Alla inlägg den 7 november 2006

Av Anders - 7 november 2006 19:44

Sa att jag skulle skriva en dikt om att tänka de blev istället en tankeställare!--------------------------Att tänka en tanke är en tanke som tänkts. För när den tanken som du tänkt är när den kommit fram som en tanke redan tänkt. Å då borde alltså en tanke egentligen vare en eftertanke. Å om de är en eftertanke hur kan man då tänka det eftersom eftertanke är något som kommer efter något annat man har tänkt. Vad var de då man tänkte först för den tanken borde vara den riktiga tanken å allt annat är många eftertankar. Men vad är då att vara tankspridd? De är att inte hålla koll på saker man tänkt eller åtminstonde blanda ihop saker man har tänkt. Men de går ju inte att tänka utan bara att ha eftertankar sa jag alldeles nyss de betyder att man blandar ihop alla sina eftertankar. Men eftersom de är eftertankar spelar de ju ingen större roll att man blandar ihop dem för de måste ju vara tanken före som är den viktiga man tänkte på. Eftersom eftertankarna är kopplade till just den tanken.Å som jag sa tidigare vad var den första tanken man tänkte, jag vet inte vad den tanken var eftersom jag var så liten å inte kommer ihåg det. Men eftersom de kommer eftertankar efter andra eftertankar borde alltså ena eftertanken vara före den andra eftertanken vara en föreftertanke å därmed borde man kunna se en föreftertanke som en tanke men då borde den tanken som kom före denna tanken alltså föreftertankens föreftertanke, vara en förtanke! Å de är ju något som ens första tanke i livet måste vara, en förtanke, eftersom de inte finns några andra tankar än just den som var före den. Å då borde alla andra tankar efter den vara en tanke! Men vad hände då med att blanda ihop sina eftertankar! De måste betyda att som allmänheten menar att man blandar ihop sina tankar. Och eftertanke och tanke blir då samma sak.För att sammanfatta allt tidigare jag har sagtDen viktiga tanken var den tanken som kom före eftertanken alltså förtanken, som var den första tanken man hade i livet. Å alla andra tankar som kom efter den var tankar. Och en tanke var samma sak som en eftertanken. Och eftersom eftertankar inte var några viktiga tankar så gör de inget att man är förvirrad å blandar ihop sina tankar. Så kontentan av allt detta blir att man inte behöver TÄNKA!Å framförallt inte tänkt denna TANKE! :P--------------------------Tåls att tänkas på ;)

Av Anders - 7 november 2006 09:04

Undrar vem som läser denna skit! Är de bara jag eller gör tomten också det. Vem vill läsa mina tankar, jag vet ju knapt vad jag tänker ibland å då blir tankarna lite tankspridda å då måste man tanka upp med lite extra energi fast inte med öl för då är de så stor risk att man blir tankad. Jag kanske måste tanka bilen när jag får tillbaka den, jag borde skriva en dikt om att tänka, fast nu har ju redan tänkt den tanken å skrivit ner den så den verkar ju lite konstigt att tänka samma tanke två gånger...Eller man skulle annars kunna se det som en eftertanke hmmm :PNu till Igår då de hände rätt mycket trots att jag var bakis å sov stora delar av dagen... De började med att jag gjorde grupparbete hos min bättre hälft. Jag trodde vi skulle vara i skolan, var där i en halvtimme ungefär innan jag ringde å undra var de höll hus...då viasade sig att de var hos henne ooops.Sen efter grupparbetet gick jag till min lilla sockeraka (Sandra, varför jag kallar henna för sockerkaka är en bra fråga) och käkade pizza, Carro och Sara var också där. De hade roligt åt mina öron, framförallt min lilla sockerkaka. Lätt roade människor. Jag lärde dem också ett nytt uttryck "Hubba Hubba". Efter att Sara gick bidde Anders osocial, de är roligt att vara det tillsammans med andra. Sockerkakan och Carro spelade super mario på datorn. Själv somnade jag men jag vaknade en gång utav att jag snarka ooops.Sen gick Carro då bidde de mer osocialt Jag sov i soffan å min lilla sockerkaka i Sängen. Sen när de var dags att gå för mig bidde hon kramgo, de brukar hon inte vara med mig om hon inte är lite berusad. De var trevligt trevligt...Långsamt men säkert bryter jag ner hennes försvar :PVäl hemma kontaktade jag en gammal polare som bor i Fagersta ska nog åka dit på fredag eller lördag :)De var gårdagen...Idag ska jag göra grupparbete igen, nu vet jag att vi ska vara hemma hos min bättre hälft! hoppas jag ;)Sen ska jag luncha med Micke måse få prata av mig vad som hände i söndags. Råkade ut för en skitkonstig raggningsreplik men den tänker inte jag skriva här. Å i söndags sa jag nå konstigt till Martina de lät bra i skallen men när de väl kom ut i de öppna insåg jag att de inte var så smart sagt...men hon tog inte illa vid sig. Men kommer inte ihåg va de var, Martina kanske vet. Sen var de nån på förfesten i söndags som sa nått klockrent men kommer inte ihåg de heller, minnet är bra men kort :PNu till idag fast förr+ 1917 - Ryska revolutionen startas+ 1980 - Skådespelaren Steve McQueen dör. Han var 50 år gammal+ 1994 - Det avslöjas att Ikeas grundare Ingvar Kamprad stått den organiserade nazismen i Sverige nära så sent som 1958; han uttalar nu djup ånger och förklarar sitt tidigare ställningstagande med stark personlig avsky för kommunismen.+ 2000 - George W. Bush väljs till president i USA i ett mycket jämnt och omdiskuterat valIdag fyller min lilla kissemiss 12 år, Lillis heter hon, namnet kommer av att som kattunge var hon extremt liten även för en kattunge, å vi kunde inte komma på nå bra namn så då kom jag på de namnet :D . Så jag säger grattis å visar en bild på min kära lila kissemiss.

Ovido - Quiz & Flashcards