Alla inlägg den 16 april 2007

Av Anders - 16 april 2007 09:54

Denna vecka flyttar spexet te falun. Denna vecka kommer inte att vara lika viktig som förra veckan så får se om min proffisionalism kan visa sig på scenen så att jag gör ett bra jobb ändå. De lär jag ju göra skulle jag tro är ju rätt bäst.


Jag har gått å blitt lite små snorig, ingen fara bara lite ont i halsen men lär gå över


Fick präcis reda på att jag är ledig från spexövningar idag jihiiiiii. Ska bara öva sång men jag kan min sång jihiiiii!


Just nu lyssnar jag på "Peter Carlsson & Blå Grodorna  - Rastastugan" så jävla rolig.


Proffesorns Flashback


+ 1700 -  Karl XII avreser från Stockholm som han ser för sista gången.

+ 1856 - Parisdeklarationen undertecknades av representanter för Storbritannien, Frankrike, Preussen, Ryssland, Sardinien, Osmanska riket och Österrike.


+ 1889 - Föds Charlie Chaplin, brittisk skådespelare och komiker.


+ 1912 - Harriet Quimby blir den första kvinna som flyger över Engelska kanalen.


+ 1945 - Torpederades lastfartyget Goya av den sovjetiska ubåten L 3 och skördade c:a 7000 dödsoffer.


+ 1947 – Ett franskt fartyg lastat med ammoniumnitrat exploderar i hamnen i Texas City, Texas varvid cirka 600 personer omkommer och cirka 2 000 blir mer eller mindre skadade.


+ 1992 - Euro Disney öppnar utanför Paris, Frankrike.


+ 2003 - Den amerikanske musikern Luther Vandross drabbas av en stroke.


+ 2007 - Proffesorn ledig kan leka med Gammelmannen idag :D 


Idag fyller Fredrik Ljungberg 30 år. GRATTIS! 


Tata 


Ovido - Quiz & Flashcards