Alla inlägg den 11 november 2006

Av Anders - 11 november 2006 11:29

Igår gick jag iväg till kupolen för att köpa en namnsdagsblomma åt Martina. Just de hon hade namnsdag! Hitta en liten söter en. Sen fick hon också en liten nallebjörn. Gav bort en burk pepparkakor åt Stefan. Den tog nog slut under kvällen. Vi satt där å spelade Rapparkalja. Jag är grym på att ljuga :P. Vi han inte spela klart, de där moongatarna skulle se på idol blääää. Jag gick hem vid 22.Idag blir det att gå till min lilla Betty Boop. Sen åker jag till MH för att fira min födelsedag me mor å far på gamla dar. Jag fyller år om 5 dagar men då är jag inte i MH. Imörö ska jag till en gammal gymnasiepolare. Ska bli skitkul att se honom. Har nog inte sett honom sen 2003.Borde köpa lite mer julgrejer för de försvinner ju på hemvägen hela tiden!Dags för Proffesorns Flashback!Nationaldag firas i: * Angola * Maldiverna * Polen + Hågkomstens dag (eng. Remembrance Day), den 11 november är en minnesdag för att hedra de som dog i världskrigen. Seden uppkom efter första världskriget, som tog slut just den dagen 1918. Den firas i Brittiska Samväldet och i en del europeiska länder.I Storbritannien är det vanligt att bära en pappersvallmo och klockan elva brukar det hållas två tysta minuter.+ 1974 - gör statsminister Olof Palme ett officiellt statsbesök i Algeriet. Där träffade han bland andra PLO-ledaren Yasir Arafat.+ 1987 - säljs världens hittills dyraste tavla på en auktion. Vincent van Goghs "Irisan" säljs på en auktion i New York för 53, 9 miljoner dollar.Idag fyller fotbollspelaren Erik Edman 28 år och Fredde Granberg (känd från ronny å ragge) 36 år. GRATTIS!

Ovido - Quiz & Flashcards