Alla inlägg den 13 april 2007

Av Anders - 13 april 2007 08:41

Idag är det premiär för årets spex...men de är imörö som de verkligen gäller detta blir lite av ett genrep för min del fast med lite mer koncentrationGårdagens genrep blev sådär...en hel del missar men vafan. Sen kom en som skrivit manuset (ja de var tre) å sa åt en utav huvudpersonerna att de inte kunde prata på de viset som han gjorde. Tack för de, en dag innan premiär å förresten är de Regissören som bestämmer det! Sa vi alla åt honom! så han kommer att prata på samma vis som han tänkt sig :)Ska äta frukost snart å sen blire en tidig lunch sen ska jag bege mig mot maxim så jag är där vi 12. Kom på att de var fredag den 13:e idag vilken tur att jag kom på de så att jag vet att jag har otur :PProffesorns Flashback+ 1742 - Urpremiär av Georg Friedrich Händels oratorium Messias i Dublin.+ 1906 - Den publicitetsskygge dramatikern Samuel Backett var djupt engagerad i yttrandefrihetsfrågan. I en annons för tidskriften Index on Censorship lät han avbilda sig iförd en munkavel och texten: "Om Samuel Beckett bott i Tjeckoslovakien hade vi fortfarande väntat på Godot". Han skrev också en kort pjäs tillägnad kollegan Vaclav Havel som då åkte ut och in i fängelse för sina åsikters skull. Samuel Backett föddes denna dag.+ 1946 - Bordellerna förbjuds i Frankrike.+ 1975 - Kristna falangister utför ett attentat mot en palestinsk buss, vilket blir inledningen på det 15 år långa inbördeskriget i Libanon.+ 1978 - Föds Carles Puyol, spansk fotbollsspelare.+ 1982 - David Crosby arresteras för andra gången inom en månad när polisen hittar honom i full färd med att sniffa kokain i ett omklädningsrum. Även den här gången hittades skjutvapen i närheten. Crosby döms till fem års fängelse.+ 1987 - Tidskriftsförlaget Saxon försätts i konkurs.+ 1990 - Sovjetunionen tillstår Katynmassakern där 15 000 polska krigsfångar avrättades.+ 2007 - Premiär för årets dalaspex'Tata

Av Anders - 13 april 2007 00:11

Blev en lång kväll ikväll igen! jaja nu ska jag äta sen sussa. Ville bara tillägga en sak från utmaningen. Jag sa att jag inte gråtit på ett år de beror helt på vad man menar, har ju bölat till filmer å sånt efter men jag kallar inte de gråta så.

Ovido - Quiz & Flashcards