Alla inlägg den 17 september 2007

Av Anders - 17 september 2007 09:41

Igår jobbade jag å jag fick ut å åka flygplan. Kul som fan vare att åka i en liten Sesna (eller hur fan de stavas). Idag ska jag å bada på jobbet. Haha nu vet jag vad ni tänker vad har han för jobb, de undrar jag också ibland :P


Åker tillbaka till Blg imöröbitti. Så nu får ni alla som har saknat mig se mig snart igen :DDD


Proffesorns Flashback 


+ 1605 - Slaget vid Kirkholm, där den svenska armén under Karl IX:s befäl lider ett svårt nederlag mot polackerna under Jan Karol Chodkiewicz.


+ 1809 - Freden i Fredrikshamn mellan Sverige och Ryssland undertecknas, vilket avslutar finska kriget 1808-09. Hela Finland, Åland och det dåvarande Västerbotten fram till Torne älv tillfaller Ryssland.


+ 1862 - Slaget vid Antietam i amerikanska inbördeskriget.


+ 1894 - Slaget vid Yalu under kriget mellan Japan och Kina 1894-95, ett sjöslag i vilket den kinesiska flottans huvudstyrka besegras i grund av den japanska.


+ 1930 - Den kurdiska Araratrepubliken i norra Kurdistan slås ner av turkiska flygvapnet


+ 1939 - Sovjetunionen anfaller Polen.


+ 1941 - 33 man döda och 17 skadade när tre svenska jagare "Klas Horn", "Klas Uggla" och "Göteborg" av en olyckshändelse exploderar på Hårsfjärden i Stockholms skärgård.


+ 1948 – Greve Folke Bernadotte, FN-medlare från Sverige, mördas i Jerusalem av medlemmar i den sionistiska Sternligan.


+ 1978 - Camp David-avtalet undertecknas av den egyptiske presidenten Anwar Sadat och den israeliske premiärministern Menachem Begin.


+ 1985 - Föds Jimmy Jansson, svensk sångare


+ 1988 - De XXIV olympiska sommarspelen i Söul, Sydkorea, invigs.


+ 2007 - Proffesorn är å badar

Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards