Alla inlägg den 24 april 2008

Av Anders - 24 april 2008 14:25

Jag ska väl inte vara sämre än någon annan. Utan även jag ska skriva ett litet kort inlägg om denna flicka.


Först vill jag säga att självklart är detta jättetragiskt för familjemedlemmarna, släkt och bekanta. Men absolut inte för mig. Jag kände inte ens tösen, familjen eller någon. Det är dock tragiskt att nått sånt här ska få inträffa.


Nu till poängen. Hur kommer det sig att folk bryr sig om lilla Engla men inte om Lilla Mohammed som fick se sina föräldrar mördade och sedan bli uppfostrad till barnsoldat utav samma människor som mördade hans föräldrar. Eller alla barnen som dör i krig runt om i världen. Eller de barn som dagligen råkar ut för det engla gjorde här alldeles nyss. Fan en del blir ju tillåmed våltagna innan. Men nej de kan vi ju inte bry oss om. Det drabbar ju inte våran bakgård.


Å jag är exakt likadan, jag bryr mig inte heller om dessa barn eftersom det är så långt borta å sånt händer ju inte i sverige så varför bry sig då om de där nere...eller vänta vad hände här nyss?


Nej vi alla ska fan ta å skämmas. Engla är fan inte värd mer än de andra barn runtom i världen. Hon är exakt lika mycket värd. Eller igentligen vet vi ju att hon är mer värd än andra barn. Eftersom hon skulle blitt en samhällsmedlem som bidragit till den ekonomiska välfärden på ett positivt sätt. De gör iof de andra barnen runtom i världen då de blir utnyttjade som sexslavar, eller går runt å skjuter med vapen från kockum. Så då får vi väl räkna med lite spill där.


Är det någon som inte förstår att detta igentligen inte är riktat mot Engla. Utan mot den världsbild vi har idag då kan ni ju göra något annat än att läsa detta. Kanske gå med i vapenindustrin och försöka etablera sig nere i afrika.


Kram mina cyniska vänner ;)

Av Anders - 24 april 2008 10:10

Ja då sitter man här då med sina vackra brillor på sig. Å måste säga att jag är snygg i glasögon också. Finns det något jag inte passar i :DDD


Men för engångs skull ser jag så intelligent ut som jag är :DDD  Här nedanför följer bilderna på vackra mig ;)


 


Sitt gärna å dröm er bort i min skönhet ;)


Kram mina cyniska vänner ;) 

Av Anders - 24 april 2008 08:21

Denna skylt finns vid lastkajen vid gallerian i Ludvika. Å jag vet inte men känns det inte lite att dumförklara folk. Fast vem vet det kanske kommer en hel del Falubor till Ludvika. Så då lär väl det behövas, annars kanske de tror att man får parkera där på skottdagen!


övertydlighet


Sådär ja nu har vi klankat ner på Falun idag. Även om skylten var i Ludvika men Falun förtjänar alltid en känga eller två per dag. 


Kram mina cyniska vänner ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards