Alla inlägg under december 2007

Av Anders - 6 december 2007 09:32

Varför är det så att när jag säger något cyniskt så skrattar de flesta å säger att det där stämmer inte. Däremot skriver jag ner samma sak å visar för människor så brukar samma personer säga, "Ja men det där stämmer ju". VA? Är ni bara dumma i huvudet eller har ni inget hörselorgan.


Det står ju präcis samma sak som jag har SAGT!!! VAKNA UPP! Jag tror än idag att det beror på att vi lever i en litterär värd å det skrivna ordet är mer värt än det talade. Den enda som lyckades åt andra hållet som jag kan komma på är Hitler. Han var ett Geni, ett idiotiskt geni men ändå ett geni. Finns säkert flera men jag kan inte komma på dem.


Sen har vi Daili Lama. Visst ala tycker han är gullig å så men inte så jävla många här som lyssnar på vad han säger (om man inte är buddhist). Däremot de som läser böckerna säger att han har vettiga åsikter. Nähä! MEN LYSSNA PÅ HONOM ISTÄLLET DÅ. Visst här i sverige är det ju lite avstånd till där han är, men man brukar se han på tv lite då å då (Inte för att tv alltid talar sanning eller aldrig)


Nej men skriver man det i en bok måste det vara sant inte så jävla konstigt att konstiga människor kommit fram ur tomma intet. Nu tycker väl alla som läser det här, "ja men det här stämmer ju"


Å allt jag har att svara på det är. Men herre jävla gud!!! Hur korkade får ni vara, jag sitter bara å skriver massa ju som visserligen har en poäng men utan någon som helst inblick! Jag har ju själv knappt läst en bok. Om man inte räknar alfons åberg som bok. Nej bara för att det står skrivet så köper ni det med hull å håg!!


Inte konstigt att Linda Skugge får skriva en massa skit. För ni är ju förbaskat lättlurade allihopa! (undantaget bekräftar regeln)


Å ja bli sura på mig för att jag kallar er lättlurade, inte så att jag är det också då. Nej nej nej, självklart är jag annorlunda. Ja tro det om ni vill då är ni ju ännu mer lättlurade! 


Flashbacken kommer så småningom


Kram på er mina cyniska vänner :)

Av Anders - 5 december 2007 12:07

Jajjamen en cover igen. Å tack för att jag hitta denna för den är så jäääävulskt mycket bättre än orginalet, nu kanske man kan lyssna på orginalet också eller nej men jag kommer tänka på denna då jag hör den :)

Av Anders - 5 december 2007 11:04

Antar att jag ska ut å gå på jobbet. Ja du hörde rätt, en redigt långpromenad...Sånt här får jag betalt för :P . Visst för det kan vara skönt jobb men det är ju inte så att jag kan koppla av direkt. Men kondition lär jag ju få idag :P


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Thailands nationaldag (kungens födelsedag).


+ 1492 - Christofer Columbus upptäcker ön Hispaniola.


+ 1590 - Niccolò Sfondrati blir påve med namnet Gregorius XIV.


+ 1846 - Införs den första gatubelysningen på svenska gator. Det sker i Göteborg


+ 1905 - Sir Henry Campbell-Bannerman blir premiärminister i Storbritannien.


+ 1941 - Barbarossaoperationen kollapsar då tyskarna fryser fast två mil från Moskva


+ 1969 - TV 2 inleder sina sändningar.


+ 1985 - Thorbjörn Fälldin avgår som partiledare för Centerpartiet.


+ 1995 - Javier Solana utses till ny Nato-chef.


+ 1996 - Madeleine Albright blir USA:s första kvinnliga utrikesminister.


+ 1997 - Riksåklagaren begär resning i Palmemålet.


+ 1997 - Åtal väcks mot den s.k OS-bombaren.


+ 2007 - Proffesorn jobbar å är säkerligen ute å går på jobbet 


Tjingeling 

Av Anders - 4 december 2007 15:47

1. Jag skulle vilja påstå att de vänner man kan lita på mest är ens ytliga, eftersom de vet man precis vad man har. Ens "bra vänner" (som man ser som bra vän, gett ett förtroende till) kommer att någon gång göra en besviken medan ens ytliga vänner inte kommer göra det eftersom man är medveten om att de inte alltid kommer bete sig som en "bra vän". Därmed är det ju också bättre att ha ytliga vänner än "bra vänner". De vet man var man har å slipper då problem, å problem vill ju ingen ha, jag har då inte hört någon som sagt att "jag vill ha problem med mina vänner". Chansen att man får problem med ytliga vänner är ju mycket mindre än med "bra vänner". Jag kan aldrig minnas att två ytliga vänner har bråkat...


