Alla inlägg den 8 september 2007

Av Anders - 8 september 2007 11:18

Igår fick jag ett konstigt sms från en som jag inte har en aning om vem de är? Svårt att veta vem de är när man inte har numret. Sen inatt tror jag att några från karlstad ringde mig. Men jag var så trött så jag tror inte jag riktigt hängde med på vad som sas :P


Å nu har jag lagat mat så nu ska jag äta å dricka en öl till maten för de är fest idag :DDD


Proffesorns Flashback


+ idag är det Andorras nationaldag


+ 1522 - "Victoria", enda kvarvarande fartyg i Magellans expedition, återvänder till Spanien efter världsomseglingen, under befäl av Juan de Elcano.


+ 1664 - Holländarna överlåter New Amsterdam till britterna , som ändrar namnet till New York.


+ 1900 - Galveston, Texas drabbas av en orkan och följande flodvåg, varvid över 6 000 invånare omkommer.


+ 1905 - En jordbävning med styrkan 7,9 inträffar i Calabria i Italien och kräver ca 2 500 dödsoffer.


+ 1962 - Alla vi barn i Bullerbyn (1960), inspelad två år tidigare, börjar för första gången sändas i SVT.


+ 1965 - Beslutar Dagens Nyheter att kalla både ogifta och gifta kvinnor för fru, i sina artiklar.


+ 1966 - Star Trek sänds i NBC.


+ 1969 - Lech Wałęsa gifter sig.


+ 1982 - TV-premiär för Gäster med gester med Lennart Swahn.


+ 1983 - En tjeckisk familj lyckas fly till Österrike i en hemgjord luftballong.


+ 1986 - ANC:s kontor i Stockholm utsätts för ett sprängattentat.


+ 1988 - Höjdhopparen Javier Sotomayor sätter nytt världsrekord med 2,43 m.


+ 1991 - Stefan Edberg vinner US Open första gången.


+ 1994 - De sista allierade soldaterna lämnar Berlin.


+ 1994 - Umeå blir första staden i Sverige att helt övergå till etanoldrivna lokalbussar.


+ 1997 - Tittarundersökningar i USA visar att prinsessan Dianas begravning var den mest sedda begravningen i historien: 50 miljoner amerikaner följde begravningen, trots att den sändes mitt i natten.


+ 2007 - Proffesorn äter Taccos


Idag fyller Anders Lundin 49 år. GRATTIS! Och idag fyller även Carola 41 år. GRATTIS!


Tata

Ovido - Quiz & Flashcards