Alla inlägg den 6 september 2007

Av Anders - 6 september 2007 09:12

Jag har bara nio, nio, NIO TIMMAR kvar på jobbet innan jag får festa igen. Jihiiii! De är som en fröjd att få vara med om. Ska njuta av varje sekund. Sen nästa vecka jobbar jag bara tre dagar fast de är nästan 40 timmar på de tre dagarna bläää... Jag vill jobba 75% ;)


Brage möter Frej på söndag någon n0lla...jag menar etta :P som vill med :D eller någon i huvutaget som vil med :DDD


Sen tycker jag att alla n0ll..jag menar ettor borde se till att jag har era nummer så jag kan få tag i er de är ju fest i helgen å ni är ju bjudna men svårt att bjuda någon som man inte kan få tag i :) 


Nej idag har jag inge viktigt att skriva så därför kör vi igång med de viktiga


Proffesorns Flashback 


+  1492 - Christofer Columbus avseglar från Kanarieöarna på sin första resa västerut.


+ 1813 - Slaget vid Dennewitz, där den allierade nordarmén under ledning av Sveriges kronprins Karl Johan besegrar fransmännen under marskalk Michel Ney.


+ 1901 - Den amerikanske presidenten William McKinley skjuts av anarkisten Leon F. Czolgosz, och dog av skadorna en dryg vecka senare, den 14 september.


+ 1936 - Den sista överlevande pungvargen, även kallad tasmansk varg, avlider på Hobart Zoo i Tasmanien.


+ 1914 - Första Marne-slaget börjar. I striderna deltar ca 2 miljoner soldater och ca 100 000 stupar eller såras i ett slag, som betecknas som framgångsrikt för de allierade.


+ 1944 - Anne Frank och hennes familj anländer till Auschwitz.


+ 1968 - Eric Clapton spelar in sitt solo på The Beatles låt While my guitar gently weeps.


+ 1969 - Radioprogrammet Ring så spelar vi sänds för första gången. Hasse Tellemar är programledare.


+ 1970 - Palestinska PFLP kapar fyra passagerarplan; från El Al, Pan American, Swissair och TWA.


+ 1987 - Patrik Sjöberg blir världsmästare i höjdhopp.


+ 1991 - Sovjetunionen erkänner de baltiska staternas självständighet.


+ 1997 - Uranus måne Caliban upptäcks.


+ 2007 - Dör Luciano Pavarotti, Italiensk operatenor.


+ 2007 - Proffesorn jobbar nio timmar sen får han festa :D 

Ovido - Quiz & Flashcards