Alla inlägg den 8 december 2007

Av Anders - 8 december 2007 14:52

Fick kommentar i ett tidigare inlägg om att jag förhöjer mig själv. Det är väl självklart att jag förhöjer mig själv. Annars är man ju konstig om man inte gör det. Världen vi lever i idag, går ju ut på att marknadsföra sig själv på ett sånt sätt så att det verkar lockande för andra. Sen så säger väl någon person, men vafan jag hatar dig ju. Ja men fortfarande lockas du till att hata mig, varför? Jo för att marknadsföringen funkar. Du må inte tycka om mig men ändå tar du dig tid att hata mig???


Å nu säger jag inte att alla hatar mig, ha fan vilken sorglig värld man levde i då, men att ta hata som exempel får större genomslag än att säga älska. Det får iaf större reaktioner.


Sen kan det vara så att du inte menar förhöjer på det vis som jag tror å då är det ju som det är. Inte mycket jag kan göra åt eller jo det kan jag men vem fan orkar.


Å sen undrar jag om ni där ute som känner mig verkligen inte tror att jag kan komma på någon billig jävla ursäkt för att komma undan ett samtal. Jag må vara inte allt för intelligent (även om mitt iq ligger kring 125, då fick jag de sagt också :P ) men smart är jag. Å jag vet hur man använder orden för att kunna dissa folk på ett extremt bra vis.


Nu undrar ni hur man dissar människor bra. Var bara extremt ärlig när du pratar, gärna lite sarkasm i din ärlighet också, då funkar det ännu bättre. Å sen till sist glöm inte att vad den andra personen tycker om dig ska apsolut inte spela in vad du tycker om andra. Så vill de hata dig å du vill tycka om dem, gör så... Nu tycker jag att se människor på detta viset är rätt gulligt, eftersom man inte låter andras hat spegla av sig på sig själv, vilket är väldigt lätt. Det är iaf lättare att hata någon som hatar en än att tycka om någon som hatar en :)


Glöm inte vad jag skrev i början om hat å att de har större effekt än att skriva tycka om eller älska...


Kram på er alla mina cyniska vänner ;)


Ha jag har hittat ett nytt sätt att avsluta bloggen på :DDD


Ovido - Quiz & Flashcards