2. Varför ska jag igentligen bry mig om miljön i framtiden. Eftersom jorden (enligt vetenskapen) en dag kommer att explodera, då kan ju vi lika gärna förstöra den nu under min livstid. Nu säger säkert fy vad egoistiskt tänk på våra barn. Då svarar jag, det finns inget mer egoistiskt än att skaffa barn, man gör ju inte det precis för att barnet vill leva (har någon frågat barnet, skulle inte tro det?). Nej den enda anledning till att man gör det är för att få se en liten del utav sig själv leva vidare, å föra släktet vidare. Varför ska vi föra släktet vidare! Vi kommer ju ändå att sprängas när jorden sprängs!!!


3. Varför har människor så svårt att höra sanningen. Det händer så ofta att de frågar saker, sen när man säger vad man tycker då blir de arga på en. Kan de inte då istället bara säga att de vill bli bekräftade/få bekräftelse å du får gärna ljuga om det krävs. Av någon anledning är det mest kvinnor som håller på så här (blir sura för sanningen), jag vet inte varför? Kanske det ligger i generna eller så har ni bara blitt indoktrinerade på det viset...


4. Jag undrar också varför så många försöker leva efter carpe diem, å att man måste leva dagen fullt ut även fast de inte orkar eller igentligen inte vill. Man ska ha uppleva så mycket som möjligt. Nej det behövs inte, varför inte bara göra det man känner för just nu å ta konsekvenserna sen. Om du vill planera hela ditt jävla liv idag gör det. Om du vill sitta å titta på tv dagarna i enda gör det (är nog inte speciellt roligt men det är min åsikt). Sluta haka upp dig på att leva livet fullt ut å lev det som du vill. Nu kan du iof vilja leva efter carpe diem, å då är det ju en annan sak.


5. Vad är det med dessa små tjuvar/rånare som är i farten. Ge sig på kiosker å annat där de ändå bara får små slantar å straffet blir ändå rätt hårt. Varför inte (om de nu ska råna) ge sig på en bank när de endå håller på. Jag menar risken för att åka dit är ju ungefär lika stor men vad man kan få är ju däremot mycket mer. Nej bovar är jäkligt dumma!


6. Sen undrar jag varför en del utav er som sitter å läser detta blir irriterade på det som jag har skrivit. Det är TANKAR!!! Jag har inte sagt att jag har rätt!!! Jag är fan inte någon allsmäktig gud som är allvetande! Även om det skulle ha varit förbaskat roligt. Då hade jag kunnat få haft min egen bibel å då kanske det hade varit värt att rädda denna planet från undergång! Men nu förtjänar fan vi att planet förstörs!!!


Kram på er alla cyniska vänner ;)


Tjingeling

Av Anders - 4 december 2007 09:42

+ 771 - Karl den store blir kung av hela Frankerriket.


+ 1110 - Korsfararna erövrar Sidon.


+ 1534 - Den turkiska sultanen Süleyman I intar Bagdad.


+ 1619 - De första engelska kolonisatörerna stiger iland i Virginia.


+ 1644 - Fredskongressen i Münster inleds. Denna leder fyra åre senare fram till westfaliska freden.


+ 1674 - Fader Marquette grundar vad som senare blir staden Chicago, Illinois.


+ 1676 - Svenskarna under Karl XI besegrar danskarna under Kristian V i slaget vid Lund, Nordens blodigaste slag.


+ 1791 - Första utgåvan av The Observer, världens första söndagstidning, utkommer.


+ 1829 - Britterna förbjuder änkebränning i Indien.


+ 1851 - Ett misslyckat statskuppsförsök genomförs i Frankrike.


+ 1872 - Skeppet Mary Celeste hittas utanför Azorerna, övergivet sedan nio dagar, men endast lätt skadat.


+ 1892 - Föds Francisco Franco, spansk diktator 1939-1975.


+ 1918 - President Woodrow Wilson seglar till Versailles för fredsöverläggningar efter första världskriget. Han blir därmed den första amerikanske president som reser utomlands under sin ämbetstid.


+ 1930 - Vatikanen godkänner familjeplanering med säkra perioder.


+ 1942 - De första amerikanska bombningarna av italienska fastlandet under andra världskriget genomförs.


+ 1945 - Amerikanska senaten godkänner amerikanskt medlemskap i Förenta nationerna.


+ 1977 - Jean-Bedel Bokassa, president i Centralafrikanska republiken, kröner sig själv till kejsare.


