Alla inlägg den 17 april 2007

Av Anders - 17 april 2007 22:20

Blev att tänka på en låt utav Mikael Wihe. Livet heter den, några rader ur den som man borde tänka på.


"Livet kan vara motigt och hårt, ibland så bara längtar man bort. Livet kan vara torfigt tomt och banalt. Ja livet kan vara bittert och tufft, endå får vi aldrig ge upp. För de är de enda liv vi har."


Sen tänkte jag även på ett par rader ur Hans & Gretas låt Sången om allt


"Låt dom leka med sina faxar och modem, låt dem tampas med sina kunskaper och problem. Jag vill njuta av allt tills jag ramlar omkull och leva livet bara för livets skull. För idag så är jag, Jävligt Glad!"


Till sist har vi mitt favorit citat från Svenne Rubins låt De blir som de blir 


" De blir som de blir, när de är som de är. De går som de går tills de inte går nå mer. De styr dit styr och de bär dit de bär. De blir som de blir, när de är som de är."  


Tolka dem som ni vill...men jag vet hur jag ser det :) 

Av Anders - 17 april 2007 08:54

Om inte jag minns fel kunde ingen idag och jag är så täppt i näsan så de är bra. Jag kommer ta de lugnt en dag te sen får de vara nog på detta snuveri. Ska slå ihjäl min kropp tror jag den ska fan inte vinna över mig!


Ska ta mig te apoteket och köpa alvedon 


Proffesorns Flashback


+ 69 - Efter första slaget vid Bedriacum blir Vitellius romersk kejsare.


+ 1907  - Hade August Strindberg's pjäs, Ett drömspel, urpremiär på Intima teatern.


+ 1961 - Ett misslyckat invasionsförsök av Kuba genomförs vid Grisbukten av amerikanska och exilkubanska styrkor.


+ 1964 - Ford Mustang presenteras för allmänheten vid Världsutställningen i New York


+ 1970 - Apollo 13 återvänder till jorden med alla ombord.


+ 1974 - Victoria Beckham (f.d. Victoria Adams), brittisk sångerska och artist, känd som Posh Spice från gruppen The Spice Girls.


+ 1975 - Kambodjanska inbördeskriget tar slut: Röda khmererna intar huvudstaden Phnom Penh och regeringsstyrkorna ger upp.


+ 2004 - Ivan Gašparovic blir Slovakiens president.


+ Proffesorn besöker apoteket och köper alvedon 


Idag fyller Börje Salming 56 år. GRATTIS!


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards