Alla inlägg den 23 april 2007

Av Anders - 23 april 2007 19:05

Glömt bort att säga att Brage vann sin premiärmtach mot vallentuna med 1-0. Var väl inge skönspel men vinst blev de iaf. På söndag äre hemmapremiär tyvärr har mina föräldrar fått för sig att lägga min äldstabrors 30-årskalas just då! Man kan inte lägga de samtidigt som Hemmapremiären! Illa illa får se hur jag gör med de hela :DDD


Tata 

Av Anders - 23 april 2007 10:16

Kom att tänka på en sak. Förut disskuterade jag och några vänner att de har blitt inne att vara annorlunda. Men då kom min fundering:


De är normalt att vara normalt men nu har det också blitt normalt att vara annorlunda. Borde inte de betyda att annorlunda inte finns längre eftersom de är att vara normal. Kanske det är så att det är de som tidigare var normalt som är det annorlunda. För eftersom vi fortfarande säger att det finns något som är normalt måste det ju finnas något som är annorlunda. Frågan är bara vad de annorlunda är? Jag vill gärna veta det vi kan inte bara gå runt och inte veta vad som är normalt fast vi kallar de vi inte vet för normalt. Då kan vi ju inte heller veta vad de annorlunda är och då skulle vi ju inte heller kunna förtrycka folk men de gör vi ju de vet jag.


De kan ni kära läsare tänka på ;)


Ska handla lite idag sen ska jag laga mat de ska räcka te matlåda imörö också...men mer än så vet jag inte skulle nog läst lite i en bok också tror ja hmmm... 


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Världsbokdagen 


+ 1014 - Slaget vid Clontarf i Irland utkämpas.


+ 1437 - Malmö får sitt stadsvapen, Gripen, av Erik av Pommern.


+ 1889 - Socialdemokratiska partiet bildas.


+ 1942 - Brittiska flygvapnet inleder en fyra dagar lång bombning av Rostock.


+ 1942 - Den första Nordiska Folkbåten sjösätts.


+ 1945 - Heinrich Himmler möter Folke Bernadotte på Eschenburgerstrasse 7 i Lübeck, och ber Bernadotte framföra till de allierade att Himmler medger nederlaget. Den fullständiga tyska kapitulationen följer efter några dagar.


+ 1961 - Judy Garland gör en bejublad föreställning på Carnegie Hall i New York.


+ 1967 - Läggs nöjespalatset Nalen ner.


+ 1968 - United Methodist Church grundas som världens största kyrkosamfund för metodister vid en grundande konferens i Dallas, USA.


+ 1975 - Under ett tal vid Tulane University meddelar Gerald Ford att för USA:s del är Vietnamkriget över.


+ 1983 - Vid Eurovisionsschlagerfestivalen i München vinner Corinne Hermès för Luxemburg med bidraget "Si la vie est Cadeau" före Ofra Haza, Israel med bidraget "Hi" och Carola Häggkvist, Sverige med bidraget Främling.


+ 2007 - Proffesorn gör matlåda 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards