Alla inlägg den 27 september 2007

Av Anders - 27 september 2007 09:17

Glömde bort att skriva igår...de var andra gången på kort tid som jag glömmer bort det. Stackars ni alla där ute som följer min oerhört seriösa bloggis som fjortis skulle ha sagtis...


Kom präcis hem från jobbet. Sov som en stock på jobbet inatt. Vakna upp av klockan ringer, tror jag är i lägenheten blir förvånad när de är en väg åt de hållet som jag ska kliva upp åt, tar mig ett par sekunder innan jag kommer på att jag är på jobbet...


Fest i Falun idag, usch detta kan bara gå åt helvete! Falun säger jag bara å de är Falustudenter, tråkigare studenter får man leta efter! Som tur äre Borlängefolk med, de är därför jag åker upp dit.


Proffesorns Flashback 


+ 1605 - Slaget vid Kirkholm, där den svenska armén under Karl IX:s befäl lider ett svårt nederlag mot polackerna under Jan Karol Chodkiewicz.


+ 1722 - Föds Samuel Adams, amerikansk politiker och folkledare, organiserade "Boston Tea Party".


+ 1900 - John Filip Nordlund döms till döden för massmordet ombord på ångaren Prins Carl


+ 1922 - Konstantin I av Grekland abdikerar till följd av grekernas nederlag i kriget mot Turkiet.


+ 1922 - Invigs frihamnen i Malmö.


+ 1922 - Sätter Sven K Lundgren världsrekord i löpning på 1 000 meter med tiden 2.28,5.vid tävlingar på Stockholms stadion.


+ 1931 - Sverige överger guldmyntfoten och kronkursen börjar flyta fritt


+ 1938 - hade Disneys film Snövit Sverigepremiär på Sagabiografen i Stockholm


+ 1940 - En tremaktspakt mellan Tyskland, Japan och Italien undertecknas


+ 1957 - Dag Hammarskjöld omväljs till FNs generalsekreterare


+ 1958 - Godkänner ett kyrkomöte riksdagens beslut att tillåta kvinnliga präster i Sverige. Den hårdaste kvinnoprästmotståndaren anses vara Göteborgsbiskopen Bo Giertz.


+ 1972 - Beslutar det norska stortingets Nobelkommitté att inte utdela fredspriset för 1972.


+ 1982 - Föds Markus Rosenberg, svensk fotbollsspelare.


+ 1984 - Föds Avril Lavigne, kanadensisk sångerska.

  

+ 2002 - Färjan Le Joola kapsejsar utanför Senegals kust. Omkring 1 200 människor dör.


+ 2007 - Proffesorn festar i Falun...HJÄÄÄLP :P


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards