Alla inlägg den 7 september 2007

Av Anders - 7 september 2007 13:11

Nu är de lite gamla bilder utlagt på min sida men en del utav dem kommer att försvinna inom en viss framtid, detta beroende på att utrymmet inte äre största, håller på att försöka få över bilderna till ett annat ställe men än så länge har jag inte fått allt att funka där. Working hard, åtminstone nu :P


Tata 

Av Anders - 7 september 2007 11:22

Trodde folk festa igår men jag hitta då ingen snyfft...å samma sak idag trodde folk skulle festa idag men så verkar inte fallet vara snyfft...Vad har hänt med alla, har folk gått i pansion. Om de är någon vänlig själ därute som känner mig som ska festa, kan den ju höra av sig till mig så jag får festa lite också :DDD


Igår var jag på anstalten ett tag men där vare inte mycket röj, iaf så vare mycket spanjorer där, då tänkte jag skrika ut Fransisco Franko, fast jag kom inte på vad han hette då så då frågade vi en spanjor, å han verkade inte allt för glaer över denna lilla Faschist, så Proffesorn var tyst.


Proffesorsn Flashback 


+ Idag är det Brasiliens nationaldag 


+ 1520 - Kristian II tågar in i Stockholm.


+ 1631 - Slaget vid Breitenfeld, där en underlägsen svensk armé under Gustav II Adolf besegrar den Katolska ligan under ledning av Johann Tilly.


+ 1812 - Napoleon besegrar ryska armen ledd av general Kotuzov i slaget vid Borodino.


+ 1818 - Karl III Johan (i Sverige Karl XIV Johan) kröns till kung i Norge.


+ 1822 - Brasilien deklarerar sin självständighet från Portugal.


+ 1901 - Undertecknas fredsfördraget efter boxarupproret i Kina.


+ 1904 - Brittisk militärexpedition invaderar Tibet.


+ 1944 - Den första V2-raketen avfyras med mål London, England.


+ 1945 - Anländer den första bananbåten efter kriget till Göteborg


+ 1984 - Beslutar Centern och KDS att samverka valtekniskt i riksdagsvalet 1985.


+ 1988 - Skakas Centerpartiet av att deras avdelning i Sjöbo samarbetat med en medlem av den nyfascistiska Nysvenska rörelsen och skrivit en pamflett mot flyktingar.


+ 2003 - Dör Bengt Grive, svensk journalist och tv-sportkommentator.


+ 2007 - Proffesorn vill festa! 


Tata 

Ovido - Quiz & Flashcards