+ 1979 - Mark Geo och Liza Minelli gifter sig 


+ 1982 - Kina antar sin grundlag.


+ 1984 - Ett kuwaitiskt flygplan på väg till Pakistan kapas och tvingas flyga till Teheran.


+ 1991 - Journalisten Terry Anderson släpps efter sju år som gisslan i Beirut.


+ 1992 - Amerikanska soldater sänds på uppdrag till Somalia.


+ 1993 - Dör Frank Zappa, amerikansk rockmusiker och kompositör.


+ 1994 - 4 personer dödas i ett skottdrama vid Sturecompagniet på Stureplan i Stockholm.


+ 2007 - Proffesorn har inget att skriva om idag


Tjingeling 

Av Anders - 3 december 2007 11:38

Då var det dags att jobba igen. Vad ska man säga, känns rätt skönt att få åka iväg å gneta lite, Fast skulle vara bra om jag fick vara ledig lääänge nu. Jag saknar säsongen då jag inte hade något fast som mer eller mindre var tvunget att göra för att jag skulle få peningar. Men endå hade jag fullt upp med massa andra saker. Så varför kan jag inte få ett jobb där man kan jobba lite å få mycket betalt :P


Sen kan jag säga att jag håller på att hitta mitt otrevliga/elaka/dissiga del igen. Å känns så jävla skönt! Folk ska dissas till höger å vänster i framtiden :)


Proffesorns Flashback 


+ 1818 - Illinois blir den 21:a staten i USA.


+ 1890 - Upsala Nya Tidning utges för första gången.


+ 1911 - Första barn- och ungdomsbiblioteket öppnas i Stockholm.


+ 1967 - Christiaan Barnard genomför första hjärttransplantationen.


+ 1972 - invigs den nya storflygplatsen Sturup i Malmö av kommunikationsminister Bengt Norling.


+ 1973 - Pioneer 10 når planeten Jupiter.


+ 1984 - 45 ton Methylisocyanat från ifrån Union Carbides fabrik i Bhopal, Indien, dödar nästan 4000 människor och skadar över 150,000.


+ 1991 - Boutros Boutros-Ghali väljs till FN:s generalsekreterare.


+ 1996 - Bomb på pendeltåg i Paris.


+ 1998 - Anja Pärsson tar sin första världscupseger i slalom i Mammoth Mountain, USA.


+ 2007 - Proffesorn är tillbaka i den vanliga vardagen 


Tjingeling 

Av Anders - 2 december 2007 13:13

Då var Fotbolls EM-kval lottningen klar. Sverige hamna i en helt ok grupp. Kunde vara bättre kunde vara sämre. Sveriges grupp ser ut som följer


Grekland

Sverige

Spanien

Ryssland


Lät väl inte helt omöjligt att komma bland de två första :)


Proffesorns Flashback 


+ 1804 - Napoleon kröner sig till fransmännens kejsare.


+ 1805 - Slaget vid Austerlitz - Napoleon besegrar ryssar och österrikare i sin troligen största seger.


+ 1908 - Revolution utbryter på Haiti.


+ 1942 - Första demonstrationen av en självuppehållande kärnreaktion vid Chicagos universitet.


+ 1954 - Senaten i USA fördömmer Joseph McCarthy för "uppförande som tenderar att dra in senaten i vanära och misstro."


+ 1959 - Thomas S. Gates blev insvuren som den 7:e försvarsministern i Förenta staterna.


+ 1978 - Föds Nelly Furtado, kanadensisk sångerska.


+ 1980 - Studio S skapar skandal om videofilmer och begreppet "videovåld" skapas.


+ 1981 - Föds Britney Spears, amerikansk sångerska.


+ 1990 - CDU vinner det första alltyska valet.


+ 1993 - Knarkkungen Pablo Escobar Gaviria skjuts ihjäl av soldater i Colombia, efter att ha varit på flykt under en längre tid.


+ 1996 - Tomas Tranströmer mottar Augustpriset.


+ 1997 - Ludmila Engquist får Bragdmedaljen.


+ 2000 - Rockgruppen The Smashing Pumpkins gör sin sista konsert.


+ 2004 - Mijailo Mijailovic döms av Högsta Domstolen till livstids fängelse för mordet på Anna Lindh.


+ 2004 - Herman Lindqvists bok Napoleon utkommer.


+ 2007 - Proffesorn ska äta bullar idag :)


Tjingeling 

Av Anders - 1 december 2007 08:17

Ovido - Quiz & Flashcards