Alla inlägg den 24 september 2007

Av Anders - 24 september 2007 11:23

Tror jag glömde bort att skriva igår. Men lite kort, var ut i lördags, alla skulle till slampan aka flamingo, träffade en person från mina hemtrakter prata lite kort tjohoo eller något sådant, full var hon iaf. Dansa lite där. De hade någon natascha eller va hon hette där. Hon verka totalt korkad visste inte att ölen kosta kring 50 kronor utan tog ut 70 och tog inte kort, gissar på att lite hamna i egen ficka. Jag gick ju till de billigare :P


Fick jobba igår. 6 timmar kvalificierad övertid jihiii. Ger mig väl 1100 netto extra :) . Den tim peningen skulle man ha hela tide då hade det räckt att man jobbat 60 timmar på en månad :P


Att jag jobba igår gjorde att jag missade Brages hemmamatch mot Älvsjö vilket visade sig att de van med 8-1...snyfft ville ha sett den. 


Idag går jag jour på jobbet men sen är jag ledig tills torsdagen. Oktoberfest på kåren på freitag. Dags att lära sig tyska då ;)


Proffesorns Flashback 


+ 1531 - Gifte sig Gustav Vasa med Katarina av Sachsen. Men ingen svensk ärkebiskop finns i landet som kan utföra vigselakten, därför utser Gustav Vasa en ny ärkebiskop. Påven menar då att Sverige redan har en ärkebiskop, om än i exil och har därför vägrat utnämna någon ny. Gustav Vasas handlande visar att han inte längre erkänner påvens och den katolska kyrkans överhöghet i Sverige.


+ 1636 - Slaget vid Wittstock.


+ 1879 - Får Göteborg hästspårvagnar.


+ 1931 - Avtäcks Carl Milles staty "Poseidon" på Götaplatsen i Göteborg.


+ 1965 - Föds Anders Limpar, svensk fotbollsspelare.


+ 1966 - Star Trek sänder sina första serier


+ 1988 - Demonstrerar 170 000 jugoslaver mot förföljelser mot serber i provinsen Kosovo, där etniska albaner är i majoritet.


+ 1988 - Slår Ben Johnson världsrekord på 100-metersfinalen i OS i Söul. Han slår nytt rekord med fantastiska 9,79 sekunder.Ben Johnson åkte senare fast i en dopingkontroll. Han var dopad med anabola steroider och såväl OS-guld som världsrekord fråntogs honom.


+ 2004 - Drabbades kusten i Texas och Lousiana av orkanen Rita.


+ 2000 - Slobodan Milosevic förlorar valet i det dåvarande Jugoslavien trots försök till valfusk.


+ 2007 - Proffesorn jobbar 


Idag har Brages Målvakt Gerhard Andersson namsdag. GRATTIS Gerhard!


Tata


Ovido - Quiz & Flashcards