Alla inlägg den 18 april 2007

Av Anders - 18 april 2007 14:44

Snodde denna från Elins blogg. Har väl lite att göra antar jag eller så vill jag bara vara som alla andra, ert val inte mitt...Ska försöka göra den på ett litet roligt vis får se om de lyckas


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
- Har en väckerklocka i skallen den ringer när jag vill vakna. Annars äre så olika


Använder du flip-flop´s även när det är kallt ute?
- Jupp de händer om man ska ta en snabb vända ut. Fast föredrar träskor då kommer man upp en bit från marken å kan på så vis slippa att få snö på föttra

Vilken var den senaste filmen du såg?
- Perfume

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
- En ny lottorad


Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

- Nej (här kunde man ju inte skriva något roligt)

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
- jag anväder mp3-spelare å där i ligger de bara massa blandat men just nu rullar "Peter Carlsson - Rastastugan" rätt hårt

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
- Mjölk ska re vara. Mer mjölk te folket

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
- Jupp

Vad åt du senast?
- Ärtsoppa

Använder du huvtröjor?
- Nej

Kan du vissla?
- Jag visst kan jag det...

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
- Inte en blekaste aning

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
- Sånna som går långsamt å inte så högt upp

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
- Allt skitsnack som sker om mig skulle man nog kunna skriva en ny bibel på...

Är du blyg inför det motsatta könet?
- Spelar ingen roll på kön är alltid blyg när de är nytt folk


Vilken film kan du alla replikerna till?

- Ingen

Äger du några bandT-shirts?
- Nationalteatern


Läser du för skojs skull?

- Jag läser serierna i dagstidningarna för nöjeskull räknas det ;)

Pratar du några andra språk?
- Engelska, Tyska sen är jag även en jävel på utländska ;)

Har du gråtit offentligt?
- Beror på vad man menar med offentligt...Med folk omkring mig nej men annars så ja.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
- Försöker lära mig onödiga grejer hela tiden :)

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
- Nope, kroppen är fin som den är

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
- Jag tycker att alla borde bjuda mig, sen om de är dejt eller va de är, är upp te er

Kan du kasta macka?
- Själklart, är ju bara att ta smörgåsen och kasta den. Verkar dumt då de blir å smula men jaja...Konstig fråga de där? ;)

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
-Tror inte det, fast man ska aldrig säga aldrig

Gillar du att flyga flygplan?
- Inte en aning. Båtar har jag varit på å de är trevliga

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
- Humor! är fan lättare att säga vilka de inte får ha. Å de får fan inte vara en sån som blir irriterad för minsta lilla, vafan lev iställe för att gnälla.

När sov du senast på golvet?
- I fredags tror jag att ja gjorde det en vända. Golv är sköna :). Kan sova var som helst bara jag har något mjukt åt huvudet.

Gillar du din boendesituation?
-Jupp fast vill ju bo på hagalund igentligen men är för lat för att flytta


Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
- Behöver vara vaken 30 minuter till en timme sen är jag inne i matchen igen.

Äter du frukost dagligen?
- Jupp, helst en skål med fil å flingor, gärna med banan och russin i. Sen blire även en kopp te och en eller två mackor

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
- De har varit de ett tag här nu...men inte annars

Vilken är din favoritfrukt?
-Banan


Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

- Nope

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Nej. så länge jag fattar vad de menar så är jag nöjd.

Tror du på liv på andra planeter?
- Verkar mest logiskt att de är liv på någon annan planet så därför skulle de vara tufft om de inte fanns det.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
- Jag är man så då lär ju han vara man ;)

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

- Hmmm...spelar nog ingen roll

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
- Skäller lite på mig själv så brukar de bli bra

Sover du på sida, mage eller rygg?
- Kan nog sova på alla vis

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
- Jag skulle vilja vara som Per Oscarsson, verkar så flummig men ack så go. Fast annars påminner nog jag lite om Bugs Bunny skulle jag tro...

Tycker du om att krama folk?
- Älskar det!

Stör det dig om någon säger att de ska ringa och inte gör det?

- Vet inte har inte tänkt så noga på det

Vilka böcker har fått dig att gråta?
- Böcker vad är det?

Tycker du att du är attraktiv?
- Jupp! Vackrare ögon finns inte, Vissa har sagt att jag har en gudabringa :D, Sen är jag ju också Guds Gåva Till Mänskligheten ;)

Vad är du allergisk mot?
- Alkohol...blir så snurrig i skallen av det

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?

