Direktlänk till inlägg 30 januari 2007

Hata FALUN!

Av Anders - 30 januari 2007 17:59

Nu känner jag aggressionerna komma mot Falun ännu mer än förut! Först var jag på föreläsning i falun mellan 10-16. De var dugligt men inte mer. Skolan där känns som om man förflyttats tillbaka till högstadiet å jag gilla inte högstadiet.Efter de har jag möte, ingen kommer. Anders ringer å kollar, nej då har de blivit inställt men inte fan har jag fått reda på det! JÄVLA FALUBOR!Usch snart får jag gå nån såndär kurs för att lugna ner sig eller till psykolog för att sluta hata falun. Men man kan ju inte göra annat! Nej kanske skriver mera senare nu kommer iafProffesorns Flashback+ 1465 - Fred sluts mellan Karl Knutsson Bonde och Jöns Bengtsson m.fl i Stockholm varvid Karl abdikerar som svensk kung för andra gången.+ 1658 - Svenskarna besegrar danskarna i slaget vid Tybrindvig.+ 1904 - Den första fasta biografen i Stockholm öppnas i Blancheteatern vid Hamngatan.+ 1921 - Den första ishockeymatchen i Sverige spelas.+ 1933 - Adolf Hitler svär eden som Tysklands rikskansler.+ 1937 - Utfärdar Adolf Hitler förbud för alla tyskar att ta emot Nobelpris.+ 1940 - Varnar Adolf Hitler i ett tal för totalt krig.+ 1944 - Tjänstemännens centralorganisation (TCO) bildas genom en sammanslagning av DACO och gamla TCO.+ 1945 - Wilhelm Gustloff, ett tyskt kryssningsfartyg med ca 10 000 flyktingar från Gdynia, sänks i Östersjön av den sovjetiska ubåten S-13, och 9 300 omkommer.+ 1948 - Mahatma Gandhi mördas av en hinduisk extremist.+ 1948 - Olympiska vinterspelen 1948 invigs i St Moritz i Schweiz.+ 1951 - Föds Phil Collins, brittisk musiker.+ 1954 - Den första transistorradion i Sverige demonstreras. + 1955 - 23-årige ripjägaren Evert Stenmark räddas efter åtta dygn under ett snöskred utanför Tärnaby.+ 1972 - skjuts 13 människor till döds och ett 50-tal skottskadas vid en blodig sammanstötning mellan brittiska armésoldater och demonstranter? i Londonderry? på Nordirland. Den här dagen har gått till historien som den så kallade Bloody Sunday.+ 1976 - Ingmar Bergman hämtas av polis på Dramaten misstänkt för skattebrott. Åtalet, som snart läggs ner, utlöser debatt om skattesystemet och rättssäkerheten i Sverige.+ 2005 - Parlamentsval i Irak.Idag skulle Olof Palme Ha fyllt 80 år! Men tragiskt nog blev en utav Sveriges bästa statsminster och politiker (enligt mig) skjuten 28 februari 1986. Jag hoppas alla ni vill skriva en kommentar till honom! De är han väl värd!!!Tata

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders - 21 februari 2010 16:26

Såg på skidorna igår. Där Hellner tog guld och Olsson Brons. Vet inte om det finns nå mycket mer att säga än vilket jävla lopp :). Tyvärr är nog detta början på där taktik spelar nästan lika stor roll som allt annat. Vilket inte iof är så konstigt. M...

OS

Av Anders - 14 februari 2010 11:26

Tänkte ge mig på ett blogginlägg idag. Vet inte när det var senast. Orken för det finns inte. Tror väl min blogg kommer självdö så småningom. Kan berätta att nu finns senaste avsnittet utav Proffesorns Spritskola ute. Tror det var ett halvårsedan jag...

Av Anders - 28 januari 2010 20:01

Sen sist jag skrev har lite allt möjligt inträffat.   - Gjort sista föreställningen med årets pjäs. Där jag äääääägde ;) eller ja man kan ju vara optimist iaf   - Åkt på någon form av magsjuka efter jag ätit på mcdonalds...igen bör tilläggas....

Av Anders - 22 januari 2010 13:55

Nu har det hänt. IK Brages målvakt har börjat bloggat! Yaaay! Så alla ni som vill följa den gå in här   Har precis gjort mitt sista nattpasset för den 4 dagars perioden utav jobb. Nu är jag ledig i en vecka. Veckan där på gör jag bara två pass. I...

Av Anders - 19 januari 2010 15:42

Ska göra min 2:a natt denna vecka. Får se nu hur man mår imorgon. Att göra en natt är inga problem alls. Kan bli värre med 2, 3 och 4. Men klarar jag detta skulle jag bli tokglad. Eftersom jag behöver variation på jobbet och ska jobba natt hela våren...

Ovido - Quiz & Flashcards