Alla inlägg den 6 november 2006

Av Anders - 6 november 2006 20:11

2 mil där jag kommer ifrån skedde idag kl 15 en olycka med en buss med ca 40 barn och en lastbilLastbilschaffören omkom på platsen och Busschaffören skadades svårt. Barnen ska ha undkommit med lindrigare skador.Därför tänkte jag att vi kunde skänka en tanke till Barnen, Busschaffören och deras anhöriga men framförallt till Lastbilschaffören och deras anhöriga.http://www.nyalt.se/artikel.asp?id=1705174Där är länken till artikelnSkriv gärna ett inlägg här.Jag säger: Kram på er! jag skänker en tanke till alla er drabbade!

Av Anders - 6 november 2006 18:53

Dåså då vare dags för tentafestens bilder...jag valde två en på mig för jag tyckte jag var så snygg i min tomte dräkt. Sen såg ja två kanininer som var så söta att jag bara var tvungen att ta kort på dem :)Förresten ligger resterande ute på min hemsida www.morgardshammar.tk klicka på bilder

Av Anders - 6 november 2006 10:19

Igår var de tentafest. Kul som fan var det! Jag kände inte suget av att festa när jag vaknade igår...men Proffesorn har varit med i matchen förr. Tog mig en grogg kl 13. De var startskottet, segheten höll i sig präcis lagomt till Förfesten. På förfesten var de en med overall på sig. Älska overaller! Å de sjöngs studentsånger, så skönt att se att de finns folk som tycker om detta. Tyvärr pluggade ju inte hon som sjöng här i Borlänge!Jag var utklädd till Mr Santa Claus eller Tomten eller Bad santa som jag också kallade mig för. Jag förstod att folk skulle gnälla på min fina dräkt. Jag försökte hålla räkningen men jag tappade bort mig efter fem...Men var jävligt många fler än fem.Träffade tyskarna igen...eller ja de var bara en utav dem, De är jävligt trevliga de där tyskarna trots att de har startat två världskrig ;)Dansade som fan gjorde man också me ja i stort sett alla tror jag. Försökte få Trubaduren att spela nått me Orup men de gick inte, ingen verkar kunna nått me Orup ;)Kommer lägga upp kvällens bild senare idag...Å egocentrisk som jag är verkar det som att de blir ett kort med mig.Idag är de Gustav Adolfdagen...De betyder att alla beger sig iväg till konditoriet å köper en Gustav Adolf bakelse eller varför inte en napoleon bakelse som man också brukar äta denna dag :DDDNu till idag fast förr:+ 1632 - Gustav II Adolf stupar i slaget vid Lützen under trettioåriga kriget. (därav Gustav Adolfdagen)+ 1917 - Bolsjevikernas Oktoberrevolution börjar + 1987 - Simmaren och bragdmedaljören Arne Borg avlider. Nu visade det sig att vi inte skulle vara i skolan å arbeta. Ja jag ska göra grupparbete. Skulle visst vara hemma hos min bättre hälft :P

Ovido - Quiz & Flashcards