Alla inlägg den 22 september 2007

Av Anders - 22 september 2007 10:23

Igår vare fest men tror ni festa humöret har gått över nej nej nej! Jag vill festa mer. Kan ingen gå ut med mig idag :P Annars får jag rycka tag i min lilla broder, fast iof är han äldre än mig så de borde då bli stora broder :P


Fyfan vilket jävla partyhumör jag är på. Ska försöka ringa PeHå å övertala honom :P Vet väl inte hur väl de går. Annars finns de säkert folk på Locus som vill gå ut...


Proffesorns Flashback 


+ Idag är det Malis nationaldag.


+ 1668 - Upprättas den svenska Riksbanken.


+ 1792 - deklarerar det franska Nationalkonventet den Första republiken.


+ 1862 - Lade USA:s president Abraham Lincoln fram Proclamation of emancipation (emancipations-proklamationen) som beordrade frigivandet av alla slavar i de konfedererade staterna i samband med det Amerikanska inbördeskriget.


+ 1924 - Rekommenderar den bayerska polisen att Adolf Hitler, som är österrikisk medborgare, utvisas.


+ 1944 - De allierade segrarmakterna upprättar en kontrollkommission i Helsingfors, Finland.


+ 1957 - Väljs läkaren Francois Duvalier, Papa Doc, till president på Haiti.


+ 1967 - Föds Rickard Rydell, svensk raceförare


+ 1974 - Omkommer 7 000 människor i en orkan i Honduras.


+ 1980 - Utbryter krig mellan Irak och Iran.


+ 1987 - Visar en färsk publikundersökning att nyhetsprogrammen Aktuellt och Rapport tappat mer än en miljon tittare per dag efter kanaländringen i början av månaden.


+ 1988 Drabbas OS i Söul av en stor skandal. Efter att en koreansk boxare förlorat stormas ringen av koreanska ledare, funktionärer och säkerhetsvakter som alla ger sig på den stackars nya zeeländska domaren.


+ 2007 - Proffesorn är fortfarande partysugen :P


Idag fyller Ingemar Johansson  75 år. GRATTIS!


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards