Alla inlägg den 16 november 2006

Av Anders - 16 november 2006 13:45

Nu till historien om att jag skulle varit en duktig simhoppare! Som ni märkte i förra inlägget är jag å Anna Lindberg lika gamla och när jag föddes hette jag Lindberg i efternamn.De vill säga att jag och anna hade samma initialer. Nu visade det sig att Ulrika Knape födde en son (mig) men hon ville ha en flicka som skulle bli duktig simhopperska, så då letade hon runt om i landet efter nån som var snarlik mig (Anna) för vem skulle märka de när likheterna är så stora. Sen vet vi ju alla hur bra de har gått för Anna.Så jag skulle ha varit en duktig simhoppare egentligen, men bidde bestulen på det! Nu skulle jag också ha varit tillsammans med Oscar Steen (Hockeyspelare) eftersom Anna är det...men de är små detaljer som vi inte behöver haka upp oss på ;)

Av Anders - 16 november 2006 12:14

Ja idag är dagen här. Den stora dagen utav alla dagar! Den dagen som alla har väntat på och som alla andra dagar har väntat på. Den dagen som den store blir större! Den dagen då nästan juldagen, annandan och varför inte en annan dag verkar små.Just de! Idag fyller jag 25!!! Halvvägs till döden! Nitche sa "Livets enda löfte är döden". Fast jag säger "Lev idag, Dö Imörö".Igår skulle jag käka lunch med micke han kom inte, där träffade jag två tu ettor som inte vågade hämta vatten så jag gjorde det åt dem!På kvällen gick jag till Thomas eller Stefan som han egentligen heter och kolla på lost. Eller ja kanske sov lite istället för att se på det :P Golv är jävligt sköna att sova på :DIdag är de som sagt stor fest on a da moongate. Ska ta min första grogg strax ska bara skriva klart i denna lilla blogg som ingen läser ändå :P. Har föreläsning idag men den skippar man en dag som denna. Jag har också rakat av mig skägget idag! Första gången utan skägg sen maj 2004Nu till Proffesorns Flashback:+ Idag har min moster Viveka namsdag, GRATTIS!+ 1944 - Expressen utkommer med sitt första nummer+ 1945 - UNESCO bildas då deras konstitution undertecknades. Å i koppling till detta så är 16 november utsedd till "Internationella dagen för tolerans" utav UNESCO (Å kan vi inte ha tolerans andra dagar är de väl bra att vi försöker ha de en dag om året)+ 1988 - Beslutar Televerket att lägga ner all telefontillverkning i Sverige+ 1990 - hamnar socialdemokraterna för första gången i opinionsundersökningarnas historia på mindre än 30 procent av väljarsympatierna. I en undersökning av DN/Temo får socialdemokraterna endast 29,5 procent av väljarstödet.+ Idag fyller Anna Lindberg 25 år! Och inte bara hon utan ÄVEN JAG FYLLER 25 Grattis.Sådär i mitt nästa inlägg kommer en kort historia om att jag egentligen skulle ha varit en duktig simhoppare :DMen nu grogg!Tata

Ovido - Quiz & Flashcards