Alla inlägg den 21 september 2007

Av Anders - 21 september 2007 09:36

Ha fick en sån klockren beskrivning på mig när jag sa att jag har minne som en guldfisk och är envis som en terrier.


"Jag simmar runt i en ring och biter mig själv i svansen" haha. Tack tack!


Kårvkäll ikväll snart äre förförförest innan förförfesten sen går man till den riktiga förfesten :P


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Armeniens nationaldag

+ Idag är det Belizes nationaldag

+ Idag är det Maltas nationaldag

+ Idag är det Aposteln Matteus helgondag

+ Idag är det FN:s Internationella fredsdag


+  480 f.Kr - Perserna plundrar Aten, vars innevånare flyr till Salamis och Peloponnesos.


+ 1619 - Alingsås får stadsprivilegium av Gustav II Adolf.


+ 1676 - Benedetto Odescalchi blir påve med namnet Innocentius XI.


+ 1745 - Karl Edvard Stuart, kallad Bonnie Prince Charlie och hans jakobitiska armé besegrar engelsmännen i Slaget vid Prestonpans i Skottland.


+ 1792 - röstar det revolutionära Nationalkonventet i Frankrike igenom avskaffandet av monarkin.


+ 1919 - Sätter löjtnant Rodhén rekord då han utan mellanlandning flyger sträckan Ystad-Haparanda-Boden på sju timmar och 30 minuter


+ 1931 - Föds Larry Hagman, amerikansk skådespelare. Mest känd som JR i Dallas


+ 1947 - Föds Stephen King, amerikansk författare, framförallt skräckromaner.


+ 1954 - Världens första atomdrivna ubåt, den amerikanska flottans Nautilus, sjösattes.


+ 1987 - Utkommer Ingmar Bergmans självbiografi "Laterna Magica".


+ 2007 - Proffesorn Festar 

Ovido - Quiz & Flashcards