- Nej varför skulle jag få det?

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

- Inte en aning, Andrea kanske?

Är det omoraliskt att vara otrogen?
- Ja de tycker jag

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
- Krig löser inga problem

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
- Nej, varför kan inte den rika personen bara ge den fattiga 1 miljon istället?

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
- Igen varför inte bara ge en miljon istället?

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
- Nej! men moral och kapitalism hör inte ihop!

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
- Alldeles för komplicerad fråga? skulle jag ge ett bra svar här skulle de ta upp för mycket men i princip så "Nej"

Är det viktigt att den som mördar får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
- Om man visste att den till 100% inte skulle göra det igen så då tycker jag inte ska behöva få något fängelsestraff men nu lever vi inte i någon drömvärld. Ledsen men skulle skriva mer men de tar upp för mycket plats så ni får nöja er med detta.

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom, exempelvis genom narkotikamissbruk?
- Nope...alla har vi rätt till det. Bara för att man gör ett fel i sitt liv ska man inte få de svårare att rätta till det.


Hade du något smeknamn när du gick i skolan?

- Haha. Alldeles för många. kallas ju för Proffesorn nu ju

Vad tycker du om fildelning?
- Så länge vi lånar är de lugnt för då betalar ju vi tillbaka när vi får råd :)

Varför bloggar du?
- Alla andra gör ju det

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
- Nu var vi där igen. Hur ofta ska man behöva säga att kärlek existerar inte på de sätt som ni vill tro.

Har du funnit harmoni i ditt liv?
- Jupp. Harmonisk som Nalle Puh de är jag

Hur ofta lagar du mat hemma?
- Nästan varje dag fast blir ju lättlagad mat.

Vad skulle du göra med ett friår?
- Tror inte jag skulle ändra så mycket på mitt liv.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
- Sverige! Finns inge bättre än Svensk Husmanskost

Är du pinsam på fyllan?
- Är nog mer pinsam när jag är nykter för på fyllan blir jag så lugn

Människa som gör dig enbart ledsen?
- inte vad jag vet

Människa som gör dig enbart glad?
- Karl-Henrik...De är en rolig typ!

Värsta känslan?
- Vetskapen att ens vänner mår dåligt

Favorit tv-program?
- För många bra att bara välja ut ett eller några men jag gillar "Dresden Files" bland annat

När grät du senast?
- Beror på vilket sorts gråta, böla till film så vare nog någon vecka sen gråta för att vara ledsen var de nog ett år sen.

Är du vidskeplig?
- Har försökt vara det men är så jobbigt man måste komma ihåg allt som man inte får göra

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
- Dumt att ändra på saker som inte går

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
- Ja en dag skulle nog vara roligt att springa runt på slottet

Vill du säga förlåt till någon?
- Jupp men är rätt menlöst att försöka då han inte lever.

Vad tror du på?
- Mat, Kärlek (gärna mat som är tillagad med kärlek), Utopia

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
- Radio (tror jag de hette) Gick på femman en säsong, de sände radio var skitkul

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
-Varför välja när man är båda :P

Vad är lycka?
- Lycka är att vara i ett stadie där problem inte är problem. Där sorg blir till något positivt. Ja ungefär så skulle jag beskriva det.

Vilka personer beundrar du?

- Min familj och mina vänner

Vem var din första kärlek?
- Tror ju inte på kärlek som ni andra. När ska ni fatta det!

Har du mobbat någon?
- Mmmm...

Vilket djur skulle du vilja vara?
- En katt, smartare djur finns inte.

Har du någon fobi?
- Nja inte fobi men ogillar höjder å en del andra saker (men likt fan måste jag titta ner när jag är högt uppe)


Åååååå de var sluuuuuuuut jiiiiihiiiiiiiii!


Tata

Av Anders - 18 april 2007 13:44

Gick ut å shoppa lite var bara meningen att inhandla lite mat. Men blev även ett par byxor. Ett par sånna där som hipp hoppare har lite bagiga. Jag tänkte eftersom många har sagt att jag klär mig som hipp hoppare kan jag lika gärna börja göra det. Tyvärr har jag ingen tröja med huva men jaja ordnar nog sig de med. Byxornarna var snygga kanske lite hängiga men antar att de ska vara så.


