Alla inlägg den 14 september 2007

Av Anders - 14 september 2007 20:13

Igår vare som sagt kårkväll. Jag har en rätt rå/hård jargong. Men folk verkar inte riktigt förstå det...Igår gick jag runt å sa "Jag hatar dig" till alla som moppsa sig mot mig, en del klara av det andra inte lika väl. Till alla er som inte klara av det. Varför, varför skulle jag stå å prata med er om jag inte tycker om er. Sarkasm har ni hört talas om det! Man märker de på tonläge, lyssna inte bara på orden! De finns så mycket mer än de man säger...


Jag saknar landsortshumorn tyvärr finns de alldeles för få från landet härikring. Inte de att folk inte är trevliga för de är de. Men humorn är inte den samma.


Tack Nils för att du finns å klarar av min råa humor...Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig :). Eller jo jag hade nog levt vidare ändå. Men de är skönt att ha någon som klarar mina skämt :)


Snälla alla, ta min råa humor inte så hårt. Jag skulle inte ens säga sånt om jag inte tycker om er...Skulle inte föra någon längre konversation för den delen heller. Iof har jag aldrig några längre konversationer när jag festar så...  


Tata

Av Anders - 14 september 2007 09:45

Igår vare kåren. Fick PeHå att börja förkröka med mig i någorlunda tid de var bra. Förfesten var lite överallt på moongate kändes det som varför kunde inte alla bara samla på ett ställe, nix pix med det. Vad min n0llor har tagit vägen de vet jag inte för jag såg extremt få utä igår.


Väl ute så dansade jag lite tog rätt många kort om jag lägger ut dem vet jag inte de får vi se. Men som vanligt när jag hamnar på dansgolvet ska de börja köra hip hop. Fattar inte hur man kan spela de på dansgolv, de går ju inte att dansa te. Kör punk istället då, kan jag inte heller dansa te men de är iaf bra!


Jag jobbar lördag, söndag och måndag sen även torsdag nästa vecka. Men de kommer inte bli något bloggande. Lördag och söndag har jag inte tid med. Eller får se om man slinker undan från jobbet ett stund å skriver lite men de tror jag inte. 


Proffesorns Flashback 


+ 1515 - Slaget vid Marignano, där franska trupper under Frans I besegrar Milanos schweiziska legotrupper.


+ 1706 - Freden i Altranstädt sluts mellan Sverige och Sachsen.


+ 1812 - Moskva bränns av ryssarna för att förhindra staden från att falla i fransmännens händer. Napoleon I och hans armé tågar in i en ödelagd stad.


+ 1814 - USA:s nationalsång, "The Starspangled Banner", skrivs av Francis Scott Key.


+ 1901 - USA:s 25:e president, William McKinley avlider efter att ha blivit skjuten av en anarkist då han invigde en utställning i Buffalo, New York (den 6 september samma år).


+ 1933 - Sjösätts den svenska flygplanskryssaren Gotland


+ 1972 - Sätter Anders Gärderud nytt världsrekord på 3 000 meter hinder på tiden 8.20,08, vid tävlingar i Helsingfors.


+ 1974 - Föds Hicham El Guerrouj, marockansk medeldistanslöpare.


+ 1979 - Statskupp i Afghanistan.


+ 1982 - Libanons president Bashir Gemayel dödas vid ett bombattentat i Beirut.


+ 1986 - Polen utlyser amnesti för politiska fångar. Flera ledande personer inom den förbjudna fackföreningen Solidaritet friges.


+ 1987 - En tankbil exploderar efter att ha vält i en rondell i Stockholm.

+ 2003 - Sverige håller folkomröstning om införadet av euron.

+ 2007 - Proffesorn inväntar morgondagens jobbande


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards