Alla inlägg under september 2007

Av Anders - 5 september 2007 18:45

Snart ska jag åka till falun...bläää vill inte dit men vill hjälpa mina vänner å hon som behöver hjälp är i falun på regementet bläää...Varför kan folk inte fatta att Falun är inge att ha. Nej de ska vara Borlänge för hela slanten de sjöng tillåmed DLK :DDD


Tata 

Av Anders - 5 september 2007 10:44

Nu kommer pic of the kårkväll. Med tanke på vad jag skrev i förra inlägget och att jag är egocentrisk så blire två kort på mig :DDD


Proffesorns Flashback


+ 1909 - Orville Wright visar upp sitt flygplan på flygfältet Tempelhof i Berlin.


+ 1952 - Debuterar tungviktsboxaren Ingemar Johansson som professionell i en uppvisningsmatch mot Olle Tandberg i Östersund.


+ 1977 - Den västtyska terroristgruppen Baader-Meinhof-ligan kidnappar den västtyska arbetsgivareföreningens ordförande Hanns-Martin Schleyer, och kräver i utbyte mot dennes frigivande att de medlemmar av terroristgruppen som är fängslade skall släppas.


+ 1978 - Har världens största läkemedelsskandal, den så kallade SMON-katastrofen skördat minst 1 000 offer. Den har även orsakat 16 dödsfall i Sverige.


+ 1980 - Öppnas världens längsta tunnel, den 16 322 meter långa Gotthardtunneln i Schweiz, för trafik.


+ 1987 - TV-premiär för På spåret med Ingvar Oldsberg.


+ 1987 - En säkring i Kaknästornet går och hela Sverige blir utan radio och TV i två timmar.


+ 1997 - Dör Moder Teresa, katolsk nunna.


+ 2001 - kung Carl XVI Gustaf blir tårtad på Getterön.


+ 2003 - 5-14 september spelas EM i Basket i Sverige.


+ 2007 - En grupp av gudsförnekare utnämner dagen som officiell dag för internationellt firande av guds bortgång. Allt i enlighet med: "Gud är död därför är vi alla dömda till frihet - existensfilosofen Jean Paul Sarts


+ 2007 - Proffesorn klagar på alla klagomål på bildarkivet :P


Tata

Av Anders - 5 september 2007 10:30

Proffesorn eller Anders som jag heter för n0llan (de nya ettorna) som inte vet att jag heter det egentligen har nu lagt ut bilder från n0llesittningen. De blev 132 stycken utav 270. Vafan gjorde ni som gjorde att jag behöver censurera så många.


Nu till lite viktigare saker. Nu har folk börjat klaga igen på att bilder inte ska ligga ute men samtidigt vill de att jag ska fortsätta med min sida. Ni får fan bestämma er, antingen får ni räkna med att ni hamnar med på någon bild eller så lägger jag ner hela sidan. För tro fan inte att de går på någon minut att sitta å välja ut 132 bilder från de 270 som jag har tagit.


Visst får ni säga till om ni tycker att någon bild inte ska ligga ute men jag orkar fan inte höra att hälften av alla bilder var på mig och en tredjedel på en annan och hälften på en tredje och en fjärdedel på en femte. Här för någon dag sen var 200 % utav bilderna på 5 pers!!! Å hur fan de går till de vet jag inte.


Hittills vet jag bara två personer som har uppskattat mitt bildarkiv. De är PeHå och Martina. Tack till er båda! Men får se när jag orkar plocka fram de bilderna från tidigare i år. Börjar bli jävligt less att hela tiden säga te att bilderna läggs upp för er skull! Jag tar paparazzikort för att få så naturliga kort som möjligt! Tror ni jag lägger ut kort för att få folk att känna sig förnedrade! Har ni så dåligt självförtroende kanske ni ska uppsöka psykolog! 


Eller så kan ni komma till mig, så får jag försöka hjälpa er, för de gör jag mer än gärna :). 


Jag hoppas verkligen att de finns några fler där ute som uppskattar att jag lägger ut bilder. För just nu känns de bara onödigt att lägga ut dem. Som tur finns en del av Proffesorn som är envisare än en stucken gris och som inte ger upp men hur länge den delen örk höll ut vet jag inte.


Bara för att de blev så långt inlägg detta kommer Flashback och pic of kårkväll i nästa inlägg.


Tata 

Av Anders - 4 september 2007 09:16

Idag ska jag köra bil. Ska skjutsa father christmas eller iaf min padre. Men de är väl nästan samma sak...


Är jour igen som vanligt för mig denna underbart regniga tisdag. Imörö tänker jag ta bilen och puttra hela vägen upp till borlänge jihii. Jag hoppas på fest till helgen. Gärna mycket fest, å gärna på ryska ;)


Proffesorns Flashback 


+ 476 - Romulus Augustus, Väst Roms siste kejsare, blir avsatt


+ 1563 - Danskarna intar fästningen Älvsborg utanför Göteborg i Nordiska sjuårskriget.