Inhandlade lite mat, inne i affären får jag se PEPPARKAKOR, Proffesorn blir snabbt att längta till jul och stoppar ner en kartong i korgen. En stund senare ser Proffesorn jordgubbar å blir snabbt att längta till midsommar och en god jordgubbstårta mmmm...


Så därför tänkte jag ge mitt recept på en god jordgubbstårta.


- Ta ett par färdiga bottnar (vem fan orkar göra egna).

- Ha på vaniljkräm (som gärna haft i lite banan i) på nedersta lagret.

- Nästa lager har du på lite jordgubbsylt.

- Översta lagret ha på rikligt med grädde (de är en tårta vi ska fan inte banta). I grädden kan man även ha lite jordgubbslikör för att få upp jordgubbsmaken (man kan även ha i socker men de är bara onödigt anser jag) . När ni vispar grädden se till att den är lite lös för den blir extra god så :D

- Till sista ha på extremt stora mängder färska jordgubbar, Bygg gärna ett berg med jordgubbar om ni vill det!


Sådär nu blev jag iaf sugen på tårtan :DDD


Tata 


Klart 

Av Anders - 18 april 2007 11:27

Idag skulle jag hjälpa PeHå men jag vet inte hur bra de gick han säger att de gick bra men jaja. Under tiden han skulle skriva en hemtenta om minnet skrev jag en dikt om minnet. Vet inte riktigt om den har nått sammanhang skrev bara det som kom upp i skallen läs njut å bli förrvirrad om du vill.


Minnet! 

Minnet! Minne du kära minne

När jag kommer ihåg de jag vill komma ihåg

Då minns jag inte de du minns

Men att minnas sitt minne är inte som vilket minne som helst

 

Mitt minne är mitt minne och de lär jag ju minnas

Om jag inte minns vems minnet är

Skulle jag lika gärna kunna minnas att jag inte minns

Och då minns jag ju inte de jag skulle minnas

 

Men om jag minns de jag minns

Finns det minne i mig och bara i mig

Eller kan mitt minne finnas i någon annans minne

Mitt minne lär väl bara vara mitt minne, eller?

 

När mitt minne finns i någons annans minne

Har jag då sagt vad jag inte minns till den som minns det

Eller minns han bara det utan att jag vet att han minns det

Minnet! Minne du kära minne.

Tata

Av Anders - 18 april 2007 07:56

Idag ska jag te skolan och hjälpa PeHå med lite psykologi. Lär väl gå rätt snabbt då jag är rätt smart ;)


Annars är de nog meningen att jag ska upp te falun idag. Får se hur de blir med den saken är lite snuvig å vill inte gå å snuva ner alla andra. Är ingen fara på taket, är jävligt pigg men dumt att gå å droppa som en läckande kran när de inte behövs.


Proffesorns Flashback


+ Världsarvsdagen.

+ Ida är det Zimbabwes nationaldag.


+ 1808 - Svenska armén vinner slaget vid Siikajoki.


+ 1906 – En jordbävning vid San Andreasförkastningen i Kalifornien, USA med den beräknade styrkan av 7,8 på Richterskalan drabbar San Francisco varvid omfattande skador uppstår. Ca 3 000 människor omkommer vid skalvet och därav förorsakade bränder. Materiella skador till ett värde av ca 400 miljoner USD uppkommer.


+ 1909 – Jeanne d’Arc blir helgonförklarad


+ 1937 - Tas Råsunda fotbollsstadion för första gången i bruk med en match mellan AIK och Malmö FF.


+ 1942 - Pierre Laval blir regeringschef i Frankrike.


+ 1942 - Doolittleräden inleds, första amerikanska vedergäldningen mot Japan för attacken på Pearl Harbor


+ 1951 - Undertecknandet av fördraget om den europeiska kol- och stålunionen.


+ 1980 - Zimbabwe blir självständigt.


+ 1982 - Höghusbrand i Solna, 37 lägenheter förstörs. Branden misstänks vara anlagd.


+ 1983 - En bomb detonerar på USA:s ambassadområde i Beirut. 80 personer omkommer.


+ 2004 - TV-kanalen TV4 Film har premiär.


+ 2006 - Färjestads BK vinner SM-Guld i ishockey


+ 2007 - Proffesorn hjälper PeHå 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards