detta, vem fick du ditt senaste e-mail ifrån? Svenska spel tror jag


24. Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på? Inge kriditkort här


25. Vad gör du oftast när du är uttråkad? Försöker få tag i någon man kan hänga med


26. När går du och lägger dig? När jag är trött


27. TV program: Många


28. Senaste person du gick ut och åt middag med: Bra fråga? bara käka middag med någon vet jag men inte ut å käka middag.


29. Ford eller Chevrolet? My little love bug duger bra


30. Vad lyssnar du på just nu? Goldfinger - 99 redballoons



31. Sjö, hav eller flod? Flod om jag måste välja nått vatten


32. Hur många tatueringar har du? inga min kropp är vacker som den är


33. Har du någon gång kört slut på bensinen? Många gånger med gräsklipparen


34. Katter eller hundar? Katt


35. Klockslaget när du blev färdig med detta: 16:56


Tata

Av Anders - 22 april 2007 13:44

Usch usch usch jag har glömt bort att den 20 april fyllde Björn Skifs 60 år. Jupp så gammal är han men han ser inte ut att vara så gammal. Han har hunnit med att göra ett gäng med låtar så som, Michelangelo, Akta Dig, Hooked on a feeling, Håll mitt hjärta, Stright back to you bara för att nämna några.Han har varit med i två band innan han gick egen väg (Slam creepers, Blåblus).


Blåblus var första svenska band som låg ett på amerikanska billbordlistan 1974 med låten Hooked on a feeling . De sägs att en stor radiokanals skivarkiv brann ner och en utav de låtarna som klarade sig var Hooked on a feeling. Därav spelades den mycket och blev populär. Om detta är sant låter jag vara osagt, kan bara vara en skröna.


Björn har även hunnit med att göra ett antal krogshower, Filmer. Vem minns honom inte i Strul, Joker och drömkåken. han var även med i julkalandern 1978.


I ett par år nu har han och hans fru satt upp en show i sälen kallad speldosan men i sommar blir det ingen sådan. I sommar ska han bara ta det lugnt och ladda inför hösten då han ska påbörja sin nya skiva. Om han ska börja skriva låtarna eller spela in har jag tyvärr inte riktigt koll på. Någon annan kanske har bättre koll. Skriv då gärna en kommentar.


Om de är någon som ser att de är något som inte stämmer i detta inlägg skriv gärna en kommentar och rätta mig.


GRATTIS!

Av Anders - 22 april 2007 11:43

Nu är årets Dalaspex slut. Som vanligt är all jävla övning aptråkig men föreställningarna är jävligt roliga :D. Igår var det två föreställningar en kl 15 och en 19. I den sista var de som de skulle alla hitta på lite småbus mot varandra (iof har jag gjort det i alla föreställningar). Mitt lilla bus var att jag i sista scenen kom utklädd till hipp hoppare istället för Håkan Hellström. De var lite häpna miner hihihihihi. Backstage spexets sista två veckor kommer inom en snar framtid ut på min hemsida men inte idag (tror jag)


Proffesorns Flashback


+ 1500 - Brasilien upptäcks av Pedro Alvarez Cabral.


+ 1863 - Bahá'u'lláh tillkännager för ett antal babier, sedermera Bahá'í-anhängare i Najib Páshas trädgård (även kallad Ridván) i utkanten av Bagdad att han är den gudsmanifestation som utlovades av profeten Báb 19 år tidigare. Till minne av detta firar världens bahá'íer Ridván 21 april - 2 maj varje år.


+ 1929 På varuhuset NK i Stockholm, öppnas en möbelutställning där begreppet funktionalism presenteras i svensk arkitektur och heminredning.


+ 1938 - Sverige inför visumtvång för österrikiska medborgare p.g.a att deras nationalitet anses oklar efter den tyska annekteringen.


+ 1998 - Disneys djurpark Animal Kingdom öppnas i Walt Disney World i Florida.


+ 2007 - Brage spelar sin första match för säsongen.


Tata
Ovido - Quiz & Flashcards