+ 1564 - Ronneby blodbad.


+ 1781 - Staden Los Angeles grundas.


+ 1912 - Den första olyckan i Londons tunnelbana inträffar. Två tåg på Piccadilly Line krockar och 22 människor skadas.


+ 1948 - Drottning Wilhelmina av Nederländerna abdikerar till förmån för sin dotter, Juliana av Nederländerna.


+ 1950 - Tecknade serien Beetle Bailey av Mort Walker, på svenska Knasen, började.


+ 1951 - Föds Marita Ulvskog, svensk politiker och journalist, kulturminister 1996-2004, socialdemokratisk partisekreterare 2004-.


+ 1954 - Den svenska polisen börjar med flygövervakning.


+ 1956 - Officiell start för de första svenska TV-sändningarna.


+ 1957 - Bilmärket Edsel lanseras.


+ 1958 - Regeringen de Gaulle presenterar sitt förslag till ny konstitution.


+ 1961 - Avstängs löparen Dan Waern från allt deltagande i Internationella idrottstävlingar då Internationella friidrottsförbundet förklarat honom som icke amatör


+ 1971 - Stöter Ricky Bruch som förste man i Skandinavien över 20 meter ikula vid tävlingar i Malmö. Han noterar 20.04 meter.


+ 1996 - Den sk Peter Nordström affären blir känd i pressen. Peter Nordström greps av FSB den 23 februari 1996.


+ 2004 - Vikingaskeppet Havhingsten fra Glendalough sjösätts i Roskilde.


+ 2006 - Polisen genomför en husrannsakan på folkpartiets partikansli efter ett uppdagat dataintrång hos socialdemokraternas interna datanätverk. Det har visat sig att intrånget pågått sedan januari månad.


+ 2007 - Proffesorn leker chaffis 


Tata 

Av Anders - 3 september 2007 10:12

Då ska man jobba ännu en dag. Är å hälsar på mor å far på gamla dar. Vilket får mig att inse varför jag inte hälsar på dem så ofta. Låter hårt men livet är hårt! Så även jag!


Åt jättegod mat igår på jobbet även fast det inte var jag som lagade den ;)


I lördags tog jag 270 kort. Vetefan inte hur det gick till men förhoppningsvis kan jag kanske kunna använda 120 utav dem. Vill inte censurera något denna gång. Fast de lär jag ju få göra.


Vill även påminna dem som jag redan har sagt te att jag har bilder på som är extremt fula och andra kort som inte ni vill att jag lägger ut "att en olycka händer så lätt om man inte får något som förhindrar de" ;)


Bilderna från i lördags läggs upp på onsdag. 


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Qatars nationaldag

+ Idag är det San Marinos nationaldag


+ 301 - San Marino, en av världens minsta nationer och den äldsta ännu existerande republiken grundas av Saint Marinus.



+ 1897 - Theodor Herzl håller den första Sionistiska kongressen i Basel, och World Zionist Organization grundas.


+ 1919 - Införs kvinnlig rösträtt i Italien.


+ 1939 - Frankrike och Storbritannien förklarar krig mot Tyskland.


+ 1942 - Svenska Norgehjälpen bildas.


+ 1943 - Italienska fastlandet invaderas av allierade trupper


+ 1960 - Invigs Stockholms universitet av Kung Gustav VI vid en högtidlig ceremoni i Stadshuset.


+ 1967 - högertrafikomläggningen genomförs i Sverige kl. 05.00 denna söndag.


+ 1971 - Presenterar 1965 års abortutredning sitt betänkande. Utredningen föreslår som ny princip att kvinnan skall få abort när hon så begär.


+ 1978 - Visar en undersökning att Explorer Vodka är Sveriges mest sålda spritsort under året med 15,6 miljoner sålda liter.


+ 1981 - Anwar Sadat tvingar Shenouda III, påve och patriark av Alexandria, överhuvud för koptisk-ortodoxa kyrkan, att gå i exil, och ersätter kyrkans hierarkiska patriarkat med en biskopskommitté.


+ 1983 - Marianne Berglund vinner VM i cykel på landsväg i Schweiz.


+ 2006 - Kajak rekord Äventyraren Lasse Schmidt avslutar den första solopaddlingen i kajak mellans Sverige och Estland. Paddlingen tog 50 timmar att genomföra utan sömn. Dokumentation


+ 2007 - Proffesorn inser varför han inte besöker sina föräldrar nå ofta


Idag fyller Landslagsmittbacken Olof Mellberg 30 år. GRATTIS!


Tata 

Av Anders - 2 september 2007 17:59

Sitter på jobbet å väntar på mat. Fy vad gott de ska bli. Till Carro säger jag bara att tyvärr äger inte jag samma rättigheter som tidningar som går under tryckfrihetslagen. Tyvärr tyvärr säger jag.


Till alla nyblivna ettor säger jag, n0llan kommer alltid vara n0lla för maas.


Nu äre maat. Höres

Ovido - Quiz & Flashcards